#1 Skrevet Desember 23, 2006 Her en dag det var -1 ute, så forsvant clutchen! Ikke helt bokstavlig, men da jeg kjente etter clutchen etter å ha presset den inn, så hang den igjen. Har prøvd å finne noe informasjon om dette i haynes uten hell. Forstår det som clutchen er hydraulisk, men hvor får den væske fra? Kan jeg gjøre noe med dette (fungerer fint i varmegrader) som å smøre den?. bilen er i profilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2006 clutch "pedalen" bruker bremseveske samma beholder. kan være pumpa til clutch pedalen elelr for lite veske i beholderen. 2 tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2006 Enten er mastersylinderen ( pumpa ved pedalen defekt ) eller slavesylinderen nede på girkassa defekt. Det oppstår innvendig lekasje i pumpas o-ringer slik at de ikke opererer som det var ment. Som oftest er det pumpa ved pedalen som tar kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 24, 2006 Er det vanskelig å bytte pumpa med pedalen, og hvor på bildet er denne lokalisert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 24, 2006 Det der er jo bilde av wireclutch. Er vel ikke det du har? Hvilken motor som står i bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 24, 2006 Jeg hadde samme problemet, og etter et olje bytte så ble det bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 24, 2006 Det står en vr6 i bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 24, 2006 Da tror jeg nok du må se på en annen tegning enn den der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2006 Noen av disse illustrasjonene (den nederste synes jeg ligner litt) ? Men dere som har gjort det, hva, litt mer nøyaktig, gjorde dere (takler ikke svensken i haynes)? Og hvorfor står det "olje" når det er bremsevæske i beholderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2006 Skift bremsevæsken til clutchen !! Husk at bremsevæske er hygroskopisk og løser seg ut i vann. Gammel væske inneholder vann og fryser lettere enn bremsevæske, hvis denne har egen beholder er det meget sannsynlig at denne aldri har vært skiftet. Hvis det fungerer utmerket i plussgrader er antageligvis Clutch/mastersylinder i orden. Jeg ville ihvertfall skifta væska før jeg begynte å demontere.... Lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...