Evo statser litt for hard på banen...

Anbefalte innlegg

Bla bla bla bla, man må jo få lov til å ha det gøy noen ganger på banen også, bedre enn å gjøre det på offentlig vei. At han gjorde en feil når det gikk galt behøver ikke å si at han er en dårlig sjåfør. Alle som krasjer (bortsett fra de som for en annen i fronten osv) gjør jo en feil som medfører krasj... er alle de en dårlig sjåfør? Petter solberg? Carlos sainz har da krasja mange ganger. Er ikke alltid lett å reagere rett når det går galt og man blir etterpå sittendes å tenke på hva man kunne gjort annerledes osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett bedre og har sett værre......;) til alle dere som sier det ikke er lett å ligge breit med 4wd. Husk på at Lancern er en bil med litt annet drivverk enn quattro og haldex med helt annet diff-system. Å alle de bilene han kjører forbi så ser det ikke ut som de satser så veldig hardt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det menge spennende reaksjoner.

 

Når dere som mener mannen er en dårlig sjåfør utifra dette klippet, hva tenkte dere første gangen dere så Kenneth Moen drifte på Rudskogen... (Til info så hevdet Kenneth seg i Nm i rally i flere år før han begynte med drifting)

Det krever sin mann for å kjøre på denne måten.

 

Som Martin Schanke sier:

Det som skiller en god og en dårlig sjåfør er rompa. En god sjåfør kjenner bilen nederst i rompa, når du kjenner bilen i rattet er det for sent.

 

Uansett om man kjører sidelengs eller rundetider så trenger man denne følelsen. og den ser man på kjøring her at mannen har.

Og til det hvordan han reagerer når han drar ut, så har det ingenting med om han er god eller dårlig sjåfør å gjøre. Det finnes utallinge eksempler på folk med erfaring som handler feil når de kommer i en ekstrem situasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

herregud for en teit diskusjon: rolleyes det er vel ingen inne her som vet om denna kan kjøre? ingen her som kjenner han regner jeg med?:P

for det vi vet så kan det tenkes det er en petter solberg som kjører med gips på begge arma...;) eller er lam i høyre side.....:) satt på spissen men dere skjønner hva jeg mener?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Uansett, en riskoker av en rallybil har ingenting å gjøre på en asfaltbane og i hvertfall ikke med slik idiotisk kjørestil som setter andre og seg selv i fare. Hvor var svartflagget her ...: bh :

 

 

Nei, en EVO er jo kjempedårlig :klapp:

 

Her er noen tider fra Nurburgring, nordschlefe

8:09 --- 151.656 km/h -- Lamborghini Diablo SV, 520 PS/1590 kg (sport auto 12/97)

8:10 --- 151.114 km/h -- Aston Martin V8 Vantage (Top Gear 02/05)

8:10 --- 151.114 km/h -- Chrysler Viper GTS, 411 PS/1567 kg (sport auto 10/97)

8:10 --- 151.347 km/h -- Donkervoort D8 180R, 210 PS/650 kg (sport auto 03/01)

8:10.75 151.265 km/h -- Subaru Impreza WRX STi Version III sedan (1996), http://www.subaru.com.hk/pdf/SNW0404.pdf

8:11 --- 151,274 km/h -- Mitsubishi Lancer EVO IX (Best Motoring video 14)

8:11* -- 151,274 km/h -- Porsche Cayman S, 295 PS/1340 kg, test driver Walter Roehrl (*mfr.) (sport auto 07/05)

8:12 --- 150.732 km/h -- Mercedes Benz SL55 AMG, 476 PS/1651 kg (sport auto 04/02)

8:12 --- 150.732 km/h -- Porsche 993 Turbo (sport auto 03/97)

8:12 --- 150.732 km/h -- Porsche 993 Turbo works tuning (sport auto 06/97)

 

Ser ihvertfall 3 porscher med dårligere tid.

 

Må si at EVO er genial på asfalt også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til sammenligning:

 

8:22 --- 147.749 km/h -- BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens !

Jeg tror vi er i ferd med å gå i en gedigen felle !

Det GÅR IKKE AN å sette likhetstegn mellom en sjåførs kjørekunnskaper og en bil hastighetsressurser. Jeg har et klart utsagn fra Børre Skiaker som driver kjørekurs for sjåfører av utrykningskjøretøy bl a:

"Jo mer krefter en har under panseret, desto større er sannsynligheten for at bilens egenskaper og sjåførens kunnskaper spriker". Altså: Du er ikke bedra sjåfør om du har en bil med masse "krutt", sannsynligheten er faktisk det motsatte. Det kreves mer av sjåføren å behandle en slik bil. Men for all del det kan læres. En ressurseterk bil kan jo "settes opp" på en annen måte enn en annen slik at erfaringen vedrørende skrens kan øves oftere.

