#1 Skrevet Desember 22, 2006 Har noen spørsmål ang dette. Håper noen vitende skaller her inne har gode svar til meg... 1. Hvordan passer motoren nedi motorrommet mtp. motorfester og plassering av diverse som f.eks radiator, cooler, rør/slanger og turbo med eksos? 2. Hvordan går el.nettet til RS2 maskinen sammen med det originale elektriske nettet i bilen (altså mot sikringsboksen) Må alt byttes? Er sikringsboksene like? 3. Passer interriøret rett inn på mine originale fester? Tenker da på setene, dørtrekk og dash/midtkonsoll 4. Hvilken girkasse står i RS2? 5, eller 6 trinns? Hva er å anbefale mot en slik motor? 5. Kan jeg bruke S2 boltsirkel? Eller må jeg gå hele veien med understellet også? 6. Er drivakslingene like på RS2 som S2? 7. Hvor stor er bremsene foran og bak på RS2? Hva er minste felgdia. over dem? 8. Passer hjulopphenget bak fra RS2 rett på min 90? 9. Er styresnekke og travers samme på disse to bilene? 10. Er hovedlyktene bare til å skru over og koble med samme el. kobling? 11. Hvor mye er en RS2 maskin god for med original innmat og innsug? Hva byttes? 13. Kan jeg like godt bygge om til S2, eller er RS så pass mye grommere at det er verdt de ekstra pengene? 14. Er RS2 levert i sedan? Og er dette ekstremt skjeldne og dyre biler? Isåfall... trenger jeg noe fra en sedan som jeg ikke får fra en avant? Og hvordan ser setene bak ut i RS2 sedan? Det er helt sikkert flere ting jeg kommer til å spørre om etter hvert. Og grunnen til at jeg spør er at jeg er mer enn veldig interessert i å bygge om min vanetta til noe som går like godt som det ser ut som den skal gå og få muligheten til å sladde litt på tørt:) Slik jeg ser det er det mye deler som trengs, og med de prisene som ligger på slike deler, så er det beste å hente en komplett bil og bytte over det jeg trenger. Noen som kan poste bilder av diverse gromme RS2 motorrom, interriør og understell? Quote gjerne bare de spørsmålene dere kan svare på. Takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2006 dette burde jo være planke kjøring. kjøp et s2 vrak og hiv alt over på 90'n. alt burde passe. lettere og få tak i s2 motor drivverk enn rs2. motor messig er det jo heller ikke så mye forskjell. turbo/manifold/map. kjøp aby motor. står en komplett bil i danmark. s2 96mod. på gedsted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2006 14. Er RS2 levert i sedan? Svar på 14 Nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2006 Svar på 14 Nei skal det være helt korrekt så er det vel levert 1 eller 2 stk, men står disse på museum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2006 skal det være helt korrekt så er det vel levert 1 eller 2 stk, men står disse på museum Hehe satt og ventet på den ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2006 Har noen spørsmål ang dette. Håper noen vitende skaller her inne har gode svar til meg... 1. Hvordan passer motoren nedi motorrommet mtp. motorfester og plassering av diverse som f.eks radiator, cooler, rør/slanger og turbo med eksos? 2. Hvordan går el.nettet til RS2 maskinen sammen med det originale elektriske nettet i bilen (altså mot sikringsboksen) Må alt byttes? Er sikringsboksene like? 3. Passer interriøret rett inn på mine originale fester? Tenker da på setene, dørtrekk og dash/midtkonsoll 4. Hvilken girkasse står i RS2? 5, eller 6 trinns? Hva er å anbefale mot en slik motor? 5. Kan jeg bruke S2 boltsirkel? Eller må jeg gå hele veien med understellet også? 6. Er drivakslingene like på RS2 som S2? 7. Hvor stor er bremsene foran og bak på RS2? Hva er minste felgdia. over dem? 8. Passer hjulopphenget bak fra RS2 rett på min 90? 9. Er styresnekke og travers samme på disse to bilene? 10. Er hovedlyktene bare til å skru over og koble med samme el. kobling? 11. Hvor mye er en RS2 maskin god for med original innmat og innsug? Hva byttes? 