#1 Skrevet Desember 25, 2006 Igår da jeg var ute å kjørte oppdaget jeg pluteselig at det kom røyk fra rattstammen: eek : (der ledningen til lysene går). Da jeg stoppet ble det mye verre, og det kom MYE røyk derfra: klø : Røyken luktet ikke noe godt å var ubehagelig. Jeg la handen under der for å kjenne etter varme, men da sluttet det. Var ingen synlige tegn etter noe som hadde smeltet, eller noe som var varmt. Var kun litt varme fra det område der bryteren til langlysene står. Jeg har i langt tid vært plaget med langlysene mine. Når jeg slår de på så dør alt bortsett fra tåkelys og parklys. Nå i senere tid har hendelen til lysene blitt rar. Jeg trenger så vidt å være borti den førr at langlysene slår seg på, og noen ganger henger de seg på når jeg kjører i humper. Kan også slå hardt i rattet og de kommer på. Så dette må jo være lyshornet som kobler inn? Så lurer på om noen har tips eller kan mulig si meg va som feiler der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 25, 2006 virker som om du kan ha problemer med at noe jorder seg selv vil anbefale deg og skru opp og ta en kikk.. og deretter koble lysa dine til egne releer frammi. og kun bruke de originale kretsene som innslag på releene, dette vil spare de originale kretsene for unødvendig varme utvikling, og vil gi deg mye bedre lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 25, 2006 Høres ut som om lysbryteren din er gåen spør du meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 25, 2006 Høres ut som om det er en kortslutning eller noe ved lysbryteren din, det blir fort varmt rundt der hvis det er dårlig kontakt/kortslutning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 25, 2006 Har hadd oppe dekslene rundt rattet, og det ser fint der, men er nødt å være noe jeg har oversett. Har koblet inn ekstra lys, men disse har da også eget relè. Var å bestilte ny lysbryter for ikke så lenge siden. Da fikk jeg den delen som man trer over ratten som hendelen sitter på. Da dette heller ikke hjalp, bynte jeg å lete videre. Da såg jeg en liten sort "bryter" som går inn å ut etter som hvordan man beveger hendelen. Denne har jeg en liten følelse av at fusker. Men de fant ikke denne dele hos vw. Noe som vet noe om den kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 25, 2006 Det kan også være bak tenningslåsen, den kontakten der bruker å ryke. Vanlig vag-problem, måtte bytte den på Audi 90 jeg hadde for et par år siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 25, 2006 Ja er den jeg og lurer på er ødelagt. Var det noe dyr sak husker du det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2006 Ja er den jeg og lurer på er ødelagt. Var det noe dyr sak husker du det? 2-300 spenn på Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2006 Okay. Var jo ikke så ille pris det nei. Tror det blir en tur dit når de åpner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2006 Hadde et lignende problem på en Golf II. Saken er den at lagrene i rattstammen er satt inn med grafitt-fett (genialt siden dette leder strøm...), og kan føre til overslag med tiden. Var plaget med viskerne, som etterhvert sluttet å gå. Måtte kjøpe ny arm for disse, samt "kretsplate" innenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2006 Hm.. Har ikke vært plaget med de enda. Så får håpe de ikke begynner nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2006 sjekk jord ledninga. Kan høres ut som at det er dårlig jord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 27, 2006 Jeg hadde akkurat det samme problemet på en golf 3, helt likt ! bare jeg fikk problemer med det når jeg skrudde på langlysene så begynte det. trodde det brant jeg også men fant ingen feil på ledninger! langlysene hang seg på en måte opp og jeg fikk ikke skrudd de av igjen. når jeg stoppa bilen og koblet fra på batteriet ga det seg, men det kom i tid og utide, noe møkk og drive og stoppe hele tiden.. lukta ubehagelig i hele bilen og røyken pipla ut.. og jeg fant aldri ut av hva det var.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 27, 2006 Jeg vet at det er noe jordfeil en plass i bilen, men gidder ikke å lete meg ihjel enda. Skal ut med motoren snart, og da legges det opp nye jordinger stortsett overalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...