#1 Skrevet Desember 27, 2006 Hei Det er kanskje ett dumt spørsmål, men jeg kan ikke finne den selv i motor rommet Når jeg står foran bilen, og ser på motoren, er den da nede til høyre? Når jeg prøver å starte den nå, så skurrer det, helt den til den virker som den står fast. Har prøvd både med start kabel fra en annen bil og en slik starter/lader sak, den startet en gang, men ikke mere. Håper noen har noen gode råd, eventuellt en start motor til golf 2 88 mod 1,6 automat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2006 Startmotoren du ikke finner? Den sitter nede ved fremre motorfeste, i skjøten mellom motor og girkasse. En grov ledning fra batteriet+ en videre til dynamoen og en litt tynnere fra tenningslåsen sitter skrudd fast på den. Dette blir i forkant av motoren, mot radiatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2006 Få noen til å banke med noe hardt på startmotoren (om du finner den:)), mens du vrir på tenninga! Hold på tenninga mens kompisen din (mora di) banker en del ganger. Starter den, har du feil med innslaget på startmotoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2006 Hei Som dere ser av overskriften, så startet bilen i går. Men har kommet fram til att det kanskje er noen dårlige celler i batteriet som har gjort dette? Altså når jeg målte strøm mengden på batteri så var den på 12.20 v som skulle vært nok til å starte bilen? Men hvis en celle eller flere er ødelagt så viser den fortsatt det samme, bare når man vrir på tenninga så går den ned til 3-4 v. Akkurat det fikk jeg ikke testet igår, skal kjøpe syremåler i dag for å måle batteriet. Bilen startet og stoppet helt fint igår kveld, men da hadde den som sagt stått på lading en god stund også. Men uansett, jeg får se å finne den start motoren takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2007 Heisann... La den starteren være... Kjøp nytt batteri..!!! Men kan kanskje være lurt og måle ladespenning når motoren går, bare slik at du er sikker på at den lader. hvis den ikke lader er det årsaken til at batteriet er tomt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...