#1 Skrevet Desember 23, 2006 Syns bilen går på utrolig høyt turtall i 80.. noen som vet om noen andre girkasser som passer til denne bilen? er en 2.0E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 25, 2006 Bare å bruke 5. gir hele veien det Uansett, som du vet viser turtallsnåla 150 o/min for mye i forhold til hva som er reèlt. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 25, 2006 Hva vil "utrolig høyt turtall" si? Kom med noen konkrete tall, så kan det svares på om det er riktig eller ei. Både min Cq (med 5-trinns) og min 80 (med 4-trinns) ligger på 3000 rpm i 100 kmt i hhv. 5. og 4. gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 25, 2006 80 km/t i 5.gir = nesten 3000 rpm - de da 150 rpm feile windspoll nevner er vi nede i ca 2800 i min andre bil, Audi 80 1.8 5 tr. kasse er 80 km/t i 5. gir = ca 2200 er bare veldig irriterende å kjøre med så høyt turtall.. kall meg fisefin, men er sikkert andre som skjønner det også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 31, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2006 3000 ved 80km/t minner meg om min type 82. Der snakker vi lav utveksling. Motoren din er vel en 2 liters 5'er og vilken som helst girkasse fra en 5'er vil vel passe på den selv om bilen stammer fra USA. I min coupe gt har jeg rundt 2700-2800 i 100 km/t Få tak i en sånn kasse (ikke spør meg om girkassekoden ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2006 3000 ved 80km/t minner meg om min type 82. Der snakker vi lav utveksling. Motoren din er vel en 2 liters 5'er og vilken som helst girkasse fra en 5'er vil vel passe på den selv om bilen stammer fra USA. I min coupe gt har jeg rundt 2700-2800 i 100 km/t Få tak i en sånn kasse (ikke spør meg om girkassekoden ). Må du gi deg.. ikke si sånt.. er ikke femmer er 2.0E: bh : men vil da en hvilken som helst kasse fra en firer passe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2006 Du har vel ikke en 2.0 i den bilen? Da har i tilfelle motoren vært byttet, for VW/Audi laget ingen 2-liter firrer før 1989. Du har nok en 1.8 90 hk med KE-jet, Lambda og katalysator. På den hvite lappen på undersiden av koffertlokket står både motor- og girkassekoden. Finn ut av disse og fortell oss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2007 er nå ikke motorfeste på vangene som jeg kan se ivertfall og om dette isåfall er tilfeller, så må alle her på forumet som har 2 liters femmer stående og bruke plass gi meg en lyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 1, 2007 Er det 4- eller 5-sylindret motor i denne 4000en? Er den 4-sylindret er det en 1.8 på 90 hk, er den 5-sylindret er det en 2.2 på 115 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 1, 2007 Var ingen hvit lapp med info om motor og girkasse under koffertlokket.. fikk såvidt tydet at det er en MG blokk.. fikk ikke sjekket tallene nå.. var litt mørkt og dårlig med lys.. men det kan jo være det sier noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 1, 2007 Er det 4- eller 5-sylindret motor i denne 4000en? Er den 4-sylindret er det en 1.8 på 90 hk, er den 5-sylindret er det en 2.2 på 115 hk. Mener da jeg har hørt at det var kun quattroen som kom med femmer og fwd kom med firer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 1, 2007 Mener da jeg har hørt at det var kun quattroen som kom med femmer og fwd kom med firer... Finnes FWD med femmer også i USA. Uansett, motorkode MG stemmer det, dette er en 1.8-liter. Den har 102 hk SAE, hvor mye det tilsvarer i DIN/ECE er jeg ikke helt sikker på , tror det blir 100 hk. http://www.audiworld.com/model/4000/85-4000.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 1, 2007 MEN, hvis dette da ER en 1,8 vil vel da girkassen fra en hvilken som helst annen 1.8 passe over da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 1, 2007 Ja, det vil den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 1, 2007 kanon.. vil vel komme seg da hvis jeg bruker girkassen fra 80`en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 10, 2007 Jaja.. da var jeg igjen litt i stuss ang. motoren i denne bilen.. som nevnt tidligere i tråden sier Per Lindgren at dette er en 1.8 men tidligere eier sier det er en 2.0.. jeg for min del aner ikke og sliter jo litt da med tanke