13. Kan jeg like godt bygge om til S2, eller er RS så pass mye grommere at det er verdt de ekstra pengene? 1. motor passer rett nedi, samma med radiator. 4. 6/trinns på rs2, men er ikke noe vits å ha 6 trinns hvis du ikke skal trimme masse, da det da er fordel med flere gir så det er lettere å ha ett gir som passer. med moment kurve. 7. på de små rs2 bremsene forran kan man bruke 16", på big reds vet jeg ikke 8. hvis du har b3 så passer det ikke, på b4 mener jeg det passer rett på 11. er vel rundt 400 hk med orginal innmat, kommer mye ann på hvordan motoren er mappet, når momentet kommer, hvor mye turtall. 13. det som er gromt med rs2 kontra s2 er girkassa, spørs jo hvilken modell s2 du tar delene fra. og bremsene. men er såpass mye rimelige s2`er rundt omkring så hvorfor du gidder å bygge skjønner ikke jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2006 Har noen spørsmål ang dette. Håper noen vitende skaller her inne har gode svar til meg... 1. Hvordan passer motoren nedi motorrommet mtp. motorfester og plassering av diverse som f.eks radiator, cooler, rør/slanger og turbo med eksos? 2. Hvordan går el.nettet til RS2 maskinen sammen med det originale elektriske nettet i bilen (altså mot sikringsboksen) Må alt byttes? Er sikringsboksene like? 3. Passer interriøret rett inn på mine originale fester? Tenker da på setene, dørtrekk og dash/midtkonsoll 4. Hvilken girkasse står i RS2? 5, eller 6 trinns? Hva er å anbefale mot en slik motor? 5. Kan jeg bruke S2 boltsirkel? Eller må jeg gå hele veien med understellet også? 6. Er drivakslingene like på RS2 som S2? 7. Hvor stor er bremsene foran og bak på RS2? Hva er minste felgdia. over dem? 8. Passer hjulopphenget bak fra RS2 rett på min 90? 9. Er styresnekke og travers samme på disse to bilene? 10. Er hovedlyktene bare til å skru over og koble med samme el. kobling? 11. Hvor mye er en RS2 maskin god for med original innmat og innsug? Hva byttes? 13. Kan jeg like godt bygge om til S2, eller er RS så pass mye grommere at det er verdt de ekstra pengene? 14. Er RS2 levert i sedan? Og er dette ekstremt skjeldne og dyre biler? Isåfall... trenger jeg noe fra en sedan som jeg ikke får fra en avant? Og hvordan ser setene bak ut i RS2 sedan? Det er helt sikkert flere ting jeg kommer til å spørre om etter hvert. Og grunnen til at jeg spør er at jeg er mer enn veldig interessert i å bygge om min vanetta til noe som går like godt som det ser ut som den skal gå og få muligheten til å sladde litt på tørt:) Slik jeg ser det er det mye deler som trengs, og med de prisene som ligger på slike deler, så er det beste å hente en komplett bil og bytte over det jeg trenger. Noen som kan poste bilder av diverse gromme RS2 motorrom, interriør og understell? Quote gjerne bare de spørsmålene dere kan svare på. Takk:) 1: Hvis bilen er 5 syl passer det. 2: Bytt hele elnettet, så slipper du masse kødd... 3: Baksetet passer ikke i B3, passer kun i B4 Avant. 4: 6 trinns står i RS2 org. Denne tåler mer enn 5 trinns 5: Du kan bruke S2 boltsirkel, men da kan du ikke bruke bremsene. 6: Forskjellig delenr... 8: Nei. Passer kun på B4 quattro (og A4) 9: Nei. 11: ca 400 hk 14: Nei, kun en (tror jeg) som er på museum. Mulig jeg her bilde av baksetet hjemme. Sånn ser en RS2 sedan ut: (replika) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2006 Tusen takk for svar folkens. Alt var lærerikt. Så alt i alt vil det klart bli mye billigere og en del lettere med ombygging til S2. Hmmm. Penger styrer jo en god del... Og de er en del lettere å få tak i som delebil i tillegg. Dette må vurderes. Så hvis man bytter RS2 med S2 i de fleste spørsmålene mine hvil flere svar bli positive? Kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2007 Hvordan er det eventuelt med en S4 eller S6 motor og girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...