forkromming, fornikkling etc. kva er best?

Anbefalte innlegg

har div. små deler som eg vil ha blanke me vil ikkje sitta mag ned å pussa og slipa på det til det er blankt og fint. ser gasolin.no selger div sett.

anodiseringssett. er det kun til aluminium??

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=626&zenid=2ef2f5c3a7b0bec11ea471037da52477

bright nickel set

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=125&zenid=2ef2f5c3a7b0bec11ea471037da52477

fornikklingset

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=343&zenid=2ef2f5c3a7b0bec11ea471037da52477

kromatiseringsett

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=413&zenid=2ef2f5c3a7b0bec11ea471037da52477

kva er å anbefalle og kva er enklest og har lengst holdbarhet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal bestille chrome dekor tape fra 3m som er like lett og jobbe med som vanlig dekor tape. denne koster 5000 for en rull på 10m og kan deles opp så flere får

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man bruke dette på bolter/skruer og trange plasser og tåler dette varme??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, da blir det litt værre igjen ja... hehe

noe varme tåler det men det er veldig begrenset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man bruke dette på bolter/skruer og trange plasser og tåler dette varme??
Hvis du skal ha en del skruer polerte og som er nært litt varme så vil jeg heller anbefale rustfrie skruer. Kjøp for eks. de skruene du skal ha i rustfri unbrako og poler opp hodet på de. Tåler varme fint og du slipper at hvis du for eks. får ripe i krommen så ruster det ikke. Personlig synes jeg det er penere med polert rustfritt enn krom men det får bli opp til deg hva du skal ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva er å anbefalle og kva er enklest og har lengst holdbarhet??

Vil tro at kromatisering (blå og gul) er lettest å få til selv og som gir best holdbarhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikkje bare skruer og muttrere eg skal ha blanke. eg har brukt ein del el.forzika muttrer som eg har polert men etter to veker så er dei ikkje blanke lenger.

men det er tenkte eg skulle få polert er dynamo, hengsler og låser til panser, og div, ting i motorrom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at kromatisering (blå og gul) er lettest å få til selv og som gir best holdbarhet.

ser det kromatiseringssettet dei har på gasolin gir gulaktig farge og det er eg ikkje på jakt etter. eg skal ha det blankt og fint some chrme:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hva slags deler du skal ha forkrommet/forniklet/polert. Har hatt en jobb der vi fikk forzinket og gulkromatisert en hel del stål-deler. Skal du har forkrommet eller forniklet ting så så må overflatene på delene være tilnærmet lik høyglanspolert skal sluttresultatet bli bra. Husk på at forkromming og fornikling bare legger på et tynt lag med krom/nikkel. Kan sammenlignes med lakkering av karosseri-deler. Er ikke grunnarbeidet godt gjort med pussing og sparkling så blir heller ikke resultatet etter lakkeringen bli bra heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krom er krom mens fornikling er old-skool;) Fornikling blir mer gyllen enn krom som blir kaldere. Som Pål sier kommer sluttfinishen an på underlaget. Sandblåst = ru, knudrete overflate. Polert = glatt, slett overflate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.