Utstillingsklasser og bedømming

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Selvom det sikkert er lite gjennomførbart, så hadde det kanskje gått an å forsøkt å plasserer biler i samme klasse sammen? Blir litt lettere å sammenligne bilene, både for pumlikum og de som skal bedømme bilene. Hvis man markerer opp på forhånd hvor man skal ha klasse Golf f.eks så henviser man alle Golf dit ved "innkjøring" osv..... ? Teit? kanskje.......

 

Dette prøvde vi på hovedtreffene for "10 år" siden, det endte opp med at man måtte formane folk over høyttaleranlegget til å flytte en bil hvert 5. minutt, med påfølgende klaging, forsinkelse og irritasjon. Veldig vanskelig å forutse hvor mange biler som kommer i hver klasse på forhånd... Men hvis man hadde et treff hvor alle utstillere var forhåndspåmeldt, så hadde dette vært mulig og bra for de som bedømmer bilene... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som jeg har forstått det er utstillingbiten (bedømming osv.)av f.eks. hovedtreffet lagt til noen timer søndag. "Innsjekking" forgår jo gjerne både fredag, lørdag og søndag og folk skal jo ut å kjøre i løpet av helga så å stå på anvist plass hele tiden kan fort bli vanskelig.

Hvis man derimot fikk et "deltagernummer" som også var en beskrivelse av hvor bilen skulle stå i et gitt tidsrom ( les utstillinga) kunne folk flytte og vaske og styre med bilene sine så mye de orket frem til tiden var inne.

Deltagernummeret kunne f. eks. være Golf 7 som da skulle bety at bilen skulle stå sammen med de andre golfene som nummer 7 fra angitt sted. Angitt sted burde da være et skilt hvor det også lå en ferdig tilmålt stav(??) som indikerte den plassen hver bil tok med mulighet til å få opp dørene slik at dersom deltager 7 kom før 5 og 6 kunne han ( eller hun) finne ut hvor bilen skulle plasseres.

Det hadde også sett ganske profft ut på ikkeVACNtreff hvor det var mer eller mindre fri plassering av bilene hvis klubben stilte ut bilene sine etter en mal som alle medlemmer kjente. Har du blitt forbikjørt av HAMC på tur skjønner du hva jeg mener:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forsåvidt enig i at det ideelle hadde vært å samle biler i samme klasse osv, men det krever også mere arbeid både i forberedelser (ved påmelding etc), og på selve utstillingen.

For å få det til så må det være flere folk som hjelper til og som gidder å ta ansvar for å få det til.

Ingen av oss i styret eller i lokallag er ansatte i VACN og har dette som en jobb, vi gjør dette på vår egen fritid fordi vi er interessert, tror ikke det er realistisk at vi skal få til dette i tillegg til det andre arbeidet vi har med å arrangere treffene med dagens 'bemanning'. Flere personer må stille opp og ta ansvar hvis vi skal få til mer!

 

Vi har jo hatt en mer eller mindre aktiv bilsportsgruppe for å ivareta banekjøringen, hvis noen hadde vært interessert i å prøve å få til noe tilsvarende når det gjelder utstilling og ta ansvar der så hadde det kanskje vært mulig å få til noe...

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Sånn som jeg har forstått det er utstillingbiten (bedømming osv.)av f.eks. hovedtreffet lagt til noen timer søndag. "Innsjekking" forgår jo gjerne både fredag, lørdag og søndag og folk skal jo ut å kjøre i løpet av helga så å stå på anvist plass hele tiden kan fort bli vanskelig.

Hvis man derimot fikk et "deltagernummer" som også var en beskrivelse av hvor bilen skulle stå i et gitt tidsrom ( les utstillinga) kunne folk flytte og vaske og styre med bilene sine så mye de orket frem til tiden var inne.

Deltagernummeret kunne f. eks. være Golf 7 som da skulle bety at bilen skulle stå sammen med de andre golfene som nummer 7 fra angitt sted. Angitt sted burde da være et skilt hvor det også lå en ferdig tilmålt stav(??) som indikerte den plassen hver bil tok med mulighet til å få opp dørene slik at dersom deltager 7 kom før 5 og 6 kunne han ( eller hun) finne ut hvor bilen skulle plasseres.

