Treg 5 trinns girkasse på C4 92 2.3E

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med en girkasse som er litt treg å få i gir. Jeg må ofte innom 2. eller 3. gir før jeg får satt den i 1. gir ved ved igangkjøring, stopp i kryss osv. Jeg har en liten olje lekkasje fra girkassa der gir veksleren kommer ut. Lekkasjen er minimal og jeg har byttet olje i kassa for å sjekke om nivået var uforsvarlig lavt. Det var det ikke. Etter nytt påfyll med olje ble kassa lettere for en kort periode, men nå er problemet tilbake. Kassa skraper ikke og clutchen virker helt fin. Jeg skal bytte simmerring for girvekseleren så fort jeg får tid. Vil dette fiske problemet? Noen andre tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper du om du dobbelclutcher?

 

Dvs.

-Clutch-Gir i nøytral

-Bortpå gassen for å få ca samme turtall som du tror bilen hadde hatt på det giret du vil ha

-Clutch-I giret

Alt dette innenfor så kort tid som mulig, øv deg!( Morsomt uansett om du har problemer: rock : Kan faktisk høres kult ut om du greier det innen kort tid )

 

Evt bare clutch ut og gi gass til du kjenner at den går i gir.

 

Fungerer dette bra er det synkroene som er dårlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset! Dette må testes på vei til julefjellet! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.