motorstopp på julaften:( S6 2,2t. hva er galt?

Anbefalte innlegg

skulle kjøre fra oslo til stavanger på julaften. selvfølgelig stopper bilen når jeg fremdeles har et stykke igjen.

 

bilen begynte først og fuske under akslerasjon, og når jeg skulle opp en bakke døde den helt ut.

 

fikk ikke start på den igjen. hvis jeg venter litt starter den litt og stopper.

 

nå er bilen hentet av naf og er langt borte fra meg:( nærmeste verksted regelen istedenfor kjøre den hjem.

 

bensinpumpa går ikke når man vrir på nøkkelen, den skal kansje ikke gjøre det? virker på meg som om bilen ikke får bensin. alle sikringene var iorden.

 

har noen tips eller forslag til hva som kan være galt, og om dette blir dyrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg skrudd 20vT, men det er vel noe likt som 10vT...

 

Bensinpumpa skal vel ikke gå før den får signal om at motoren blir dratt rundt...

 

Men det at den starter etter en stund kan tyde på tett bensinfilter eller kondens på tanken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg skrudd 20vT, men det er vel noe likt som 10vT...

 

Bensinpumpa skal vel ikke gå før den får signal om at motoren blir dratt rundt...

 

Men det at den starter etter en stund kan tyde på tett bensinfilter eller kondens på tanken...

 

eller bensinpumpa er gåen. typisk tegn du beskriver her... bare håper du kjørte fint når det skjedde. dårlig bensintrykk er ikke bra... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det sannsynlig at bensinpumpa har tatt kvelden helt sånn plutselig uten forvarsel? eller kan det være andre ting som er galt? virker for meg som at den ikke får bensin, og dette skjedde helt plutselig. kan det være en ledning som har hoppa av et sted? er slikt lett å finne ut av? hva koster en bensinpumpe, og er det lagervare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det sannsynlig at bensinpumpa har tatt kvelden helt sånn plutselig uten forvarsel? eller kan det være andre ting som er galt? virker for meg som at den ikke får bensin, og dette skjedde helt plutselig. kan det være en ledning som har hoppa av et sted? er slikt lett å finne ut av? hva koster en bensinpumpe, og er det lagervare?

 

klart at ledning KAN hoppe av men lite sansynlig. er jo bare å måle om pumpa får strøm det. er ikke bilen din på verksted da? det vet jo de. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa på pappa's c4 2.6 døde uten forvarsel. Bilen var avogtil umulig å starte, for så plutselig å komme. Pumpen ligger i tanken på disse, enkelt å komme til fra bagasjen hvor du har en inspeksjonsluke. Kostet ca 1300 etter rabatt om jeg ikke husker feil.

 

Når du vrir om nøkkelen skal pumpa gå litt for å bygge trykk, så går den og mens motoren draes rundt. Jeg drev nemlig mye og målte dette når jeg feilsøkte. Du kan jo ta opp bensinpumpa og vri på nøkkelen og veldig enkelt finne ut om den virker eller ei. Mål så om det kommer strøm i ledningene til den. Dersom det ikke kommer strøm, ligger problemet trolig lengre frem. Feks bensinpumperele eller tenningsbakstykke.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Leste en tråd om en som hadde samme hendelsesforløp som meg. Ny hjerne + bensinpumpe + coiler??? Kan jeg virkelig risikere så mye på en gang, når bilen var tipp topp før den plutselig stoppa?

 

Nå står bilen på et audi verksted, og jeg får ikke snakket med dem før imorgen. Men er jo litt usikker på om jeg kan stole på dem (dårlige erfaringer før). Så bytter de kanskje hjernen, så prøver de coiler, så prøver de bensinpumpa ( og det var sistnevnte ), så sier de f.eks. til meg at alle delene var gått istykker. Og jeg får en fin regning. Noen andre som har erfaringer med dette? Liker best å fikse ting selv, men litt vanskelig når bilen står langt fra der jeg bor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må man jo også huske på at på denne tiden av året og siden du var på tur over noen fjell eller noe regner jeg siden du skulle kjøre fra oslo til stavanger.Prøvde dere med kondensfjerner??? Hørtes veldig kondensaktig ut måten bilen oppførte seg på syntes jeg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må man jo også huske på at på denne tiden av året og siden du var på tur over noen fjell eller noe regner jeg siden du skulle kjøre fra oslo til stavanger.Prøvde dere med kondensfjerner??? Hørtes veldig kondensaktig ut måten bilen oppførte seg på syntes jeg da

 

kondens er ikke det store problemet på insprut-biler. min erfaring værtfall. kondens er storre problem på forgasser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå blir denne bilen kjørt ganske mye, og tanken tømt i løpet av en uke og fylt opp hver søndag. Tror derfor ikke jeg har et kondensproblem. Men at den ikke får bensin er jeg ganske sikker på. Spørsmålet er hvorfor den ikke får bensin.

