godkjenne coupe Q type 85 med 20V?

Anbefalte innlegg

som topic.. har søkt en del på forumet, men finner lite om dette. noen her som har gjort dette før meg eller vet hva som må gjøres?

 

takker for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis planen er å skifte til en 20V motor fra f. eks s2 / s4 har jeg forstått at dette ikke lar seg godkjenne.. hvorfor aner jeg ikke men bilen vil ivertfall ikke bli godkjent med det.. hvordan det er med kun å bytte topp har jeg ingen formeninger om. Eventuelt kan du jo sende mail / ringe til biltilsynet og høre med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått så lar det seg ikke godkjenne. Siden denne type audi (typ85) ikke har vært levert med denne type motor(20v). Pga dette var det ikke mulig å få godkjent 20v i typ 85 karroseri.

Eneste annen motor man kan få godkjent er 10vt.

Er nesten ganske sikker på at dette er diskutert for ikke lenge siden, og tror det var det som ble svaret.

 

Men om noen har en annen mening, så si ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20v kan man godkjenne siden coupe q er levert med 170hk 2.5 (oettinger)

20vturbo burde gå hvis man forsterker/bygger om til lik eller bedre som ur quattro, siden den er levert med 20v turbo,

men snakk med biltilsynet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20v kan man godkjenne siden coupe q er levert med 170hk 2.5 (oettinger)

20vturbo burde gå hvis man forsterker/bygger om til lik eller bedre som ur quattro, siden den er levert med 20v turbo,

men snakk med biltilsynet.

 

Jeg snakket med en som fikk godkjent en typ85Q for noen år siden... Legger like greit ut mailen her jeg...

 

Hei!

 

Joda, det var slik vi måtte gjøre det. Vi hadde utskrifter fra

delespesifikasjonene på chassiset på coupeq og urq og sammenliknet

delenummer. Likheten var nok til at chassiset ble vurdert som godt nok. Så

var det oppgradering av bremser og understell. Ang bremsene brukte vi

bremser til Porsche/RS (foran) og S4 (bak). Det er viktig å bruke

godkjente komponenter her der man kan henvise til bil med lik eller mere

effekt. Støtdempere/fjærer var et sportsunderstell fra Koni/Lesjöfors

(SP/TUV godkjent) og foringene ble byttet til originale Audi Sport

foringer. Dette var i all hovedsak nok til at bilen ble godkjent.

 

Lykke til!

 

 

 

Så det lar seg gjøre :) Lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått så lar det seg ikke godkjenne. Siden denne type audi (typ85) ikke har vært levert med denne type motor(20v). Pga dette var det ikke mulig å få godkjent 20v i typ 85 karroseri.

Eneste annen motor man kan få godkjent er 10vt.

Er nesten ganske sikker på at dette er diskutert for ikke lenge siden, og tror det var det som ble svaret.

 

det skulle jo ikke ha så mye og si om det er 20vt eller 10vt? har tidligere erfaringer fra opel kadett c som blei godkjent med V8 motor. trodde ikke det gikk på motor, men på effekt i motor og karrosseristyrken. urquattro'n er jo så og si lik og den kom jo med 20v hva kan da være problemet. har alt en s2 aby motor i bilen og brukes til daglig, men er kun godkjent med 136hk. men hadde vært greit og hatt bilen godkjent. er det ikke noen nye regler som sier at, om bilen er godkjent i ett annet land så skal det godkjennes i norge og :confused: er jo godkjente 20vt i tyskland, mener jeg å ha sett..

 

 

tror jeg får sende en mail til biltilsynet og høre ha de sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja som sagt er ikke helt sikker på det. Mener bare det var noe sånt som ble sagt. Har leita etter den posten, men finner den ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har blitt tatt opp mange ganger før. Prøv å søk så vil du finne noen svar.

 

TUV i tyskland er nok stikkordet her. besøk også vigenracing.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.