noen spørsmål ang kjøp av Audi

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å skaffe meg nytt fremkomstmiddel og da lurer på div ting.

 

Jeg har tenkt mest på komfort. men en ikke treig for de.

 

nå har ikke jeg så mye erfaring med nyere biler og diesel osv.

Derfor lurer jeg på hvilken erfaring folk har med audi 100 2.5 diesel avant.

Jeg har hørt folk si at disse kan ha noe problemer ?

 

er også usikker på dette med km stand, er vanskelig å finne slike med lav km. jeg mener hvor er grensa for hvor langt den kan gå

Kan noen dele erfaringer om dette ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening.

 

140 hester versjonen av denne med quattro = gromvogn.

 

Svakheter ang motor gjelder vel vannpumpe og tannreimsbrudd med påfølgende motorhavari. Lønner seg derfor å sjekke denne med jevne mellomrom så man veit hva slags tilstand reima er i.

Klakkelyd fra vakumpumpa på toppen forekommer. Ganske greit å fikse, men noen kroner i deler. Oljelekasjer fra simringer i register og bunnpannepakning.

Ellers ingen typiske gjengangerfeil ang motor jeg kommer på nå.

 

Andre ting er: Rustne bremseskiver bak, calippere/håndbrekksfunksjon som sitter fast, bakrutepusser som ikke virker ( defekt motor ), el-motorer for klima som ikke virker, foringer i bærearmer og stabstag foran og bak, camberjusteringsstag bak som slarker, rustne reflektorer i hovedlykter.

 

Noe småtteri på en såpass gammel bil må man regne med, men etter div utbedringer for å strekke opp bilen igjen er det til gjengjeld en god bil å kjøre med masse plass og krefter.

 

En motor som får regemessige oljeskift og kjøres noenlunde normalt holder leeeeenge. Veit om flere gjennom jobben som har gått 250-300 000 +

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten å være helt sikker blir det uten quattro da den blir noe dyrere. Så slik jeg har drømy om og sett for meg, blir det audi 100 2.5 tdi 92 mod + avant.

vet noen av noen for salg er det bare å skrike

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om du fikk med deg hva jeg skrev, er igrunn avant jeg ser etter. men takk for tipset ;)

 

Fikk det med meg. :)

Men jeg var ikke helt edru i natt : rolleyes

 

Jag bør nokk holde meg borte fra div. forum etter å ha drukket! :venner:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bortsett fra skaden på den høyrevenstre bakskjermen ser jo bilen forholdsvis grei ut.. men han sier bilen mangler eu kontroll.. vil det da si at den SKULLE vært eu godkjent i august, eller skal eu godkjennes i august som kommer.. det kan jo fort by på problemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.