motor kutt ved venstre bremsing..

Anbefalte innlegg

hva er det som gjør at motoren kutter ved venstre bremsing?.

går det ann å koble bort det????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga. elektrisk overføring mellom gasspedal og gasspjeld/dieselpumpe/dyser. Signalet mellom disse overstyres av signalet fra bremselysbryteren. Formålet med dette er jeg ikke sikker på.

 

Har aldri prøvd selv, men veit at føleren på bremsepedalen har fire stikkere i kontakta. Regner da med at to går til motorstyreenhet, mens de andre går til lys. Sikkert mulig å kutte signalet til styreeneten da, men vil tro det kommer til å lagres feil og lyse feillamper om dette signalet uteblir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser for meg at man får en del hassle om man bare kobler det bort ja.

 

Det som går ann er å gå helt av gassen et kort øyeblikk mens man bremser, da 'virker' pedalen som den er tenkt igjen, selv om man har venstrefoten på bremsen :-) (det kan dog gi litt uønsket effekt å gå av gassen...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om jeg sliper og gir på på nytt reagerer ikke motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyere biler blir stadig mer "idiotsikre".

De lages ikke for inspirert kjøring, noe som venstrebremsing er en naturlig del av.

Systemet er med viten og vilje laget slik at trekkraften kuttes når man begynner å bremse. I teorien ønsker man ikke at motoren trekker samtidig som man bremser.

 

Om det går å kople bort uten for mye trøbbel, vet jeg dessverre ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å koble bort, men går vel an å programere bort. Tviler dog på at noen av trimfirmaene gidder å bruke så mye som en time på å sitte å finne ut hvor i chippen dette ligger, og hvordan man kommer utenom dette. Denne funksjonen er helt sikkert innebakt i en annen funksjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å koble bort, men går vel an å programere bort. Tviler dog på at noen av trimfirmaene gidder å bruke så mye som en time på å sitte å finne ut hvor i chippen dette ligger, og hvordan man kommer utenom dette. Denne funksjonen er helt sikkert innebakt i en annen funksjon

 

hmmmm. møkka bil: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å koble bort, men går vel an å programere bort. Tviler dog på at noen av trimfirmaene gidder å bruke så mye som en time på å sitte å finne ut hvor i chippen dette ligger, og hvordan man kommer utenom dette. Denne funksjonen er helt sikkert innebakt i en annen funksjon

 

Betaler man så får man vel fikset det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betaler man så får man vel fikset det ?

jeg kunne godt betalt litt for å få fiksa det.....

ikke brukbart opplegg spør du meg: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest om chipper som reklamerer med å koble bort motorkutt, så noen gjør det nok ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betaler man så får man vel fikset det ?

 

Regn med at det tar en hiddeningeniør fra feks MTM 2-3 mnd med leting i koden, løsing av feilkoding, checksum kalkulering og testing i bil før du får chip uten (om de ikke allerede har) Når du har betalt den regningen, har du sikkert kunnet gjort mye mer moro med pengene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette kan nok gjøres på møller. de sier de kan programmere alt på de nye bilene i programmene sine. men om de ønsker å koble vekk en sikkerhetsdetalj er jo en annen sak - tvilsomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å koble bort, ...

 

Og dette har du fra sikkre kilder ? Jeg har selv vært med og klippet ledningen som styrer dette på en Seat Leon. Det ble lagt opp bryter slik at man kunne skru av og på denne funksjonen etter ønske. Når denne funksjonen var av ble det ikke utløst noen feilkoder. Hvilken ledning etc varierer fra modell til modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette har du fra sikkre kilder ? Jeg har selv vært med og klippet ledningen som styrer dette på en Seat Leon. Det ble lagt opp bryter slik at man kunne skru av og på denne funksjonen etter ønske. Når denne funksjonen var av ble det ikke utløst noen feilkoder. Hvilken ledning etc varierer fra modell til modell.

vet du om noen som jeg kan spørre om hjelp??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler du bort feil ledning vil bremselyset lyse konstant, så du ser lett om du har gjort det riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, hva skal du med dette kompis? Var vell ikke uten grunn du kjøpte deg diesel bil ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler du bort feil ledning vil bremselyset lyse konstant, så du ser lett om du har gjort det riktig.

så det er de ledningene på bremse bryteren jeg skal prøve å koble bort??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, hva skal du med dette kompis? Var vell ikke uten grunn du kjøpte deg diesel bil ;-)

kjøre i fra deg vel:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bare prøvde oss frem :)

Du husker ikke tilfeldigvis hvilken farge det var på ledningen på leon'en? frister litt å gjøre dette på min før vintertreffet. Det var ikke tilfeldigvis på en av leon'ene som er på forumet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare nappe av stikket på bremselysbryteren... Så kan du venstrebremse så mye du vil.. Ps: Bremse lysa forsvinner!!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kun er en bryter som blir tilsluttet når du trår på bremsen, bør det være fullt mulig å ta bort denne funksjonen ved å klippe av ledningene. (De to som går til ECU.)

 

Om bryteren blir brutt ved bremsing kan det løses ved å kortslutte de to ledningene. (IKKE til lysene så klart..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I linken Per Glad la ut, står det at ved å fjerne bremselys sikringen, kobler man også ut koblingen til ECU. Verdt et forsøk, kanskje ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.