Montering senkefjærer 98 A6 Avant

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har lyst å få senka A6en litt, hadde tenkt 30/55 mm (framme / bak) sånn at bilen får riktig vinkling.

 

Kva fjører anbefaler folket og er det mogleg å få dette montert til en rimelig penge i Bergens-området?

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker nok at justerbart KW er det de fleste anbefaler. Men kommer jo an på hvor mye penger du vil bruke på senking:) mange medlemmer i Bergen - kanskje noen hjelper deg! Husk å kjøre 1-2 uker etter senk, så settet får satt seg, og så 4-hjulskontroll:)

 

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert 40 mm H&R senkefjærer på A6'n min. Er kanonfornøyd med disse. Kjøpte det hos autopower.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar og input.

 

Du nevner 40 mm H&R, men har du senka like mykje framme og bak? Syns bilen sitter litt på ræv sånn som det er no, og kunne tenke meg å senke den sånn at den er motsatt - litt høgare bak enn framme.

 

Gjorde du jobben med 40 mm H&R sjølv?

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytte noen fjærer med slike fjærklemmer for 198 fra mekonomen, funker fint det, men er ikke helt sikkert på coilover, det er jo det på disse bilene. sikkert ikke så vannskelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

hadde tenkt 30/55 mm (framme / bak) sånn at bilen får riktig vinkling.

 

 

om du senker den slik vil den bli meget lav bak.. :P og ang vinklinga, vil jeg ikke tenke på den, du får i allefall bruk for lysjustering.

 

Prøv heller 40/30 (framme / bak), har 40/40 på min bil A6 -96, men synes den er litt "segen" bak, eller litt høy foran (i forhold..)

Lykke til i allefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar og input.

 

Du nevner 40 mm H&R, men har du senka like mykje framme og bak? Syns bilen sitter litt på ræv sånn som det er no, og kunne tenke meg å senke den sånn at den er motsatt - litt høgare bak enn framme.

 

Gjorde du jobben med 40 mm H&R sjølv?

Mvh,

Anders

 

Jeg senket like mye foran og bak ja. 40 mm. Synes selv det ble bra uten at bilen ble for lav bak.

Har aldri subbet selv med fullastet bil.

Leverte bilen inn for å få gjort jobben. Tror de brukte 4 timer på det.

 

Her er bilde av hvordan det ble:

snk.JPG

Felg.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var jo veldig pent Espen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var jo veldig pent Espen!

 

Tusen takk for det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Espen,

 

takk for tips, kan eg spørre om dette var gjort av Audi Senter Bergen? Pris og type fjører?

 

Kunne du også gje meg litt tips om type dekk og felg du kjører med? ET, dim, etc.

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Espen,

 

takk for tips, kan eg spørre om dette var gjort av Audi Senter Bergen? Pris og type fjører?

 

Kunne du også gje meg litt tips om type dekk og felg du kjører med? ET, dim, etc.

 

Mvh,

Anders

 

Jeg leverte min på Karroserifabrikken på Nesttun. Utrolige flinke folk, husker ikke helt hva jeg betalte. Bare å ta en telefon til de. Type fjærer er H&R.

 

Angående felgene jeg har er det RH AH turbo felger som jeg kjøpte i sommer. Dimensjon er 235/35/19 og ET ca 30.

Vurderer forøvring å selge dekk og felg komplett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, kanskje interessant, kan du gje meg prisantydning? Hadde egentlig tenkt RS6 (replika) men om du har en god pris .... ?

 

Event send meg mail på adr i signatur (gmail).

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.