Anbefalte innlegg

Har en veldig irrriterende klankelyd i forstillinga når jeg kjører i små hull homper i veien..parkeringsplasser, nabolag med dårlig/gammel hullete asvalt. osv.. : bh :

Hørte de først i sommer, tengte ikke så mye åver det forde de forsvant da jeg senket bilen 2 uker etter.

Men no har de kommet til bake, kan det være foringene eller opphenge til fjær demper??

forstillinga blei byttet før 1,5 år siden på garanti, fordi Audi sa de var svake.

Bilen er en Audi A4 1.9TDI Avant B5 1996

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som foringer spør du meg.. Har det samme selv, 3x2fei¨l på eu kontroll, gåene øvre bærearmer og nedre bærekule..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekka om det var slakk i opphengskulene først ja. Tvilsomt att alle 8 ble skifta da for halvannet år siden som du nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk foringer til stabstaget foran. Er foringene slitt blir det mye slark i staget og da smeller det mye :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige 8 bærearmer i forstillingen + endeleddene kan gi lyden du nevner. Slites alt for fort på denne biltypen.

 

Er det typisk at lyden kommer idet du f.eks kjører inn på ei fartsdump e.l kant er det som regel de bakre bærearmene nede som er slitt.

 

Var jeg deg ville jeg fått et verksted til å sjekke hva som er slitt før jeg hadde gjort noe mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet. Klunkelyd fremme. Stakk innom VAG, så fant de ut iløpet av 1 minutt at det var en opphengskule (tror han kallet det kingboltkule).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.autospar.no, selger komplette multilink sett. Dette må skiftes, egentlig vanskelig å si direkte hvilke stag lyden kommer fra.

Såvidt jeg har fått med meg, er det bare Q som har "multiknirk":) (multilink)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vell kansje sette den inn på ett VAG verksted eller bytte alle foringene selv..sinnsykt irriterende lyd: bråk :

det er ikke aktuelt å kjøpe nye lenkearmer da økonomien ikke har råd til nye park pærer en gang: rolleyes

takker for svar og ønsker dere alle en GOD JUL: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte komplett sett hos autospar for 4000 kr + frakt jeg..var på tilbud akkurat på det tidspunktet.

Da kan du jo skifte etterhvert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte komplett sett hos autospar for 4000 kr + frakt jeg..var på tilbud akkurat på det tidspunktet.

Da kan du jo skifte etterhvert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg, er det bare Q som har "multiknirk":) (multilink)

 

Audi a4 fra 95- har alle multilink forstilling uansett quattro eller fwd. Forresten litt usikker på om a4 b7 har. Såvidt meg bekjent får man ikke løse foringer eller kuler til disse armene som derfor må skiftes komplett.

 

Kan være vanskelig å finne slakk i de da noen av de lager lyd før de begynner å slarke. Uansett verdt et forsøk på verksted. Da holder det iallefall i første omgang med å skifte den som er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.