#1 Skrevet Desember 21, 2006 Hei Har litt vibrasjon i bilen ved nedbremsing, rister ikke i rattet men minner litt om sånn vibrasjon som når abs slår inn. Den klassiske lampa lyser en gang i blandt.(ved oppstart av bilen) Kan ikke tenke meg at det er skivene heller siden de er byttet for et år siden alle fire. Noen som kan litt om denn "bomba" eller trykkakkumulator som den heter? Hørte på litt med gutta på norskbildelsenter, de sa at hvis denne er gåen så pulserte bremsene litt. Og ville forsvinne ved bytta av denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2006 CAC har værtfall ny:) http://homepage.internet.lu/customautocraft/ pulsering i pedalen er vel ofte den som gjør ja. har du UFO bremser? i såfall er det vel et problem med kast, men det burde jo kjennes i rattet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2006 Heisann Marius Bomben akkumulerer vakum fra innsuget, og vil helt klart forårsake at "bremselampa" lyser ved oppstart av motoren når den er defekt. Den er laget for at du ikke skal miste bremsekraften under en eventuell motorstopp i 200 ++ Noen ganger blir det sprekk i bomben, men som oftest så er det slangene som går inn og ut av den som begynner å lekke. Jeg har kjørt en S6 som mistet bremsene (nesten) totalt da det var feil på bomben det var IKKE noe serlig trivli opplevelse Mitt råd er: Dra til Norsk Bildelsenter og kjøp en ny PRONTO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2006 Her var det mye rart ute og gikk.. Bomben akkumulerer hydraulikktrykk fra hydraulikkpumpen på S4. Når den blir gammel mister den gasstrykket på den ene siden av membranen sånn at hydraulikkoljen ikke lenger blir stående under trykk under nedbremsing, og da kommer varsellyset. At den har mistet gasstrykket har liten/ingen betydning under vanlig kjøring og vil ikke forårsake noe annet enn varsellys en gang iblant. Forrige innlegg her tror jeg blander "bomben" med en vakuumassistert bremsekraftforsterker, noe S4 ikke har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2006 Ok... Regner med det blir en ny slik en... Regner med jeg prøver et kjøp ifra utlandet siden der er prisen halve av den i norge. Har de flotte UFO bremsene ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2006 Viss du har litt ABS vibrasjon ved nedbremseing rett før stans, så har jeg vert borti flere med sprukket ABS-ring på drivleddet, da får du nemlig for stor avstand mellom tenna, Bare til å skifte ledd.Kan vere vanskelig å finne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2006 Nei det er ikke helt lik abs risting, har vært borti slik abs risting på en bil jeg kikket på for noe år siden. Har en slik risting som man kjenner forplanter seg litt i bilen. Det vibrere litt i skilleveggen min under nedbremsing, jeg er nok litt hypokonder, men er "litt" opptatt at bilen min skal ha det godt:) Prøver meg nok først med en ny bombe... Så tar jeg det derifra.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2006 Nei det er ikke helt lik abs risting, har vært borti slik abs risting på en bil jeg kikket på for noe år siden. Har en slik risting som man kjenner forplanter seg litt i bilen. Det vibrere litt i skilleveggen min under nedbremsing, jeg er nok litt hypokonder, men er "litt" opptatt at bilen min skal ha det godt:) Prøver meg nok først med en ny bombe... Så tar jeg det derifra.... Hmm, er ikke skivene bak som kaster litt da? prøv å dra litt i håndbrekket i den farten du kjenner rist i, får du vibrasjoner da ligger problemet bak.. Mvh Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2006 Hmm, er ikke skivene bak som kaster litt da? prøv å dra litt i håndbrekket i den farten du kjenner rist i, får du vibrasjoner da ligger problemet bak.. Jeg har tenkt tanken. Mener jeg prøvde dette uten at det ble vibrasjon. Men kan jo alltids prøve flere ganger. Kjører nok flere turer før jeg får bestillt noen deler... Er jo midt i jula... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2006 Men en annen ting... "hvis" det er skivene bak så må jeg si møllerkvaliteten er dårlig. Kjørt med disse 30000km (jaja kan jo hende det ikke skal holde lenger) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...