Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg en slik nå, men det kommer ikke spylevæske på bakruta..

Hva kan være feilen?

Viskeren går som normalt bak der og ja jeg har spylevæske på tanken i motorrommet. :)

 

Er det egen tank bak en plass?

Instruksjonsboken er på tysk så jeg skjønner ikke så mye av det som står der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreldra mine hadde en slik bil før, og vi fylte aldri spyleveske noe annet sted enn foran under panseret. Har du sjekka sikringer? Mulig sikringen til spyleren bak har gått..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreldra mine hadde en slik bil før, og vi fylte aldri spyleveske noe annet sted enn foran under panseret. Har du sjekka sikringer? Mulig sikringen til spyleren bak har gått..

 

 

Nei det har jeg ikke gjort, har akkurat fått bilen så jeg har ikke fått kikka så mye på slike ting, og i tillegg er jeg ikke akkurat noen mekaniker.. :)

Men skal vel greie å se om noen sikringer har gått.

 

Mulig jeg postet denne feil også, sorry.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du hører at pumpa går har sannsynligvis slangen fra beholderen/pumpa foran delt seg i en eller annen kobling.

 

Ser du det lekke noen plass hvis du spyler ei stund ?

 

Typiske steder: Nede på pumpa/tanken foran i motorrommet, inne i venstre innerskjerm, inne i bilen bak venstre a-stolpe deksel, på selve pussermotoren i bakluka.

 

Evt. kan selve dysa bak være tett av møkk, poleringsvoks e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, skal sjekke i dag.

 

Sier i fra hvordan det går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått prøvd litt nå.

 

Motoren går, så den er det ikke.

Sjekka spylerdysa etterpå, virker som det er den som er tett, ser det blir fuktig rundt der spylervæska skal komme men det blir ikke sprut, så den virker som sagt tett.

Prøvde å rense den litt men det hjalp ikke.

 

Må vel ha denne ny da?

Vet noen hvor mye dette koster, og er det med visker og alt eller bare den dysa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at du får kjøpt overhalingssett hos møller. Noenlunde kurant å skifte. Settet inneholder: Dyse, dyserør, drevsats og pakninger + fett for å smøre motoren bevegelige deler.

 

Pris = usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har akkurat samme sak selv på en 04mod.

Feilen hos meg var som følger: akslingen som pusserarm er festet til er hul og det kommer et lite "kobberrør" gjennom den som fører spylerveske til dyse for bakrute. I den hule akslingen har det lett for å samle seg møkk og dritt som får dette til å gå tregt og etterhvert vil kobberrøret ryke... Det som da skjer er at spylervesken kommer inni bakluken i stedet for på ruten... (min var ganske bløt... :-) )

 

Har hørt at dette er en kjent feil hos VAG...

 

Litt avhengig av hvilken modell man har så skal det finnes... et repsett (rundt 400,-) eller så må man kjøpe ny motor (ca 1200,- Delenr til 04 er 3B9 955 711C, vil tro det er likt på 03...) Jeg kjøper ny motor... (løsne viskerarm fra aksling, av med deksel på bakluke (innsiden, to skruer og en haug med klips) en slange kobling, tre 13mm muttere og en el kobling.. grei jobb..

 

Råder deg til ikke å prøve å spyle bakrute noe særlig før du har fikset dette, ligger noe lyd-demping/isolasjon i bakluken som blir veldig bløt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene!

 

Skal snakke litt med bror min om dette, det er han som kan skru i familien.

Kan gi lyd fra meg når jeg får ordnet dette, så andre med samme feil kan se hva det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt ny viskermotor med viskerarm og visker fra tyskland, 650,-! Ebay...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått prøvd litt nå.

 

Motoren går, så den er det ikke.

Sjekka spylerdysa etterpå, virker som det er den som er tett, ser det blir fuktig rundt der spylervæska skal komme men det blir ikke sprut, så den virker som sagt tett.

Prøvde å rense den litt men det hjalp ikke.

 

Må vel ha denne ny da?

Vet noen hvor mye dette koster, og er det med visker og alt eller bare den dysa?

 

Du kan skifte selve dysespissen...Gjorde dette selv, og mener den koster ca. 200 kr..

 

Mvh

Kjell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt ny viskermotor med viskerarm og visker fra tyskland, 650,-! Ebay...

 

Jøss, det var billig!

 

Tenkte å prøve å bytte dysespissen som Kjetil sier, håper det ordner seg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan skifte selve dysespissen...Gjorde dette selv, og mener den koster ca. 200 kr..

 

Mvh

Kjell

 

Ok, skal singe nærmeste VW forhandler å høre om de har på onsdag. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal singe nærmeste VW forhandler å høre om de har på onsdag. :)

 

Hei.

 

Selvfølgelig verdt å bytte dysespissen hvis det er den som har røket, men

det hjelper lite hvis det er røret under dysespissen som er av...

Prøver ikke å være negativ, bare vær obs... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Selvfølgelig verdt å bytte dysespissen hvis det er den som har røket, men

det hjelper lite hvis det er røret under dysespissen som er av...

Prøver ikke å være negativ, bare vær obs... ;)

 

Skjønner, da er det best å demontere å sjekke om det er samme feilen som du hadde.

 

Gikk litt fort i svingene for meg her.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en liten jobb å nappe av dekselet i bakluka.. Da får du sjekket om det kommer spylerveske frem til viskermotoren. Du løsner slangen med et "klips" fra viskermotoren. Få noen til å spyle mens du holder slangen unna... Kommer det frem hit kan du koble på igjen.. Napp ut spylerdysen og få noen til å spyle igjen, kommer det mye veske, bytt dysen... Renner det litt ut på ruten og endel gjennom motoren kan jeg godt vedde litt på hva som er feil.... :-)

 

Selve dysen er trolig iorden og kan brukes om igjen..(200,- spart...)

Få VW til å sjekke litt rundt rep set... Kompetansen til de som sjekka for meg er nok ikke på ekspertnivå..

 

Lykke til..

 

Ps.. Testen med dyse, slange av og på kan godt gjøres i omvendt rekkefølge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.