på hvilken toppakning jeg skal kjøpe til denne motoren da.. ikke finner jeg denne motoetypen heller (MG blokk) noen som kan hjelpe litt her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 10, 2007 Ta en kikk på sida her, om ikke annet kan du bestille fra USA. http://catalog.drivewire.com/drivewire/baseline/part-new.jsp?partner=drivewire&year=1985&make=AU&model=4000--001&showChildren=true Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 10, 2007 Jaja.. da var jeg igjen litt i stuss ang. motoren i denne bilen.. som nevnt tidligere i tråden sier Per Lindgren at dette er en 1.8 men tidligere eier sier det er en 2.0.. jeg for min del aner ikke og sliter jo litt da med tanke på hvilken toppakning jeg skal kjøpe til denne motoren da.. ikke finner jeg denne motoetypen heller (MG blokk) noen som kan hjelpe litt her? Står det ikke i vognkortet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 12, 2007 Står det ikke i vognkortet da? som jeg ikke har fått enda.. fikk 2. purring på omreg avgiften for to dager siden.. noe jeg ikke forstår sånn sett for jeg fikk aldri den første eller regninga som kjerringen på biltilsynet sa hu skulle sende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 15, 2007 Da var det bekreftet fra Møller at dette er en 1.8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 15, 2007 Da var det bekreftet fra Møller at dette er en 1.8 En enda bedre grunn at du ikke skal betale forsikring for en 90 når det i praksis er en 80. Jeg ville fått en bekreftelse fra Audi/Møller på at dette er en amerikansk utgave av 80, og fått endret teksten i vognkortet som sier Audi 90 4000s. Da sparer du endel tusen i året i forsikring... Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 15, 2007 En enda bedre grunn at du ikke skal betale forsikring for en 90 når det i praksis er en 80. Jeg ville fått en bekreftelse fra Audi/Møller på at dette er en amerikansk utgave av 80, og fått endret teksten i vognkortet som sier Audi 90 4000s. Da sparer du endel tusen i året i forsikring... Mvh EW Helt riktig som du sier Eivind.. har tenkt å få denne omregistrert til en 80 GTE MEN, hvem hos møller er det jeg må snakke med for å få dette igjennom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 15, 2007 Helt riktig som du sier Eivind.. har tenkt å få denne omregistrert til en 80 GTE MEN, hvem hos møller er det jeg må snakke med for å få dette igjennom? Tor(?) Sagerud. Se den øverste tråden som er klistret under Teknisk-forumet, der står det info om godkjenning av ombygginger osv. Det var også Sagerud som sendte meg ECE-dokumentet på urquattroen da jeg importerte den. Han kan sikkert hjelpe deg på vei. Bilen ble importert i 91, og da var de kanskje ikke så nøye på dette, men det er vel betalt endel for mye i forsikring opp igjennom årene...selv kostet denne feilen meg ca 1200 kr...Dessuten kan du kanskje snakke med forsikringsselskapet og gjøre dem oppmerksom på at de skal følge chassisnummeret, ikke det som står i tekstfeltet, for chassisnummeret sier at dette er en usa-utgave av Audi 80, da det er en typ81, ikke typ85 som Audi 90 heter (normalt). Mvh EW Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 15, 2007 Tor(?) Sagerud. Se den øverste tråden som er klistret under Teknisk-forumet, der står det info om godkjenning av ombygginger osv. Det var også Sagerud som sendte meg ECE-dokumentet på urquattroen da jeg importerte den. Han kan sikkert hjelpe deg på vei. Bilen ble importert i 91, og da var de kanskje ikke så nøye på dette, men det er vel betalt endel for mye i forsikring opp igjennom årene...selv kostet denne feilen meg ca 1200 kr...Dessuten kan du kanskje snakke med forsikringsselskapet og gjøre dem oppmerksom på at de skal følge chassisnummeret, ikke det som står i tekstfeltet, for chassisnummeret sier at dette er en usa-utgave av Audi 80, da det er en typ81, ikke typ85 som Audi 90 heter (normalt). Mvh EW Mvh EW Så med andre ord jeg trenger strengt tatt ikke å endre dette i vognkortet da men snakke med forsikkringsselskapet og gjøre de oppmerksom på at dette i utgangspunktet er en Audi 80? Tror jeg skal ringe de i mårra og be de sjekke det for meg og om det i så tilfelle stemmer blir jeg en litt rikere mann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...