 

Ble jo litt skremt når jeg leser denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=20727

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan høre om bensin pumpa går. Få en til å file på nøkkeln. Så hører du i bensin lokket. Da vil du høre om pumpa går. Men høres ut som at pumpa er gåen. Å pumpa den kan stryke med når som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa på pappa's c4 2.6 døde uten forvarsel. Bilen var avogtil umulig å starte, for så plutselig å komme. Pumpen ligger i tanken på disse, enkelt å komme til fra bagasjen hvor du har en inspeksjonsluke. Kostet ca 1300 etter rabatt om jeg ikke husker feil.

 

Når du vrir om nøkkelen skal pumpa gå litt for å bygge trykk, så går den og mens motoren draes rundt. Jeg drev nemlig mye og målte dette når jeg feilsøkte. Du kan jo ta opp bensinpumpa og vri på nøkkelen og veldig enkelt finne ut om den virker eller ei. Mål så om det kommer strøm i ledningene til den. Dersom det ikke kommer strøm, ligger problemet trolig lengre frem. Feks bensinpumperele eller tenningsbakstykke.

 

Lykke til!

 

Håper ikke du mente å kjøre pumpa i friluft.. ville ikke akkurat anbefale det :confused: En slik pumpe SKAL ha motstand noe den ikke får så lenge den ikke er koplet til,men når den begynner å gå tom å ta inn luft kan det i værste fall si BANG .. Var en luring når jeg gikk kjøretøys linja som fikk samme lærepenge..gikk bra, men flirte godt.!;)

 

Lite tips, begynn med å mål på stikke til pumpa,skjekk at den har strøm til,har den strøm , mål leveringsmegnde på bensin å bensintrykk for å være 100% sikker på at pumpa fungerer optimalt.. (pumpa kan godt starte,og høre summing fra,men den trenger ikke å levere det den skal!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke du mente å kjøre pumpa i friluft..

 

Fatter hadde fylt full tank før jeg begynte å skifte pumpa hans.. så jeg tok den ut av festet og et stykke opp i tanken for å være sikker på at den ikke gikk. Så tok jeg den opp av tanken, uansett gikk den ikke. Feil funnet. ;)

 

Om pumpa starter og leverer skal det ikke mye bensin til for å få start på bilen iaffal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk dommen: Bensinpumpa

 

pris 5200kr...

 

Jeg kjører å henter bilen og skifter den selv, må jo bli billigere enn det uansett.

 

Noen i stavanger-området som har bensinpumpe tilsalgs? Er det enkelt å skifte den? Har noen en oppskrift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jævlig dyrt!

 

Lett å bytte den selv og får ny pumpe for under 2k ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe til a100 2.6 ble kostende rundt 1500 (give or take) og byttes på ca 10mins om du har gjort det før.

 

Skru av inspeksjonsluken bak under trekket i bagasjen, stikk hendene ned i bensinen og ta pumpa ut av plastfestet den står i. Den er klipset på plass.

 

Sett så ledningene over på den nye pumpa og putt den rett nedi plastfestet. Du hører at det knetter litt når den smeller på plass. Skru på plass igjen lokket.

 

Er iaffal samme pumpe på 2.6 som s4, du har trolig samme på din du og.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelp.

 

Da var bilen iorden. Pumpa ble skiftet på 25 min. Var veldig knotete å komme til og takk og pris at jeg kun hadde 1/3 tank igjen...

 

Total kostnad: 1800kr for pumpa.

 

Hvordan møller kan beregne seg så mye for 10 minutters jobb (hadde gjort dette igjen på 10 min) kan jeg ikke fatte og begripe. "fastpris" på en slik jobb suger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvordan møller kan beregne seg så mye for 10 minutters jobb (hadde gjort dette igjen på 10 min) kan jeg ikke fatte og begripe. "fastpris" på en slik jobb suger.

 

Möller generellt (blod)suger : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.