Golf GT 1.4 TSI... Dumpventil? luftfilter?

Anbefalte innlegg

...mer turbolag også. Hva med å faktisk gjøre noe ordentlig og ikke bare sånn jallamekk som knapt nok hører hjemme på en gammel Volvo 240?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, gjør som du vil. :) Tidligere i tråden din sier du at du vet fint lite om motor, men så hevder du at du vet hvor mye(lite) skade det vil gjøre på turboen å fjerne resirkventilen.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er faktisk helt enig med alle som sier ikke fjern resirk ventilen til fordel for en dump!! hadde dump på min og kjøpte for 3dager siden en forge resirk ventil fra TS og ett STORT metall konfilter.. bilen ble myee raskere i respons og jeg fikk mye mindre turbolag. dumpventiler hører hjemme på gamle dassbiler med efi evt uten lmm.

betalte 1000kr for filteret (Det var på lager) og 1500 for forge ventilen.

savnet psssshh lyden litt først men med kon filter og en skikkellig retur ventil får du også litt lyd: rolleyes

tenk på att en ny lmm til min bil hos møller koster 6800kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at jeg egentlig er ute etter "wu du du du du du" lyden.. altså tilbakeslag lyden.. Den du får om du strammer fjera mye på vanlig dump..

 

Jeg vil ikke tro at LMM går fordi om jeg fjerner resirkdumpen i noen dager for å teste hvordan det blir?

 

Jeg venter på svar fra TSracing, om de har noe jeg kan bruke. Dump og filter.

 

Jeg vet ikke mye om motor nei, men litt vet jeg.. Det er flere som har sakt at det ikke vil bli stort mer skade, det er MANGE som kjører med stram fjer for å få denne lyden..

 

Jeg har jo garanti, rykter turboen setter jeg bare på desirkdumpen og leverer den til service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

idioti.. ikke fjern resirk.ventilen med denne turboen du har der.. disse knekker til og med når du har denne ventilen.. disse turboene er svake, så ville ikke anbefalle det nei.. prøv heller den resirk,ventilen fra Dahlback eller no og kon filter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud!! Det du vil gjøre er jo å få en ny bil med en genial motor til å høres ut som en *lånt uttrykk* "gammel dassbil". Og det skal du få lov til. Det jævlige er at i forsøket på å "forbedre" lyden forringer du hele cluet med motoren. Og som om ikke det var nok er det jo bare *semiquote* "å sette på resirkventilen igjen og levere bilen på service dersom noe skulle gå galt, på garantien selvfølgelig".

Men, bare for å spørre, fordi jeg lurer: hva kan gå galt? Du har etter eget utsagn ikke så mye greie på motorer, men likevel. Det blir jo ikke mer enn 0,2 promille større slitasje på turboen hvis du gjør de "forbedringene" du snakker om. Så er det noe å lure på? Finn frem stikksag og drill og sett i gang! Og mens du er i gang med å "optimalisere" bilen, hvorfor ikke chippe den i samme slengen? Det får du sikker gjort gjennom sigaretttenneren og det eneste drawbacket jeg har hørt om på disse bilene er at lyset i askebegeret blir 0,00076 candela svakere akkurat når popp-offen åpner seg max.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at jeg egentlig er ute etter "wu du du du du du" lyden.. altså tilbakeslag lyden.. Den du får om du strammer fjera mye på vanlig dump..

 

Jeg vil ikke tro at LMM går fordi om jeg fjerner resirkdumpen i noen dager for å teste hvordan det blir?

 

Jeg venter på svar fra TSracing, om de har noe jeg kan bruke. Dump og filter.

 

Jeg vet ikke mye om motor nei, men litt vet jeg.. Det er flere som har sakt at det ikke vil bli stort mer skade, det er MANGE som kjører med stram fjer for å få denne lyden..

 

Jeg har jo garanti, rykter turboen setter jeg bare på desirkdumpen og leverer den til service.

 

 

Kjøp japse!!! da får du lyden du tydligvis vil ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt japse.. usaklige utsagn fra enkelte kan dere holde for dere selv.. Om jeg vil ha bedre lyd, så kan jeg vell få lov til det uten at folk skal sutre.. Har dere ikke annet en klaging å komme med, så la være å skriv..

 

Som sakt, venter på TS racing, håper de har en grei løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til at jeg ikke fjerner den alikevell er at den lader såpass høyt, at turboen vil nok ta kvelden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det var ikke meningen å sutre.

Det jeg mente med innlegget mitt er vel egentlig at når det gjelder det du spurte om (når det gjelder dump) så finner du svaret her, her, her, her , her og her

Ang luftfilterbiten er det så mange meninger ute å går at den begir jeg meg ikke inn på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du driter i motoren og bilen din er det bare å peise på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestilte eksos i førsteomgang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

har du fått montert på effektanlegg?

evt, hvordan ble det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monteres om ca. 4 timer;) gir lyd fra meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det på.. ble bra ;) Skal prøve å fikse lyd i løpet av dagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det på.. ble bra ;) Skal prøve å fikse lyd i løpet av dagen

 

Lyd å bilder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilen til en kollega av meg.. Han fjærnet hele boksen. kjøpte et filter fra BB Racing.. ( samme som TS selger) og laget seg rør i 3" rustfritt meierirør.. disse har meget flott finish..

 

PS. på bildene er ikke rørene ferdig.. skal glass blåses eller poleres.. er ikke bestemt enda..

DSC00180.jpg

DSC00184.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvilke varenummer disse delene har?? TS svarer meg aldri, har ventet på svar i flere uker nå.. Trenger filter.. Dette er vell uoljet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke det der sånn stål filter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvilke varenummer disse delene har?? TS svarer meg aldri, har ventet på svar i flere uker nå.. Trenger filter.. Dette er vell uoljet ?

 

er et filter uten olje ja! dele nr vet jeg ikke.. men er et filter som er veldig vanlig for å montere ved chipping.

 

rørene er som sagt selvbygd

 

ps: ta å ring TS heller.. regner med du har sendt mail?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sendt mail ja.. det er helt håpløst :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan bruke silikonrør istede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja heller ring dem..

 

Silikon slanger kan du bruke ja, kanskje kjøpe 2 stk 90 gradere å sette en rør bit imellom..

 

PS: det er en veivhus ventilasjons slange som du må ha et uttak til på røret.. så anbefaler at du skaffer et 3" rustfritt rør og får sveiset en liten stuss på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja heller ring dem..

 

PS: det er en veivhus ventilasjons slange som du må ha et uttak til på røret.. så anbefaler at du skaffer et 3" rustfritt rør og får sveiset en liten stuss på..

 

den delen selges av AST performance i bergen. bestilte selv en sånn for å få montert alt. kostet litt over 100-lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.