#1 Skrevet Desember 27, 2006 Hva er den beste Chippen??? Hva er deres erfaringer?? Mvh Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2006 Til hvilken bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2006 ts racing, es tuning, nbs ++++ Tror de fleste som svarer har brukt en av disse firmaene, og vil derfor anbefale disse.. Utifra min spede erfaring vil jeg anbefale å bruke noen som er i nærheten av der du bor i tilfelle noe skulle gå galt\trenge tilpassing.. Derfor; Hvem tuning firmaer har du i nærheten, eventuelt hvor bor du så kan du få anbefalninger om hvem som er i nærheten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2006 Til hvilken bil? A4. 1.8T 2002 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2006 TS har mange fornøyde kunder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2006 Har selv hatt TS chip og var veldig fornøyd med den, også veldig fornøyd med servicen der inne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2006 Autopower i Arendal,min er chippet der med BSR. Anbefaler de på det varmeste! Før jeg fikk BSR chip leste jeg i Drive at dette var det beste du kunne putte i en 1.8T motor,mest HK og NM for pengene. http://www.autopower.no/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 28, 2006 Kan også varmt anbefale BSR. Har kjørt min i snart et år uten et eneste problem. Super kjørbarhet, og veldig bra drag. Bilen kjennes nesten som original mesteparten av tiden (kona mrket ingenting til chippen før jeg ba henne trø på litt, da kom gliset), men skyter avgårde når det trengs. Har blitt noen lange BMW-tryner rundt omkring... Jeg har steg 1+, 209hk/355Nm og åpent luftfilter. Tøff lyd. Man hører virkelig den suger luft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 28, 2006 Jeg har steg 1+, 209hk/355Nm og åpent luftfilter. Tøff lyd. Man hører virkelig den suger luft! Har du bremsehidden på de tallene på bilen din? 355 Nm høres altfor mye ut til å være kun chip uten komplett eksos og racekat når man har 210 Nm originalt... Selv på 2,0T motoren får man "bare" 360 Nm etter chipping og da har man 280 Nm originalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2006 Har du bremsehidden på de tallene på bilen din? 355 Nm høres altfor mye ut til å være kun chip uten komplett eksos og racekat når man har 210 Nm originalt... Selv på 2,0T motoren får man "bare" 360 Nm etter chipping og da har man 280 Nm originalt... Det er dette BSR oppgir på sine sider.. Jeg har Bsr chip, catback og filter, og da skal jeg ifølge de ha 214hk, 360nm... (men det er org. 180hk jeg har, kanskje det er no forskjell pga det?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 29, 2006 Det er dette BSR oppgir på sine sider.. Jeg har Bsr chip, catback og filter, og da skal jeg ifølge de ha 214hk, 360nm... (men det er org. 180hk jeg har, kanskje det er no forskjell pga det?) Ja ser at BSR ligger ganske høyt på hiddenene sine, får håpe de har hidden som backer opp det og ikke bare er ute etter å slå konkurrentene på papirtall... Ja med 180 hk originalt er nok saken litt annerledes, men når man påstår samme tall i en Passat (som har 150 hk orig), så blir jeg skeptisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 29, 2006 Ja ser at BSR ligger ganske høyt på hiddenene sine, får håpe de har hidden som backer opp det og ikke bare er ute etter å slå konkurrentene på papirtall... Ja med 180 hk originalt er nok saken litt annerledes, men når man påstår samme tall i en Passat (som har 150 hk orig), så blir jeg skeptisk Det høyres mykje ut ja, men det er fleire som tar i litt med desse talla dei oppgir. Eg hadde TS steg 3 på min a3 1.8T, og da skulle eg få 215 hk og 330nm, eg bremsa bilen min, og det var eit stykke fra sannheiten det. Men momentet var nok omtrent rett. Men uansett kven som chipper bilen, så blir bilen mykje bedre å køyre, du får eit heilt anna moment! Det er verdt pengane! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 29, 2006 Sjekk ut den siden her: http://www.powerchip.no Fant ut at det var billigst og er meget fornøyd med resultatet. Jeg har rikti nok en TDI men var en med 18t som chipet samtidig. Han å var meget fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 29, 2006 Jeg har ikke bremset bilen min etter chipping nei, men også andre som har 1.8T med andre programmer kommenterer bra drag i min. Jeg er i alle fall kjempefornøyd. Lader ca 1.45bar maks (på min måler i alle fall). Bremset bilen min i original stand for ca. et år siden. Resultatet da var ca 145hp og 230Nm på veiva. Husk at ved bremsing får du moment og effekt på hjula, ikke på veiva. Har ikke måleresultatet foran meg, men er temmelig sikker på at det var 123hk på hjula. Momentet kan jeg sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Fikk en faktor av han karen som bremset den for å finne effekt på veiva. Mener det var ca. (effekt på hjula x 1,18). Skulle vært artig å målt den igjen nå. Det er i alle fall sikkert at den går som ei kule, og du blir garantert fornøyd enten du chipper med TS, BSR eller hvem det nå måtte være! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 30, 2006 Før jeg fikk BSR chip leste jeg i Drive at dette var det beste du kunne putte i en 1.8T motor,mest HK og NM for pengene. Nå var det vel strengt tatt MTM som kom ut av denne testen med mest hk og Nm, men BSR ble det hurtigste på veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 30, 2006 BSR har jo fordelen at du kan kjøpe en sånn boks og velge program selv, dvs tilbakeføre til original ved behov, og også oppdatere boksen vha pc om det kommer oppdaterte program. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 1, 2007 BSR har jo fordelen at du kan kjøpe en sånn boks og velge program selv, dvs tilbakeføre til original ved behov, og også oppdatere boksen vha pc om det kommer oppdaterte program. Noen som har erfaring med denne boksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 2, 2007 jeg kan også varmt anbefale BSR. Har en kamerat som monterte dette og dette er ikke sammelingbart med SKN som jeg hadde Jeg har ikke sjangs i h. til å følge med på aksulasjonen. Har ikke papiren på denne. Men tipper BSR chipen har ivertfall 330 til 350kn Da hadde denne bilen BSR filter kit og eksos Denne chipen ble kårtet til året chipprogram i enten 05 eller 06 av MAXPower 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 2, 2007 jeg kan også varmt anbefale BSR.Har en kamerat som monterte dette og dette er ikke sammelingbart med SKN som jeg hadde Jeg har ikke sjangs i h. til å følge med på aksulasjonen. Har ikke papiren på denne. Men tipper BSR chipen har ivertfall 330 til 350kn Da hadde denne bilen BSR filter kit og eksos Denne chipen ble kårtet til året chipprogram i enten 05 eller 06 av MAXPower Husker du prisen på denne boksen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...