#1 Skrevet Juni 21, 2004 Det er noe mokkel med lyset/lysbryteren på min 1996 A4 1.8TQ Avant. Det er såklart kjørelys (nærlys) på den som kommer på med tenningen, og det fungerer fint. Da står som kjent lysbryteren (spaken) i nederste stilling (første av tre stillinger). I stillingen over der er det parklys og over der igjen skal det være nærlys med mulighet for fjernlys av/på, men det er bare parklys i den øverste stillingen også. Noen som vet hva dette kan komme av? Det er jo litt kjedelig, siden jeg ikke kan kjøre med parklys om kvelden, men trenger jo fjernlys som jeg ikke får med kjørelyset som kommer på med tenningen (og jeg får heller ikke dashbordlys i den stillingen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2004 Enkelt svar: Det er lysbryteren som har tatt kvelden. Audi og VW har aldri montert releer til lysene, all strømmen til pærene går gjennom bryteren. Dette gjør at bryterens kontakter blir varme, de blir slitt og brent attpåtil. Tilslutt virker de ikke lenger. Da må en ny bryter til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2004 Takker. Noen som vet hva en slik en koster, og hva det evt koster å få den byttet? Jeg ser ikke for meg at det er en jobb jeg selv kan gjøre. EDB-nerd som jeg er, kjenner jeg mine automobile begrensninger :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2004 ta kontakt med baard...han fikser jeg betalte rundt 450,- for min til passelaten din har en litt ennen plassering og funksjon, men prisen burde være i samme leiet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2004 Var nok litt dyrere enn som så, ca. 1500 for hele modulen med cruise, blink, lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2004 Det er fordi Passaten har separat bryter til lyset, mens Audien din har den kombinert med blinklysbryteren. Derfor er den dyrere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2004 Mitt problem er som følger Lysbryter i nedre posisjon- ikke lys (Importbil) Når jeg setter lysbryteren i parklys posisjon (midt) lyser kun høyre parklys. Når jeg setter lysbryteren i øvreposisjon fungerer nærlys og BEGGE parklys. Er det så og forstå at dette kan skyldes lysbryteren? Er det noen som har prøvd å renovere en defekt bryter? Oddvar Audi A6 2,5Tdi Q 1997 C4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2004 Det var faktisk et rele, og ikke bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2004 Opprinnelig postet av Oddvar Arnø Mitt problem er som følger Når jeg setter lysbryteren i parklys posisjon (midt) lyser kun høyre parklys. Audi A6 2,5Tdi Q 1997 C4 Kan være at du har noe tull med blinklysreleet, eller bryteren til dette. Det er i hvertfall en kjekk greie med endel tyske biler at en kan sette på parken kun på én side, for å spare strøm. Kan være en diode i systemet eller løs ledning i samme område.. Sjekk med koblingsskjemaet, så skjønner du logikken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...