 

Imidlertid mener nok de fleste som har "litt peiling" på bilkjøring at skrens-trening IKKE bør foregå sammen med andre biler i nærheten. Derfor arrangeres "bredsladd-konkurranser" alltid en-og en i en stor sving.

Når klubbenhar isbane-kjøring, skal det KUN passeres det banen går rett fram og aldri i kurver så sant bilene er i drift fremover. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..tenk å sitte å krangle om sjåføren er dyktig eller om han bare vil leike seg i det hele tatt da? Sitter dere slik når dere ser gatebilfilmen også? (for dem som ser den)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja denne filem har jeg sett mye.

Vi ser jo her tydelig at dette er kun leking, og det er moro. Det er det som er veldig artig med Evo, fins ikke mer lettstyrt bil en den. Har selv kjørt mye Evo og du kan gjøre stort sett som du vil og bilen gjørt det. Var ikke noe effektiv kjøring nei, men duverden hvor moro.

Kan jo prøve å gjøre noe sånt med en Audi, og med standard 280HK. Da må man jobbe veldig med bilen.

 

Evo er meget godt vektfordelt og med rett bakdiff (LSD) som denne sikkert hadde, så går det som en drøm. Og ikke snakk om vinteren, går som en drøm, men fremdeles like gladt når man skal stoppe ;)

 

For meg så står Audi og Mitsu meg nært, gode biler på hver sin måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På filmen kan det se ut som at han har kjørt endel på bane ja og kjenner bilen sin bra. Ble vel litt for ivrig i den siste svingen,høy fart og sen bremsing... Det som jeg reagerer på er den "lekingen" han driver med på banen når det er så mange andre på banen,som prøver å kjøre linjer og holde en viss standar... Kan tenke meg at gutta i Porsche'ne og Lotuse'ne er lite imponert...

Det samme ser vi gang på gang på ACR under Sommertreffene, de s..... driffterne som skal ligge bredt i vær eneste sving og hindre raskere biler å kjøre forbi...

 

For sånne ting finnes Naf sine glattkjørings baner til...Baner er for å kjøre fort rundt og sette gode rundetider... Og det forteller mer om bilen og sjåfør enn "jeg har over 700hk i benken hester biler"...

 

God Jul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, en EVO er jo kjempedårlig :klapp:

 

Her er noen tider fra Nurburgring, nordschlefe

 

 

Ser ihvertfall 3 porscher med dårligere tid.

 

Må si at EVO er genial på asfalt også

 

Vet ikke hvor du har fått tak i denne lista, men en ting er sikkert! En 993 turbo kjører ræva av en lancer evo på asfalt, så her har det vært noe å gjøre med sjåfør tror jeg...

 

Vi hadde banekjøring på Vålerbanen med Porsche-klubben da en eier av Subaru WRX maste om å få kjøre sammen med oss. Han sto og skrøt av at han hadde trimma doningen til ca. 400 hk og skulle kjøre fra stort sett allle....: rolleyes

 

En jeg kjenner som hadde en 84 mod Porsche 911 orig. med 231 hk kjørte fra han... Etterhvert kom karen inn i depoet og klaget over dekka sine og turbo-lag : smil : bla,bla,bla,bla,bla... Rally-riskokere er for bruk i på grusvei..

 

Og du Erik.. det er Porsche som har banerekorden :nana: les her;

 

- The Carrera GT is the fastest car to lap the Nürburgring North Circuit. With the clock showing 7'32.44 minutes, Horst von Saurma, Chief Editor of the German specialist magazine "sport auto," achieved a new record for road-approved vehicles, at the wheel of the 612 HP strong Porsche. He completed the 22.6 km long round in the Eifel at an average speed of 164 km/h

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor du har fått tak i denne lista, men en ting er sikkert! En 993 turbo kjører ræva av en lancer evo på asfalt, så her har det vært noe å gjøre med sjåfør tror jeg...

 

 

 

Desverre så står det ingenting om den er "trikset" med eller ikke..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt kjipt å se at Audi ikke har noe å svare på til M3 CSL

 

7:50 - BMW M3 E46 CSL, 360 PS/1421 kg (sport auto 08/03)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.