Det hadde også sett ganske profft ut på ikkeVACNtreff hvor det var mer eller mindre fri plassering av bilene hvis klubben stilte ut bilene sine etter en mal som alle medlemmer kjente. Har du blitt forbikjørt av HAMC på tur skjønner du hva jeg mener:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Sånn som jeg har forstått det er utstillingbiten (bedømming osv.)av f.eks. hovedtreffet lagt til noen timer søndag. "Innsjekking" forgår jo gjerne både fredag, lørdag og søndag og folk skal jo ut å kjøre i løpet av helga så å stå på anvist plass hele tiden kan fort bli vanskelig.

Hvis man derimot fikk et "deltagernummer" som også var en beskrivelse av hvor bilen skulle stå i et gitt tidsrom ( les utstillinga) kunne folk flytte og vaske og styre med bilene sine så mye de orket frem til tiden var inne.

Deltagernummeret kunne f. eks. være Golf 7 som da skulle bety at bilen skulle stå sammen med de andre golfene som nummer 7 fra angitt sted. Angitt sted burde da være et skilt hvor det også lå en ferdig tilmålt stav(??) som indikerte den plassen hver bil tok med mulighet til å få opp dørene slik at dersom deltager 7 kom før 5 og 6 kunne han ( eller hun) finne ut hvor bilen skulle plasseres.

Det hadde også sett ganske profft ut på ikkeVACNtreff hvor det var mer eller mindre fri plassering av bilene hvis klubben stilte ut bilene sine etter en mal som alle medlemmer kjente. Har du blitt forbikjørt av HAMC på tur skjønner du hva jeg mener:)

 

MEN folk kjører inn bilene til utstiiling helt fram til ca kl 13:00 på søndag og da må man likevel på forhånd vite ca hvor mange biler som kommer i hver klasse... Også vet jeg av erfaring at det ved denne løsningen er et kjempeproblem med biler som står "feilparkert" søndag morgen og eieren ligger i telt og spyr 3 km unna og kommer på treffet og flytter bilen sin i 14 tida...

 

Nei, synes dette koster altfor mye tid og krefter i forhold til hvor viktig det er å ha like biler innntil hverandre... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er forskjellige.

Noen reiser på treff for å legge igjen flest mulig runder på banen og for dem kan de som skal stille ut bilen sin gjerne stå på essostasjonen lenger ned i gata med lakk som nesten er borte på grunn av all gnikkinga. Mens de som skal stille ut "gullet" sitt synes det er nokså plagsomt å stå i alt bråket og ikke minst all svevegummien som legger seg overalt på objektet, det hadde kanskje vært bedre om de ble på esso? Fra spøk til alvor: vi er en gjeng halvexhibisjonister. Enten det gjelder å kjøre fortest på banen, ha de breieste hjula, blankeste lakken, heftigste firehjulssladden, råeste bassen eller fineste golfen er de fleste som reiser på treff intressert i å vise fram enten hvor flinke de har vært hjemme eller hvor flinke de har blitt. Det sosiale er også en højdare men hadde bilen min vært tilnærmet ferdig til hovedtreffet hadde jeg ikke satt den igjen i Drammen og sittet på i Coach for å spare på utgiftene:)

Nok vas!

Alle steder jeg har vært medlem fra speider`n og frem til i dag har det vært regler for daglig bruk og spesielle regler for spesielle ting. Det skulle ikke være noe problem å nekte utstilling av biler som kommer uanmeldt etter angitt tid. Det er nok siste gangen de kommer for sent... (det er klart, mister man ferga, kommer opp i ulykke, kjører feil osv. RING så vet de som styrer med utstillingen at du kommer og kan ta forhåndsregler for det.) Det skulle heller ikke være noe problem å avgrense utstillingsområdet som parkering forbudt sone fra lørdag kl xx til oppstilling søndag. Hvis det er et problem vil jeg gjerne høre hvorfor. Det skulle tatt seg ut om noen parkerte på banen lørdag og ikke var å få fatt i søndag. Ingen gjør det og hvorfor ikke? Jo fordi de VET det skal foregå noe der i morgen og står bilen din der da så har du driti deg skikkelig ut. Se forøvrig post ruteknusing på hasslemoen. Vi klarer å følge regler alle mann (og damer) hvis de ikke er for kompliserte og det ikke blir delt ut frikort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For Rudskogen treffet har vi forenklet kategoriseringen for premiering:

