Lakkering av plastdetaljer

Anbefalte innlegg

Skal lakkere litt paneler og lister i bilen (innvendig), de er av plast. Fungerer det fint med vanlig spraymaling fra feks Europris på disse eller bør man ha noe spesielt for at ikke det skal flasse av? Trengs så fort som mulig, så må være noe man kan få tak i i nærområdet, som europris, obs, biltema... på forhånd takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lakkere plast er det viktig at du matter ned plastikken med fint papir,dvs 1000papir elns.Deretter legger du på noe som heter Plastikkgrunning som gjør at lakken hefter skikkelig til plastikken deretter vanlig lakk med klarlakk over igjen ;)

 

Og jeg ville kjøpt all lakken på Mekonomen,Bilextra elns så du får en lakk som holder litt,Biltema lakk har jeg dårlig erfaring med... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff så mye styr ja... ja biltema har jeg dårlig erfaring med selv. Hvertfall klarlakken. Den sprekker opp noe forferdelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg anbefaler og ikke kjøpe ''billig'' lakk, hvis du vil at det skal holde litt, som nevnt ovenfor bilxtra,mekonomen har bra lakk,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta en tur på mekonomen imorra da... har de plastgrunning der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.