#1 Skrevet Desember 22, 2006 Hei Jeg har en automatkasse som ikke er som den skal være. Det er selvsagt uaktuelt å sende den til overhaling, alt skal gjøres selv. Har snakket med ZF-Norge, men de virket ikke spesielt hjelpsomme, selv om jeg bestilte servopumpe der. Jeg spurte blant annet etter en detaljert eksplosjonstegning i storformat for å henge på veggen. Jeg vet ZF har dette i sin portefølje, og at det finnes et eget artikkelnr på dette, men det kunne de ikke hjelpe meg med, særinger... Ikke kunne jeg bestille servopumpe med VAG-delenr heller, de kunne jo ikke ha oversikt/tabell over bilfabrikantenes delenr og tilhørende ZF-delenr... tok meg 1 minutt å søke opp en tabell med oversikt over riktig delenr, og den tabellen fant jeg på ZFs egne sider. særinger... Men uansett, jeg lurer altså på om det er noen her i klubben som har god kunnskap om, eller som kanskje jobber med automatkasser til vanlig? mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2006 Hei.Det er en kar i Trondheim som har drevet en del med automatkasser etc. i mange år, vet ikke helt om han driver med det lenger men råd, tips og hjelp tror jeg. Kjell Bøkseth, mener han bor på Lian. Finn nr i telefonkatalogen på nett (Gule Sider) Har ikke hørt at han har flådd noen for penger heller så det er det eneste rådet jeg har til deg. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2006 Det skulle vel stå: råd, tips og hjelp tror jeg det er mulig å få uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2006 Takk for tipset. Skal se om jeg får tak i ham etter hvert, Lian er jo ikke langt herfra, bor på Ugla/Byåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2006 Takk for tipset. Skal se om jeg får tak i ham etter hvert, Lian er jo ikke langt herfra, bor på Ugla/Byåsen. Hei. Hvilke gearkasse er det snakk om..er det til s4?? Har litt litteratur,etter å ha overhalt noen sånne... Mvh Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2006 Hei.Hvilke gearkasse er det snakk om..er det til s4?? Har litt litteratur,etter å ha overhalt noen sånne... Mvh Bjørn Heisann Ja det er til en S4 -92. VAG-koden på kassa er CBF. ZF-koden er vel 1050 020022. Problemet er først og fremst at den slår, dvs slår seg inn med et rykk når jeg setter den i Drive. Det samme rykket/slaget kommer når jeg er ute å kjører og slipper gasspedalen slik at bilen triller (bremser med motoren), for deretter å gi gass igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...