#1 Skrevet Desember 21, 2006 Har litt vibrasjoner på bilen min under kjøring. Har nylig fått avbalansert hjula uten at dette hjalp. Vet at bremseskivene foran er veldig slitte. Kan feilen ligge her, eller har dere andre forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2006 Kjenner du vibrasjonene i bilen ved f.eks å holde på passasjersetet, eller kjenner du det i rattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2006 jeg detter snart ut av setet selv, og vet at det er mellomaksel opphenget. Kan jo være det som er problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2006 Hallais Jan-Åge I og med at disse bilene har rimelig store (og tunge) bremseskiver fram så vil jeg tro at feilen ligger i disse. Etter x-antall år med kjøring på saltede veier vil stålet i ventileringen ruste såpass at det kastes løs biter under kjøring. Hvis disse bitene kommer fra langt ut mot ytterdiameteren på skiva vil pereferihastigheten i den store skiva gjøre at det kan oppstå kast eller vibrasjoner under fart. En så grom bil med slike fartsresurser bør jo så klart ha bremseanlegget i orden, så SKIFT de så raskt du kan I den forbindelse vil jeg anbefale deg EBC Turbo Groove skiver med Green Stuff klosser (I motsetning til andre anbefalinger jeg har lest her) fordi jeg tror du skal lete lenge etter bedre Bang for your Bucks:) Sitter du derimot i en slik posisjon at penger ikke er noe hinder så benytter du ganske enkelt anledningen til å oppgradere til StopTech sitt Big Brake Kit fra http://stoptech.com FY FLATE det er ikke bare BREMBO som kan bremser ! Uansett, sjekk ut siden og les f.eks. om Rotor Airflow 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2006 Kjenner vibrasjon i interiøret (sete osv). Ikke noe merkbart utslag i rattet. Mellomakselopphenget var jo forhåpentligvis et bra tips. Skal bytte skiver om få dager. Så da får jeg isåfall eliminert denne muligheten. Takk for rakse og gode svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2006 I og med at du ikke føler vibrasjoner i rattet er det nok snakk om et kast som går i lengderetningen av bilen. Har flere ganger vært borti at det var bakhjulene som forårsaket vibrasjoner i bilen. Da skranglet setene, og alt løst inventar i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2006 Løs eksos da? Vibrerer greit det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...