 

Premiering utstilling:

 

10 beste Volkswagen

10 beste Audi

Peoples Choice Volkswagen

Peoples Choice Audi

Longest distance

 

Premering banekjøring:

 

Ferdighetskjøring (De 3 beste)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha : Kan vi ikke ha semifinale mellom de fire beste audi og vw? Og blir det laget podium, med sånn 2-1-3 eller var det 3-1-2... Og hva med Champis, blir kanskje litt dumt om vinnerne skal kjøre hjem, men de gjør det da i formel 1... : klø :

 

Får håpe det ikke bli straffekonk i finalen da... : rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

For Rudskogen treffet har vi forenklet kategoriseringen for premiering:

 

Premiering utstilling:

 

10 beste Volkswagen

10 beste Audi

Peoples Choice Volkswagen

Peoples Choice Audi

Longest distance

 

Premering banekjøring:

 

Ferdighetskjøring (De 3 beste)

 

: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, mitt forslag for oppdeling av klassene er som følger:

 

*Audi/Vw eldre en -74 (30 år) - 1,2 plass

*Audi 50/Polo 1 - 1 plass

*Audi 80/90 - 1,2 plass

*Audi 100/200 - 1,2 plass

*Audi A3/S3/A4/S4(-99)/RS4 -1.2,3,4 plass

*Audi A6/A8/S4(-92)/S6/S8/RS6/allroad - 1,2 plass

*Audi TT/Beetle - 1 plass

*Audi Coupe/UrQuattro/S2 - 1 plass

*VW Polo II/III/IV - 1,2 plass

*VW Lupo/Polo V/VI/Caddy (basert på polo) - 1,2 plass

*VW Golf I/II/Cab (I)/Caddy (basert på I-golf)Jetta I/II/Scirocco - 1,2,3 plass

*VW Golf III/Vento/Corrado - 1,2,3 plass

*VW Golf IV/V/Bora - 1,2,3 plass

*VW Caravelle/Transporter - 1 plass

*VW Passat - 1,2 plass

*Vw Tauran/Ny Caddy/Tuareg - 1 plass

 

Er 32 pokaler fordelt her, men som sagt dette er kun et "forslag"-forstår hvis noen ikke er enige :D

 

Bare ikke drep meg hvis det er noen bilmodeller jeg ikke har kommet på i farten... hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jeg blind eller har du glemt Passat? :mad: :mad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Er jeg blind eller har du glemt Passat? :mad: :mad:

Er der nå....hehe... er ikke alltid så lett å få med alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så bedre ut ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Kvalheim

Vel, mitt forslag for oppdeling av klassene er som følger:

 

*Audi/Vw eldre en -74 (30 år) - 1,2 plass

*Audi 50/Polo 1 - 1 plass

*Audi 80/90 - 1,2 plass

*Audi 100/200 - 1 plass

*Audi A3/S3/A4/S4(-99)/RS4 -1.2,3,4 plass

*Audi A6/A8/S4(-92)/S6/S8/RS6/allroad - 1,2 plass

*Audi TT/Beetle - 1 plass

*Audi Coupe/UrQuattro/S2 - 1 plass

*VW Polo II/III/IV - 1,2 plass

*VW Lupo/Polo V/VI/Caddy (basert på polo) - 1,2 plass

*VW Golf I/II/Cab (I)/Caddy (basert på I-golf)Jetta I/II/Scirocco - 1,2,3 plass

*VW Golf III/Vento/Corrado - 1,2,3 plass

*VW Golf IV/V/Bora - 1,2,3 plass

*VW Caravelle/Transporter - 1 plass

*VW Passat - 1,2,3 plass

*Vw Tauran/Ny Caddy/Tuareg - 1 plass

 

Er 32 pokaler fordelt her, men som sagt dette er kun et "forslag"-forstår hvis noen ikke er enige :D

 

Bare ikke drep meg hvis det er noen bilmodeller jeg ikke har kommet på i farten... hehe...

