Noen med kunnskap om automatgir?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en automatkasse som ikke er som den skal være.

Det er selvsagt uaktuelt å sende den til overhaling, alt skal gjøres selv. Har snakket med ZF-Norge, men de virket ikke spesielt hjelpsomme, selv om jeg bestilte servopumpe der.

Jeg spurte blant annet etter en detaljert eksplosjonstegning i storformat for å henge på veggen. Jeg vet ZF har dette i sin portefølje, og at det finnes et eget artikkelnr på dette, men det kunne de ikke hjelpe meg med, særinger... Ikke kunne jeg bestille servopumpe med VAG-delenr heller, de kunne jo ikke ha oversikt/tabell over bilfabrikantenes delenr og tilhørende ZF-delenr... tok meg 1 minutt å søke opp en tabell med oversikt over riktig delenr, og den tabellen fant jeg på ZFs egne sider. særinger...

 

Men uansett, jeg lurer altså på om det er noen her i klubben som har god kunnskap om, eller som kanskje jobber med automatkasser til vanlig?

 

mvh

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Det er en kar i Trondheim som har drevet en del med automatkasser etc. i mange år, vet ikke helt om han driver med det lenger men råd, tips og hjelp tror jeg. Kjell Bøkseth, mener han bor på Lian. Finn nr i telefonkatalogen på nett (Gule Sider) Har ikke hørt at han har flådd noen for penger heller så det er det eneste rådet jeg har til deg. Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle vel stå: råd, tips og hjelp tror jeg det er mulig å få uansett.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Skal se om jeg får tak i ham etter hvert, Lian er jo ikke langt herfra, bor på Ugla/Byåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Skal se om jeg får tak i ham etter hvert, Lian er jo ikke langt herfra, bor på Ugla/Byåsen.

 

Hei.

Hvilke gearkasse er det snakk om..er det til s4??

Har litt litteratur,etter å ha overhalt noen sånne...

Mvh

Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Hvilke gearkasse er det snakk om..er det til s4??

Har litt litteratur,etter å ha overhalt noen sånne...

Mvh

Bjørn

 

Heisann

 

Ja det er til en S4 -92. VAG-koden på kassa er CBF.

ZF-koden er vel 1050 020022.

 

Problemet er først og fremst at den slår, dvs slår seg inn med et rykk når jeg setter den i Drive. Det samme rykket/slaget kommer når jeg er ute å kjører og slipper gasspedalen slik at bilen triller (bremser med motoren), for deretter å gi gass igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.