Vifte som går hele tiden Audi 80

Anbefalte innlegg

Kjøleviften til motoren står å går hele tiden. Noen som har en formening om hva det kan være? Det er på en audi 80 B4 2.0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termo-føleren som sitter i radiatoren er muligvis gåen. Napp ut kontakten og se om den stopper da.

 

Deretter kan du "jumpe" noen av ledningene i selve kontakten du har nappet av og da skal den starte igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termo-føleren som sitter i radiatoren er muligvis gåen. Napp ut kontakten og se om den stopper da.

 

Deretter kan du "jumpe" noen av ledningene i selve kontakten du har nappet av og da skal den starte igjen.

 

 

uansett hvem ledning til føler/vifte jeg napper av så går viften videre. kan det være føleren som sitter på en fordeler til vannslanger på motoren som er gåen? byttet denne delen for litt siden å da virket det som om den ene føleren der var litt slarkette. mellom plastik og mettal på føleren kunne det "vris". på å den andre føleren kunne det ikke gjøres på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett hvem ledning til føler/vifte jeg napper av så går viften videre. kan det være føleren som sitter på en fordeler til vannslanger på motoren som er gåen? byttet denne delen for litt siden å da virket det som om den ene føleren der var litt slarkette. mellom plastik og mettal på føleren kunne det "vris". på å den andre føleren kunne det ikke gjøres på

 

Hmm, jasså..: klø :

Mulig det er der feilen ligger da. Ellers så kan det være et ledingsbrudd som gir strøm til vifta hele tiden....??

 

Nei da har jeg ikke flere gode forslag tror jeg...:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jasså..: klø :

Mulig det er der feilen ligger da. Ellers så kan det være et ledingsbrudd som gir strøm til vifta hele tiden....??

 

Nei da har jeg ikke flere gode forslag tror jeg...:confused:

 

 

hmm... ikke godt å si... : klø : får prøve meg litt fram.. er litt irriterende at den skal gå hele tiden : bh : det bråker å motoren blir ikke varm: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme prob. på cabben, der var det giveren (stor, nederst på passasjersiden på radiatoren) som var gåen, dro ut pluggen på vifta til jeg fikset det.. Trengs bare vifte i _mye_ kø eller midt på sommeren, så bare følg med på tempmåleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme prob. på cabben, der var det giveren (stor, nederst på passasjersiden på radiatoren) som var gåen, dro ut pluggen på vifta til jeg fikset det.. Trengs bare vifte i _mye_ kø eller midt på sommeren, så bare følg med på tempmåleren.

 

takker for svaret da skal jeg se på det når jeg kommer hjem.

åssen kan jeg vite at det er den da?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært henni samme problemet på en 80 for ikke lenge siden. Vifta gikk hele tida, selv om ledningen på termokontakten ble dratt av. Kjølevifta er styrt av ett rèle i sikringsboksen under frontruta. For å finne hvilket, kan du bare nappe ut ett og ett til den stopper. Bytta rèle, så ordna problemet seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært henni samme problemet på en 80 for ikke lenge siden. Vifta gikk hele tida, selv om ledningen på termokontakten ble dratt av. Kjølevifta er styrt av ett rèle i sikringsboksen under frontruta. For å finne hvilket, kan du bare nappe ut ett og ett til den stopper. Bytta rèle, så ordna problemet seg.

 

da skal jeg prøve det så fort jeg får til.. takker for svaret:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.