Hvorfor har Passat 1,2,3 premie, mens Audi 100 bare har 1 ?? confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Hvorfor har Passat 1,2,3 premie, mens Audi 100 bare har 1 ?? confused:

Fikset på det nå... Er jo bare et utkast jeg lagde på 5 min, og når det gjelder antall pokaler er dette bare tenkt ut i forhold til hvor mange biler av hver type som bruker å være på treff... Men som sagt her finnes det ikke "Fasit" da man aldri vet hvor mange av hver klasse som kommer...

 

Hovedpoenget mitt er vel forslag på oppdeling av selve klasser, ikke antall pokaler :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle treff-interesserte og utstillingsinteresserte !

Det er jo som flere påpeker interessant å få en tilbakemelding på nedlagt innsats og kroner på eget "smykke". Dette er en av årsakene til at vi ved større treff har en fremvisning og konkurranse. Den av dere som har forsøkt å arrangere noe slikt, vil ganske fort forstå at norsk rettferdighetssans blir satt på prøve. Dette skyldes først og fremst at vi ALDR vet hvor mange som kommer med ulike biler. Det er NØDT til å bli en gjetting. Til å begynne med hadde vi kun 3 klasser: Golf, andre VW og Audi. Årsaken var rett og slett at dette en periode med færre enn ca 200 medlemmer tilsvarte medlemmenes bil-fordeling. Inndelingen KAN være gjeldende fortsatt dersom det er sannsynlig at det kommer maks 30-40 biler til utstillingen. Med 3 premier i hver klasse, premieres 25 % av utstillerne og det er egentlig bra.

 

Ved større arrangementer må vi ha flere klasser. I det siste har vi hatt 22-23 klasser, stort sett noen flere i VW enn Audi. Hvis vi benytter en tommel-fingerregel at 25 % av utstillerne får premie og vi kjøper inn 60-70 premier, betyr dette en utstillingsmasse på over 250 biler ! Så er spørsmålet: Hvor mange av hvert slag ?

 

Erfaringsvis kommer det relativt få Audi 100 i forhold til f eks A4, og relativt få Passat i forhold til Golf 2 eller 3. Men denne gjettingen kan bli feil "når du står der" og da er det for sent å gjøre noe, fordi klasseinndelingen allerede er preget inn på premiene. (Kanskje vi kunne kutte ut dette og oppgi kun tid og sted ?) Det er ALLTID med svært gode hensikter klassene er inndelt. Dersom det kommer få i Audi 100-klassen, "risikerer" vi å premiere alle, mens A4-utstillerne KAN bli sure fordi det premieres kun 3 av f eks 30 deltagere (kun 10 %). Igjen blir norsk rettferdighetssans satt "på prøve".

 

Vi har lett for å sette spørsmålstegn ved juryen også. Hvorfor vinner ikke jeg, min bil er da mye finere enn... ? Jada, denne gang valgte kanskje juryen feil, men neste gang ...? Vi har forsøkt, etter min mening, så å si alt. De siste årene har det blitt forsøkt å få frem jurymedlemmer fra ALLE lokallag, fordele disse slik at de ikke dømmer egne biler osv osv. Det hele er egentlig et stort puslespill, ihverfall hvis det tenkes på hvor lett/vrient det er å få noen til å stille opp. Kritikken mot resultatet av konkurransen gjør det ikke akkurat lettere å skaffe frem folk til neste gang. De færreste ønsker negativ kritikk på sin frivillige aktivitet. Dette siste bør de fleste merke seg når kritikken mot arrangementene fremsettes, selv om vi hele tiden gjerne vil ha tilbakemeldinger for å kunne forbedre oss. MEN klasseinndelingen er NY, HVER GANG ! Husk det ! Noen erfaringer kan nok gjøres, f eks at årene går, og at det stilles ut langt færre Golf Inå i forhold til for 5-6 år siden. Til gjengjeld bør vi nok ha klasse (-r) for "Classic Cars" over 20 år gamle.

 

Dette er ikke ment som noe annet enn at hovedstyret ønsker, tro meg, en rettferdig fordeling av innkjøpte premier HVER GANG !

 

Ha en hyggelig høst, og forsøk gjerne å hjelpe oss med fordelingen slik det fremkommer i tidligere innlegg. Denne tråden kan være nyttig for alle (lokallag) som ønsker å arrangere neo i sitt nærområde.

