minus 0.6 i ladetrykk, hva fan?

Anbefalte innlegg

monterte turbotrykksmåler i dag, og ble en smule overasket over minus 0.6 på mongang, er dette normalt? har ikke vært ute å kjørte siden jeg fremdeles driver på med monteringen.. bilen det er snakk om er en audi a6 1.8t som er chippa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

komonkomonkomonkomon!!! ÆÆÆÆ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt normalt det her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er tomgang det skal stå ? Regner med at du har koblet den til på en slange som går inn på innsuget, her er det vakum på tomgang ja, derfor får du minus på trykkmåleren ;)

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og ble en smule overasket over minus 0.6 på mongang, er dette normalt?

 

Jeg regner med at det mystiske ordet er tomgang, og ja, det er helt normalt, turboen lader ikke på tomgang, for da er det ikke nok strøm (flow) i eksosen til å få turboen til å lade.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"min lader 2.4 bar" står i den orginale kjørekomputern min :P

 

Beklager offtopic..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte turbotrykksmåler i dag, og ble en smule overasket over minus 0.6 på mongang, er dette normalt? har ikke vært ute å kjørte siden jeg fremdeles driver på med monteringen.. bilen det er snakk om er en audi a6 1.8t som er chippa..

 

Min ligger på - 0,8 på tomgang, og lader på +0,9 til 1 bar.

Dette på en tilsvarende motor;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg vært og testet en snartur, med måleren MEGET provisorisk festet:

kanskje dette er den nye måten å grøre ting på?: smil :

påfot.jpg

og her har jeg festet den i motorrom:

påvakum.jpg

lader minus 0.6-0.7 på tomgang, 0.6-0.7 ved 5000rpm, så sank det fra 5000 til 7000 ned til ca 0.3.. dette er vell ikke rett når bilen er chippa? hørtes lite ut syns jeg, hadde venta ca 1 bar ellernoe rundt der? noen som har noen innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekka for lekasjer, eventuelt prøvd en annen N75.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka for lekasjer, fant lite, men vet heller ikke hvor jeg skal sjekke!

er dette n75? tenkte jeg skulle smelle på n75h, hørt fine ord om den..

påvakum2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det dere er vel bensn trykksregulatoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten ting til ettertanke.

Anbefaler å ikke ta ut signal til ladetrykksmåler eller noe annet i fra slangen til bensintrykkregulatoren. Grunnen til dette er ganske enkel. Hvis du skulle få en lekasje vil ikke bensintrykkregulatoren gi det korrekte trykket og motoren kan få for lite bensin ved ladetrykk. For lite bensin kan bety smeltede stempler, brente ventiler eller tenningsbank som kan medfølge en del skade.

 

Anbefalingen er å ta ut signalet til ladetrykksmeter og andre enheter fra en separat slange eller eventuelt slangen til dumpventilen (avhengig hvor den henter trykket før eller etter gasspjellet)

 

EDIT: Jeg har forresten ca -0.5bar på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lader minus 0.6-0.7 på tomgang, 0.6-0.7 ved 5000rpm, så sank det fra 5000 til 7000 ned til ca 0.3.. dette er vell ikke rett når bilen er chippa? hørtes lite ut syns jeg, hadde venta ca 1 bar ellernoe rundt der? noen som har noen innspill?

 

Hvor mye ladetrykk har du fra 2-4000 da ?

 

Du må huske på at den turboen som står på en original 1,8T er veeeldig liten, og den orker ikke å blåse så mye luft oppover mot 7000rpm... Den er laga for å få bra bunndrag og krefter i det registeret som blir brukt vanligvis (LANGT under 7000rpm).

 

Dette har også litt med utforminga av chippen å gjøre, noen produsenter kjører mer trykk enn andre.

 

Så lenge du ikke føler at bilen går som en dass så er det vel ingen grunn til bekymring iallefall : ja :

 

Originalt ladetrykk er vel 0,5-0,6 opp til ca 3500rpm, så daler trykket til ca 0,25-0,3 over 5000rpm..

