Anbefalte innlegg

Kom over denne kjekke siden i linksamlingen min:

 

http://www.hallvw.clara.net/lockpart.htm

 

Grei å se på ved låsbytte eller generell overhaling dørlåser.

 

lockpart.jpg

 

Så nyttig (for de som ikke var klar over en låssylinders anatomi;). Dermed er det en gang for alle visualisert hvordan ting ser ut og folk skal ikke ha noen god grunn for å kjøre rundt med 3-4 forskjellige nøkler til bilene sine.

 

Dette er faktisk latterlig enkelt. Om man har en 4-5 "ressurslåssylindre" (slik at man har et godt utvalg av stavene i de forskjellige lengdene til låssylinderen)kan man meget enkelt bygge seg en kopi av den gamle låssylinderen, dersom man skulle være så uheldig at noen bryter seg inn i bilen eller på annen måte ødelegger låsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står et knøttlite nummer på hver av "platene" i sylinderen. Vask hver plate godt så får du sett nummeret (og husk å skrive ned rekkefølgen!).

 

Jeg gjorde nettopp denne jobben til 80en min, jeg bestilte en ny sylinder hos forhandleren (fordi lokket på tuppen var ødelagt) og fikk gratis de platene og knøttsmå fjærene jeg trengte for å matche med den gamle slitne låsen. Forhandlerne har et skrin fullt av slike plater, de er nummerert fra 1 til 8. De nyere låsene fra 70-80-90-tallet bruker 7 plater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.