Diverse problemer med bilen. Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Jepp, da har jeg sendt mail til selger og foreslått en prisreduksjon på 10 000. Sendte den tidlig ikveld, og sendte og en sms og ga beskjed. Har ikke hørt noe enda, håper ikke han tente på alle plugger fordi han syns det var et hårreisende høyt beløp... : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dynamoen din er mest sannsynelig gåen, det sjekker du med å måle over bateripolene når den er i gang. Lade spenningen skal være 13.36v, da lader dynamoen på topp.men alt over 13v er akeltabelt. Lys med ac og speedometer er sikkert gåen. Det er pærer som koster ingenting så å si. 10-20 kr på stk. At motoren synker på turtall og at den går dårlig? har du sjekket pluggene? Går den på alle sylindere? Er det mye olje i bensinen? Har den normalt bensin trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å undersøke så mye med bilen. Det regner som bare juling i bergen disse tider(Utenom idag og da var jeg selvfølgelig opptatt), og jeg har ikke noen garasje å stå i. Men jeg har uansett tenkt å skifte alt av plugger, luftfilter, bensinfilter, osv. Olje og oljefilter ble skiftet på en eu-kontroll like før vi kjøpte bilen.

 

Men bilen regelrett drikker bensin. Fylte full tank forrige mandag, og idag var den på reserven. Og vi har ikke kjørt mye den siste uken, da det har vært familiebesøk osv her hele tiden. Den går dårlig, og har ujevn tomgang, samt sluker bensin, så regner med det er en kaputt LMM.

 

Selger ville forøvrig ikke gi mer enn 5000. Jeg forhørte meg hos Møller idag. Diagnose er 500, ny LMM 2933,- , termostat rundt 450. Så bare i deler må jeg jo ut med oppmot det han var villig til å kompensere.

Men ifølge NAF-kjøpskontrakten som han skrev under, skulle motoren være i fin stand og fungere som den skal. Det gjør den jo ikke. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å undersøke så mye med bilen. Det regner som bare juling i bergen disse tider(Utenom idag og da var jeg selvfølgelig opptatt), og jeg har ikke noen garasje å stå i. Men jeg har uansett tenkt å skifte alt av plugger, luftfilter, bensinfilter, osv. Olje og oljefilter ble skiftet på en eu-kontroll like før vi kjøpte bilen.

 

Men bilen regelrett drikker bensin. Fylte full tank forrige mandag, og idag var den på reserven. Og vi har ikke kjørt mye den siste uken, da det har vært familiebesøk osv her hele tiden. Den går dårlig, og har ujevn tomgang, samt sluker bensin, så regner med det er en kaputt LMM.

 

Selger ville forøvrig ikke gi mer enn 5000. Jeg forhørte meg hos Møller idag. Diagnose er 500, ny LMM 2933,- , termostat rundt 450. Så bare i deler må jeg jo ut med oppmot det han var villig til å kompensere.

Men ifølge NAF-kjøpskontrakten som han skrev under, skulle motoren være i fin stand og fungere som den skal. Det gjør den jo ikke. :(

 

Hei!

Du kjenner ikkje noen med wag-com som kan hjelpe deg med en diagnose?

Ser i autohidden at motortemperaturføler er en av tipsene til feilsøking ved høyt drivstoff forbruk.

motortemperaturføler er også nevnt ved feilsøking på ugjevntomgang, her er også luftmasseføleren, tomgangskontrollventil, inntakstemperaturføler, manifoiltrykk, oppvarmet oksygenføler og elektronisk kontrollmodul.

 

For din egen del bør du få tatt en diagnose før du går i gang med noe på bilen.

Har selv Vag-com.

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner desverre ingen i området med vag-com. Men jeg ser på ebay at man kan få kjøpt slike kabler for 10$. Duger disse? Og så bare laste ned noe software fra nettet????

 

Isåfall bestiller jeg en slik umiddelbart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dynamoen din er mest sannsynelig gåen, det sjekker du med å måle over bateripolene når den er i gang. Lade spenningen skal være 13.36v, da lader dynamoen på topp.men alt over 13v er akeltabelt.

 

Det er over en volt for lite! All ladespenning under 14 volt er så lavt at batteriet aldri blir fulladet, optimalt er 14.4 ved 20 grader og 14.8 ved 0 grader..

 

Over 14 er under tvil godtatt, men mellom 13 og 14 er så lavt at man må gjøre noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

quote:!!

 

Da vi skulle starte bilen på mandag var batteriet helt flatt. : mad :. Dette etter å ha stått i ro i litt under to uker. Samboeren min mente å ha sett batteri-lyset komme på litt en gang mens hun kjørte.-

 

Isåfall tyder vel det på dårlig lading fra dynamoen? Dette skyldes enten strømtap i bilen.. Eller kommer ofte og av dårlig spenningregulator.. den er laget for og slippe strøm kun en vei! er den ødelagt åpner den begge veier og bilen svikter max på ladding (+kortsluttnig mot batteriet) og dette måler du med ett multimeter når bilen går.

Eller batteriet er helt gåen da vil det være enormt med motstand i det og kablene skal være xtremt varme.,, det tåler ikke stå over tid, med dårlig spennings regultaor! og kulde!!

Det som skjer er att den regulatorn åpner for strøm berre veier og du får en kortsluttning mot batteriet. for og sjekke om bilen din trekker støm andre plasser ta av plusskabeln og på batteriet og sett multimeteret i mellom (+) på batteriet og (+) på kabeln,, kabeln til + må være avkoblet batteriet mens du prøver.. mens biln er skrudd helt av og du får du opp noen nummer da er det noe som er kortsluttet eller trekker støm.

ett lite tips! viser det seg att bilen ikke ladder inn strøm etter å har gått litt så den har fått laddet seg med dynamoen..(nok med ca 3min så skal batteriet være laddet som FEAN!) Da er batteriet gåen. sett multimeteret på batteriet men bilen går og se hva den ladder med.. sett appararet på og sett den rett på polene mens den går da skal den ladde med ca13-14v alt etter hvor mye bilen krever der og da. ladde systemet er egentlig ganske enkelt så det der er piece of shit, husk å sjekk alle punker som jeg har sagt:)

Hadde lekkasje oppe på kryss bolten til servoen og da det dryppet olje ned på dynamoen så den laddet dårlig..(reima slurte bla) sjekk att det ikke ligger olje gris ned på reima\dynamo..

kan også være korsluttning i starter men det er usansynlig. prøv det jeg har sagt først.. tror du det klarer det her:)

 

PS:

 

Blir du mere plaget send meg gjerne en pm.. dette er virkelig min spesialitet:p

vil ikke satse 100% på det!! men starten kan også være kortsluttet.. litt usansynlig..

gi meg respons på hva du har testet og litt tall\hidden!! når du er fedig å feilsøke.

Lykke til. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lys brytern bør smøres opp på vintern.. di kan henge seg.. bruk litt crc på dem,, dem står i døra som små pinner,. kun 2 skruer.. veldig lett å smøre opp..

det står også em under panseret og bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.