 

Edit: Som flere har sagt, vakum (minus på måleren) på tomgang er slik det skal være :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk ganske jevnt oppover til 5000, da datt det temmelig fort ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men det er sikkert normalt, ettersom de sier det lengre opp i tråden :) men noen nevnte å montere vackumet til måleren fra dumventil... har noen bilde, eller kan forklare hvor den skal stå? :D har litt lyst å montere dette åsså :)

Hva er egentli forskjellen på dum å resirk ventil? hehe mye spørsmål.. sry at jeg kom litt ut av det vi egenli skrev om.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

resirk sender overskuddstrykk tilbake tilturboen etter lmm og dump sender det rett ut i friluft, garrantert noen som kan forklare bedre. var på tanken på å montere dump t-stykke en stund, men de fleste mener at man skal montere der jeg har montert, iallefall hvis det er det som folk henviser til som vakumet! ser ikke helt for meg at noe skal hoppe av der nede, stramma det jeg var mann for så regner med det går fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, det er mange forskjellige meninger om man skal bruke dump eller resirk.. er det ikke best om at alt trykket som blir til overs går ut i friluft? å ikke til bake til luftfilterboks? lurer litt der:) skal prøve å lage en ny tråd hvor noen kanskje kan forklare meg hvor jeg skal montere dumpen :) så slipper jeg å ødelegge din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ødelege å ødelegge. problemet er at når luften har gått forbi lmm er det registrert i systemet, og hvis du sender luften ut av systemet med en dump er det mindre luft i systemet en det bilen din tror! var ett slik svar jeg fikk når jeg villa ha dump!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, har du montert dump da? liker litt den derre lyden da du girer ;) hihi.. blir å slite ut clutchen :D

Hvor burde jeg besille dump? er ikke så inne på å bestille fra utlandet :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På motsatt side av innsuget (nermest fronten) er det "best" å ta ut til måleren.. Som Stein Ove sier så er det jo risky å sette den der du har den.. Er det en lekasje på slangen din inn til måleren blir det feil bensinmengde.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke dump nei, mister vel noe hk under giring på disse bilene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den personen som har sagt at det er OK å hente signal for vakum/overtrykk på bensintrykksregulatoren din burde henges :)

Det ser veldig provisoriskt ut det du har gjort og som sagt får du lekkasje under drag kan du si good bye til motoren din iallefall. Mager, mager blanding.

 

Du skal bestandig hente ladetrykk fra den fremste slangen på innsuget ditt nærmest radiator. Den kommer opp fra avlastningsventilen og har korrekt trykk og gir deg ingen andre ubehageligheter en lite ladetrykk om slangen lekker. Du må selvsagt bruke T kobling og slangeklemmer, ikke strips.

 

Dump skal ingen VAG biler ha. For å få lyden, sett på Forge avlastningsventil som resirkulerer som orginalt og et åpnet filter. Vips du har lyden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den personen som har sagt at det er OK å hente signal for vakum/overtrykk på bensintrykksregulatoren din burde henges :)

Det ser veldig provisoriskt ut det du har gjort og som sagt får du lekkasje under drag kan du si good bye til motoren din iallefall. Mager, mager blanding.

 

Du skal bestandig hente ladetrykk fra den fremste slangen på innsuget ditt nærmest radiator. Den kommer opp fra avlastningsventilen og har korrekt trykk og gir deg ingen andre ubehageligheter en lite ladetrykk om slangen lekker. Du må selvsagt bruke T kobling og slangeklemmer, ikke strips.

 

Dump skal ingen VAG biler ha. For å få lyden, sett på Forge avlastningsventil som resirkulerer som orginalt og et åpnet filter. Vips du har lyden.

 

Mye billigere å fjerne hele dumpen, + att man får mer lyd;)

 

Angående det med mager blanding, vil ikke lambda sensoren merke dette og sette bilen i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye billigere å fjerne hele dumpen, + att man får mer lyd;)

 

Angående det med mager blanding, vil ikke lambda sensoren merke dette og sette bilen i nødmodus?

 

Fjerne hele Dump/resirk?

Hørtes interessant ut, har du en nærmere forklaring?

 

Man skulle jo tro at man merket om man fikk lekkasje på vacumet, ville vel ikke få samme avlesning på giver...eller?

Med de sensorene som tross allt er med på å styre herligheten, har jeg også tro på at dette vil merkes/varsles. (For guds skyld, rett meg hvis det er galt..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, har kanskje kommet meg på rett tråd nå :)

men burde dump og turbotrykksmåler slange monteres etter IC.. mellom Ic og gass spjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.