motstand i paralell med xenon

Anbefalte innlegg

monterte xenon i langlysene på a3en i dag, 2004 mod, men får opp feilmelding på lysene. ser at disse er 35w og orginal lysene er 55w.

kjøpte lysene av Tom Are Andresen. andre som har noen erfaring??

Regnet ut at med en motstand (resistor) på 7 ohm i paralell med trafoen vil det trekke 55w og forhåpentligvis bli kvitt feilmeldingen?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare erfaringer med dette fra volvo, og der bytta vi en brikke, må være en motstandsbrikke av noe slag da virka alt normalt, muligens noe sånt kan gjøres med din bil.

 

litt rart har ikke opplevd dette på noen audi enda ar jo solgt noen sett med sånne kitt nå

 

 

monterte xenon i langlysene på a3en i dag, 2004 mod, men får opp feilmelding på lysene. ser at disse er 35w og orginal lysene er 55w.

kjøpte lysene av Tom Are Andresen. andre som har noen erfaring??

Regnet ut at med en motstand (resistor) på 7 ohm i paralell med trafoen vil det trekke 55w og forhåpentligvis bli kvitt feilmeldingen?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke der to måter å koble settene på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette virker veldig rart,har solgt flere kit til folk med A4 B6 som har Autocheck.De har ikke hatt noe problemer,min leverandør sier også at de IKKE skal gi feilmeldinger. : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm... om du kobler en motstand som du sier.. vil det ikke bli MYE strøm som går der også? så du må ha en høyeffekt motstand? vil jo gå over 1 amper der... blir varmt da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feilmeldingen kommer opp ikke hvær gang jeg blender opp men av og til, ganske tirre den lyden :(

ja den efekten vil jo gå over til varme, er egentlig ikke sikker på om man får tak i motstander med så lite som 7 ohm.... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilmelding på lysene? Som at den pæra kommer opp? Da er det jo sannsynligvis for at ene pæra ikke tenner. Da må man jo bare tenne den på nytt. På min er det kun et problem når pærene er kalde, og det er skjeldent at det skjer i det hele tatt! Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mostand får du.. men du må ha en som tåler mye strøm... siden det går mye strøm i kretsen din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem den løsningen.. Det blir varmt og klumpete! Du må heller operere autocheck'en i stedet, igrunn rart den slår ut på dette.. Kjører selv kina-HID på nærlys, men har ikke det problemet. (Mine nærlys er alltid på, da..) Kan hende de er litt forskjellige? Sjekk strømtrekk på hver av dem, evt. prøv å bytte om på ballastene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte nettopp fra rognan til bodø (9mil) begge lyktene var helt umulig, blinket så og si hele tiden med veldig høy frekvens, faktisk en bil foran meg som trodde jeg var politi å kjørte til siden :) feilmeldingen som kommer opp er at pæren er ødelagt, men det skal vell være konstant strøm uansett, skjønner ikke hva blinkingen kommer av.... trafoen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis xenonlysa slokker/blinker så er det jo ikke rart at du får opp feilmelding i FIS. Vært utfor dette på ny Passat også, men da lyste ikke selve pæra. Kjører du med de i fjernlysa ennå? eller har du satt de på nærlysa? Mener siden den andre bilen svingte inn til sida, du kjører vel ikke med langlysa på med biler foran??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lå ganske langt bak bilen da den begynte å bremse opp å legge seg ut, kjører self ikke med langlys på bak biler. måtte kjøre med nærlys resten av turen...

har et annet sett liggende som jeg skal ha i tåkelysene, får prøve dette i langlysa å se om de virker til helgen. men synes det er rart at det skulle blinke i begge lysa, di første dagene etter monteringen virket di så å si feilfritt. og uten feilmelding.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei, bare lurte du:p virka nesten som d var noe rart med settet ditt, men hvis begge fusker tror jeg ikke det er feilen.

Jeg har også ett Sett fra Tom Are, og det fuska i begynnelsen på vanlig kjørelys, funka fint når jeg vrei lysbryteren over til høyre. Har kobla vekk formotstanden på pærene, så nå virker alt helt fint, men det er mulig disse ballastene er litt kresne på spenninga for å fungere, virker ihvertfall sånn for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei, bare lurte du:p virka nesten som d var noe rart med settet ditt, men hvis begge fusker tror jeg ikke det er feilen.

Jeg har også ett Sett fra Tom Are, og det fuska i begynnelsen på vanlig kjørelys, funka fint når jeg vrei lysbryteren over til høyre. Har kobla vekk formotstanden på pærene, så nå virker alt helt fint, men det er mulig disse ballastene er litt kresne på spenninga for å fungere, virker ihvertfall sånn for meg.

 

 

Jeg hadde samme problemet med ett Xenonkit jeg kjøpte av Dybvik Trading også,de skulle ikke slå inn på Autocheck heller sa han,men blinkingen fikk jeg kun når jeg hadde Kjørelysene på.Ikke når jeg smekker over bryteren på (Vanlig) så ballastene får 12v,på kjørelys får ballasten kun 9v spenning.

 

Så de fleste ballastene er nok kresne på spenning gitt... ;)

 

Fikk også ett tips om og koble opp ett relè kit rett i fra batteriet så det fikk bedre spenning hele tiden uansett hvordan bryteren står,for Vw & Audi er jo ikke akkurat kjent for å gi MYE strøm til lysene sine. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, formotstand må vekk!!

Relékit er ikke mye vits i, siden spenningen uansett transformeres opp. (samme lysstyrke uansett.) Men det _kan_ være nødvendig på noen biler hvor det kommer så lite strøm at ballastene ikke greier å starte ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette kitet er koblet på langlysene... er det motstand slik at jeg brae får 9 volt dær og? er på jobb så får ikke målt dette før i morgen kveld. hvordan fjærner jeg formotstanden da? :) fint at mange er engasjert, er mørkt hær oppe i nord for tiden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei på langlysene skal det være full spenning, så det er litt rart. Tror ikke det er dumt å ihvertfall prøve å koble opp ett relè, da får du full spenning, og nok strøm, ikke minst, da dette er også viktig. Bruke skikkelig kabel 1,5 eller 2,5mm2. Er ikke rare ledningene på pærene inni lykta di.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har ett sett til, ville jeg prøvd en av balastene derifra. Godt mulig det er en ballast-feil. Du får uansett eliminert noen teorier om det fortsatt blinker etter at du har prøvd annen/andre ballaster.

 

Angående autochecken: på min eldgamle Audi :P fungerer det slik at spenningsfall mellom høyre og venstre side sammenlignes. Godt mulig det også fungerer slik på din også. Får ingen beskjed om gåen pære på mitt HID-kit (Dybvig). Men om en pære/ballast ryker (eller hvis jeg kjører med vanlig halogen 55W på ene sida og HID på andre sida), blinker autochecken.

Hvis lysa dine blinker, eller ikke tenner i det hele tatt vil det gi utslag i autochecken. Sjekk neste gang det piper om begge lysa dine har tent og om begge blinker når du ser at det skjer. Da kan sikkert flere her hjelpe til å finne hvor feilen ligger.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.