#1 Skrevet Desember 22, 2006 -Har 17" 225/45/17 original felg/dekk på A3'n min, men da jeg bytta til vinterdekk merket jeg at indre kant på dekket er filt litt av helt rundt, ca 1-1,5 cm inn på dekket og 0,5 cm dypt. Virker som om de har kommet bort noe. -Kan dette være at de tar borti koppen som fjærene står nedi, etter hard kjøring/svinging? -Og skulle ikke dette være i orden mtp at den er levert med disse fra fabrikken? -Lurer også på om det er mulig å ha 18" felg på en standard A3 uten og valse eller herje? Setter pris på alle meninger/synspunkter/erfaringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2006 Velkommen til forumet! Aner ikke hva dekket ditt kan ta i.. Er bilen senket? Jeg har kjørt lenge med 225/40-18 på 8x18-felg med ET30 uten noen problemer. Såpass må det være på en A3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2006 Bilen er vel senket originalt fra fabrikken pga. at det er sportsunderstell på den. Tror det er 20 mm originalt jeg, men er ikke sikker. ET30 hva er det? Ønsker å kjøpe meg 18" til sommeren og legge vinterdekk på de 17" jeg har nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2006 Bilen er vel senket originalt fra fabrikken pga. at det er sportsunderstell på den. Tror det er 20 mm originalt jeg, men er ikke sikker. ET30 hva er det? Ønsker å kjøpe meg 18" til sommeren og legge vinterdekk på de 17" jeg har nå. Skal gå greit med 18" på bilen din. Hadde selv dette på a3`en min. Den var i tillegg senket ca 40mm foran og bak. Kjørte da med 8"x18" ET35 og 225-40-18 dekk uten at det var antydning til subbing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2006 Bilen er vel senket originalt fra fabrikken pga. at det er sportsunderstell på den. Tror det er 20 mm originalt jeg, men er ikke sikker. ET30 hva er det? Ønsker å kjøpe meg 18" til sommeren og legge vinterdekk på de 17" jeg har nå. Mener å huske at det originale sports understellet senker ca. 15mm. ET er innpresset på felgen. Hvor langt inn/ut felgen bygger fra der du skrur den fast i bilen. ET35 8x18 felg med 225/40/18 dekk vil ikke være noe problem på bilen din. Har selv kjørt med dette pluss god senk uten subbing. Jeg har selv kjørt med ET30 8,5x19 og 225/35/19 dekk. Da subbet det kun litt på fullt ratt utslag. Bilen var også da senket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2006 Takk for alle svar, mye god informasjon her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...