Har noen fjernet "bomben" permanent i S2?

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på om jeg skal fjerne min defekte "bombe"

( bremsetrykkakkumulator). Men er litt usikker på hva jeg skal gjør med alle slanger og rør.Vil ha vekk mest mulig unødvendige deler i motorrommet.

Lurte derfor på om noen hadde fjernet den og hva de hadde gjordt med slanger og rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du vekk den mister du bremsekraftforsterkeren, bilen vil ikke kunne bli EU-godkjent og pedalen blir utrolig tung..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du vekk den mister du bremsekraftforsterkeren, bilen vil ikke kunne bli EU-godkjent og pedalen blir utrolig tung..

 

 

Hvorfor merker man ikke dette når bomba er defekt i utgangspunktet da?

 

Bare lurer..:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi den er der også som en "overgang" og restriksjon mellom utgangen på hydraulikkpumpen og "inngangen" på bremsekraftforsterkeren, med en returslange til oljebeholderen. Selve akkumulatorfunksjonen er kun en av oppgavene "bomben" har..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt uten bombe og med 3b motor... men dette var da i en ombygd 90 quattro. brukte da den orginale bremsekraftfosterkeren til NG motoren. Det jeg fikk beskjed om var at jeg da ikke ville ha no bremse pedal når jeg fikk turbotrykk... Men fikk aldri testet dette. For meg funket det fint. men fjerne du bomba uten å sette inn en bremsekraftforsterker, så har du jo som Eivind sier 0 bremsehjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt uten bombe og med 3b motor... men dette var da i en ombygd 90 quattro. brukte da den orginale bremsekraftfosterkeren til NG motoren. Det jeg fikk beskjed om var at jeg da ikke ville ha no bremse pedal når jeg fikk turbotrykk... Men fikk aldri testet dette. For meg funket det fint. men fjerne du bomba uten å sette inn en bremsekraftforsterker, så har du jo som Eivind sier 0 bremsehjelp

det der er jo mest teori da... man bremser jo aldri med turbotrykk, å dessuten så er det jo tilbakeslag ventil slik at du ville ha et par pump på pedalen før det er fritt for "hjelp".

 

men uansett en eller annen slags bremsekraftforsterker er jo værtfall greit å ha: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi den er der også som en "overgang" og restriksjon mellom utgangen på hydraulikkpumpen og "inngangen" på bremsekraftforsterkeren, med en returslange til oljebeholderen. Selve akkumulatorfunksjonen er kun en av oppgavene "bomben" har..

 

 

Ok, best å la den være da. ;) Takk for opplysningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt uten bombe og med 3b motor... men dette var da i en ombygd 90 quattro. brukte da den orginale bremsekraftfosterkeren til NG motoren. Det jeg fikk beskjed om var at jeg da ikke ville ha no bremse pedal når jeg fikk turbotrykk... Men fikk aldri testet dette. For meg funket det fint. men fjerne du bomba uten å sette inn en bremsekraftforsterker, så har du jo som Eivind sier 0 bremsehjelp

 

Ja, bygger man om til vakuumforsterker blir det jo en helt annen sak, men sånn jeg skjønte var det snakk om å bare ta vekk bomben og la alt det andre være igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bygger man om til vakuumforsterker blir det jo en helt annen sak, men sånn jeg skjønte var det snakk om å bare ta vekk bomben og la alt det andre være igjen..

 

Ja, og det hadde ikke jeg ville kjørt med ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe ny bombe? Den er da grei å ha i orden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.