#26 Skrevet Desember 29, 2006 hehe, har kanskje kommet meg på rett tråd nå men burde dump og turbotrykksmåler slange monteres etter IC.. mellom Ic og gass spjell? Turbotrykksmåler slange skal monteres ETTER Gasspjeld i retning-->motor. Altså på innsuget... På min bil orginalt er dumpen koblet til Før ic, altså 30 cm etter turbo. Fjerne hele Dump/resirk? Hørtes interessant ut, har du en nærmere forklaring? Man tar av dumpen, finner de slangene som var kobla til dumpen, finner noe fint og rundt, selv har jeg ett sykkelhorn og kosteskaft-hehe. da vil du få en skikkelig plystrelyd vis du har åpent filter. Veit ikke om dette er å anbefale med K03- turbo, pga den er liten. men funker fint med min bil, da jeg ikke er redd for å ødelegge turbo. Ødelakt turbo = ny og større + att da må man ta seg tid til å bytte den.. helt knall! ps: Turboen blir vist mer slitt av denne lyden man får.. pga turboen bråstopper, Men audi 200 10v turbo til broren min hadde ikke dette, og turboen på den var fin enda etter ca 300 000 km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 29, 2006 oki, må ta en titt når jeg kommer hjem, er på jobb nå.. er ikke helt inne på dette enda.. har forstått nå at man skal hente vackum fra til måler etter gasspjeld.. må man da borre i innsugs manifoilen? dumpen skal monteres før spjeld? elr ... kanskje dumme spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 29, 2006 oki, må ta en titt når jeg kommer hjem, er på jobb nå.. er ikke helt inne på dette enda.. har forstått nå at man skal hente vackum fra til måler etter gasspjeld.. må man da borre i innsugs manifoilen? dumpen skal monteres før spjeld? elr ... kanskje dumme spørsmål Før spjeld ja. Neida er nok ett par uttak på innsuget ditt til små slanger, her kan du klippe over slangen og sette på ett T stykke og hente "luft i fra" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 29, 2006 oki, kjempgreier:) takk Haavard for mye bra informasjon så nå er det bare å sette igang å bestille dump eller resirkventil og turbotrykksmåler:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 29, 2006 oki, kjempgreier:) takk Haavard for mye bra informasjon så nå er det bare å sette igang å bestille dump eller resirkventil og turbotrykksmåler:D Bare å sende pm, vis det er noe du lurer på når du har fått delene. Vis jeg skulle hatt en turbotrykksmåler ville jeg handlet en med Elektroniske signaler, slipper da en Slange som går fra motorrommet og inn i coupeen, mindre fare for vakiumlekkasjer på denne måten. Veit att enten bilextra eller torshov har en som blir helt svart når strømmen er avskrudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 29, 2006 ok ja har hørt om de de målerne skal ta en titt. .var vell gjerne på bilextra du har sett dem så var det bare å bestemme seg om man skal ha Dumpventil, eller Resirkventil:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 29, 2006 anbefaler deg og ikke slippe lufta rett ut med en atmotsferisk dump.. vis du absolutt skal ha dump kjøp en resirk, og STORT åpent filter;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 29, 2006 allright da har e en plan http://www.streetdesign.no har noen pene filter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 29, 2006 allright da har e en plan http://www.streetdesign.no har noen pene filter Ellers har Ts-racing noen kembo filtre til ca 800 kr. Papirfilter som ikke skader LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 29, 2006 hmm, så det jeg må gjøre nå er altså å fjærne det jeg har gjort? jævla driiiiiiiit!!! kan vel da fjærne den jævla guiden så kjørte meg på villspor... hmf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 29, 2006 er dette : http://www.turbofun.no/product/8608/8610/434374/Forge_Forge_Dual_Piston_RAM.html en slik dump for oss med resirk og lmm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 29, 2006 er dette : http://www.turbofun.no/product/8608/8610/434374/Forge_Forge_Dual_Piston_RAM.html en slik dump for oss med resirk og lmm? Den er åpen og anbefales ikke.. Den som er resirk har 1 inngang og 1 utgang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 29, 2006 denne skulle du hatt : http://www.turbofun.no/product/8608/8610/420940/KD_Bov010.