Ledninger gjennom torpedovegg Passat 3Bg

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvor vil det være mest hensiktsmessig og gå med ledninger igjennom torpedovegg på denne bilen, uten og demontere alt....?

 

Vet der er muligheter der som rørene til ac går, men finnes det ingen med lettere tilgang fra området til sikringene.....

 

Og hvor er a stoplen som dem snakker om på denne bilen ?

 

Mvh

Kjell H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A-stolpen har du fremfor førerdøra, på siden av frontruta. Se etter gummitropper i torpedoveggen, pleier å være slikt i enkelte biler. Uansett hvor du tar ledninger gjennom torpedoveggen, så SILIKONER etterpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, inneholder ikke silikon stoffer som forårsaker rust? Mener å ha hørt at man bør bruke andre midler for å tette igjen. Tror heller jeg ville kjøpt gummipropper av samme typen som sitter ellers på torpedoveggen. Fås kjøpt hos feks Biltema;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spurt en del folk om dette ettersom jeg har en 3BG og et anlegg som venter på å bli montert.

 

Alle sier at den eneste måten å gjøre det på er å trekke ledningen gjennom ECU-boks. Å borre hull i den boksen er ikke noe jeg har så veldig lyst til å gjøre. Får jeg fukt inn der, så tar det nok ikke lange tiden før jeg må kjøpe ny ECU.

 

Om du finner en annen måte, så hyl ut... jeg begynner å bli veldig veldig sugen på å få montert anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en gjennomgang mellom ECU og bremsekraftforsterker.

Plukk ned deksel under rattet (4 torx skruer), da ser du gjennomføringen....

 

Se på denne tråden: (gjelder turbotrykksmåler, men se bilder og les:) )

 

http://passatworld.com/forums/showthread.php?t=158910

 

 

Se på det ja... da ser det plutselig mye enklere ut.

 

Takker så mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

boret ett lite hull i boksen nå nettopp for å få vacum slange gjennom, så brukte jeg sicaflex til å tette rundt, blir ikke det tett er ikke gummi gjemmomgangene heller tett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.