 

Vennlig hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Kvalheim

Vel, mitt forslag for oppdeling av klassene er som følger:

 

*Audi/Vw eldre en -74 (30 år) - 1,2 plass

*Audi 50/Polo 1 - 1 plass

*Audi 80/90 - 1,2 plass

*Audi 100/200 - 1,2 plass

*Audi A3/S3/A4/S4(-99)/RS4 -1.2,3,4 plass

*Audi A6/A8/S4(-92)/S6/S8/RS6/allroad - 1,2 plass

*Audi TT/Beetle - 1 plass

*Audi Coupe/UrQuattro/S2 - 1 plass

*VW Polo II/III/IV - 1,2 plass

*VW Lupo/Polo V/VI/Caddy (basert på polo) - 1,2 plass

*VW Golf I/II/Cab (I)/Caddy (basert på I-golf)Jetta I/II/Scirocco - 1,2,3 plass

*VW Golf III/Vento/Corrado - 1,2,3 plass

*VW Golf IV/V/Bora - 1,2,3 plass

*VW Caravelle/Transporter - 1 plass

*VW Passat - 1,2 plass

*Vw Tauran/Ny Caddy/Tuareg - 1 plass

 

Er 32 pokaler fordelt her, men som sagt dette er kun et "forslag"-forstår hvis noen ikke er enige :D

 

Bare ikke drep meg hvis det er noen bilmodeller jeg ikke har kommet på i farten... hehe...

 

Jeg har følgende forsalg til klasseinndeling:

 

Passat 3BG sedan - 1. plass

Øvrige VW og Audi - 1. plass

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Kvalheim

Vel, mitt forslag for oppdeling av klassene er som følger:

 

*Audi/Vw eldre en -74 (30 år) - 1,2 plass

*Audi 50/Polo 1 - 1 plass

*Audi 80/90 - 1,2 plass

*Audi 100/200 - 1,2 plass

*Audi A3/S3/A4/S4(-99)/RS4 -1.2,3,4 plass

*Audi A6/A8/S4(-92)/S6/S8/RS6/allroad - 1,2 plass

*Audi TT/Beetle - 1 plass

*Audi Coupe/UrQuattro/S2 - 1 plass

*VW Polo II/III/IV - 1,2 plass

*VW Lupo/Polo V/VI/Caddy (basert på polo) - 1,2 plass

*VW Golf I/II/Cab (I)/Caddy (basert på I-golf)Jetta I/II/Scirocco - 1,2,3 plass

*VW Golf III/Vento/Corrado - 1,2,3 plass

*VW Golf IV/V/Bora - 1,2,3 plass

*VW Caravelle/Transporter - 1 plass

*VW Passat - 1,2 plass

*Vw Tauran/Ny Caddy/Tuareg - 1 plass

 

Er 32 pokaler fordelt her, men som sagt dette er kun et "forslag"-forstår hvis noen ikke er enige :D

 

Bare ikke drep meg hvis det er noen bilmodeller jeg ikke har kommet på i farten... hehe...

 

Dette virket mer korrekt. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns mossingene forsynte seg bra av premiebordet gitt!!4 av 32 premier ble med hjem til byen det lukter så godt i!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Jeg har følgende forsalg til klasseinndeling:

 

Passat 3BG sedan - 1. plass

Øvrige VW og Audi - 1. plass

 

;)

 

Sånn er det m pokal jegere.........:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si med hånden på hjertet, at jeg er primert på treff for å ha det hyggelig sammen med gode kompiser...

 

MEN, at man får pokkis og oppmerksomhet rundt bile(e) sin(e) er bestandig hyggelig. Den som sier noe annet prater tull, hvis ikke, hva er da vitsen med å bruke så mye tid og penger på bil?

 

Jeg bare spør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Hvor finner jeg resultatlista fra Rudskogen, eller for den del fra Våler??

 

Etterlyste etter Vålertreffet en resultatliste med bilder av bilene... kan ikke huske at jeg har sett resultatliste og enda mindre med bilder av vinnerbilene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Sånn er det m pokal jegere.........:)

 

It takes one to know one... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

It takes one to know one... ;)

 

Var vel derfor jeg stresset m å dra på Rudskogen................ he ehe ehehe eh ehehehe he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Var vel derfor jeg stresset m å dra på Rudskogen................ he ehe ehehe eh ehehehe he

 

Hadde du hatt en kjørbar bil så hadde du vel kommet, haha! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.