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Desember 29, 2006 ja, har vært nede i garasjen en tur, er det denne slangen som er den rette? hva skal jeg da bruke på den jeg har kappa i to? : bh : kan det brukes en blå vacum slange? eller blir det for varmt eller anna problemer? ble en lang tråd dette, tror jeg må bytte navn på den! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Desember 29, 2006 ja, har vært nede i garasjen en tur, er det denne slangen som er den rette?[ATTACH]52896[/ATTACH]hva skal jeg da bruke på den jeg har kappa i to? : bh : kan det brukes en blå vacum slange? eller blir det for varmt eller anna problemer? ble en lang tråd dette, tror jeg må bytte navn på den! hehe Der har du den.. Den går ned til resirk-dumpen din.. kan bruke blå slange på den andre bare det er rett diameter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Desember 29, 2006 får bare takke for mange gode innspill:tilber: og noen ikke fult så gode: bråk : hehe, men er vell bare å fikse opp og gjøre ting bedre:) ser ut som det blir en liten resirk"dump" også da: smil : hiha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Desember 29, 2006 jepp.. dette var mye bra info!! da var det bare å bestille å montere takker så meget!! Kommer sikkert tilbake, når jeg plages under montering :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Desember 29, 2006 Lager resirkventilen lyd, sånn som dumpen gjør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Desember 29, 2006 Er det resirk på tdi også, eller bare bensin? Sikkert et teit spørsmål.... men whatever... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Desember 29, 2006 Alle 1,8T har dumpventil, en resirk-dumpventil som er av plastikk.. Holder "bra" til orginal motor, men når bilen chippes øker trykket til det dobbelte ca og da er det greit å montere en slik som over i alu el.l som tåler mere.. Blir vel ikke noe veldig mye lyd, men sammen med et åpent filter blir det lyd.. Å bytte ut den plastikkdumpen man har med en lik - bare i alu, skal ikke være noe problem.. Løsne slangeklemmer, ta av slangene og sett på slik det var.. Man bytter bare til en forsterket en.. Litt knotete å komme til da den orginalt ligger foran motoren mellom radiator der.. Det er ikke dump på dieselmotorer da dem ikke har gasspjeld, men det har bensinbiler.. Skal man ha dump på diesel må man til med monteringskit som fåes kjøpt på flere "stylingbutikker"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Desember 29, 2006 oki Sa blir det resirkventil og et heftig åpent filter fra Ts Racing forresten hevder en tidligere eier av bilem min at den er chipet til 210Hk.. det ble gjort da dn kom til landet... kan det stemme? er dn chipet opp 60Hk? eller finnes det 180hk originalt på passat 1998mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Desember 29, 2006 oki Sa blir det resirkventil og et heftig åpent filter fra Ts Racing forresten hevder en tidligere eier av bilem min at den er chipet til 210Hk.. det ble gjort da dn kom til landet... kan det stemme? er dn chipet opp 60Hk? eller finnes det 180hk originalt på passat 1998mod Skal vist ikke gå ann å få mer enn 195 hk på k03 turbo. da må det være k04 isåfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Desember 29, 2006 hmm, vet ikke hvilken turbo det er montert.. mulig det er original.. kanskje det var en som skulle skryte på seg noen ekstra hester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Desember 29, 2006 hmm, vet ikke hvilken turbo det er montert.. mulig det er original.. kanskje det var en som skulle skryte på seg noen ekstra hester Mange som gjør det ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Desember 29, 2006 hehe :@ skal ikke være enkelt skulle funnet ut hvordan turbo som er montert.. kan man se det på turboen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...