Blokkering av EGR Passat 1,9 tdi

Anbefalte innlegg

Har sett igjenom det som er av tråder om EGR-ventilen her på forumet, og har vel funnet ut at dette er noe jeg må gjøre noe med snarest!!! Har vel funnet ut at selve jobben ikke er veldig vanskelig, men det jeg er usikker på er hvor det skal blendes med stålplate, hva som skal klipes og blendes osv...

 

Sender derfor med et bilde av min motor "for dummys" slik at jeg kan ta fatt på dette i morgen.

 

Litt om bilen :

 

99-mod Pasat 1,9 TDI 4x4 110 hk, 134.000 km, chippet hos TS for ca. 3 uker siden(ca 145 hk), synes den går dårlig, spes. på 4-5 gear fra 80 og oppover, har ikke kjørt gris med den i det hele tatt! men føler noe er galt! Er ingen racerbil for å si det sånn, greit fra 0-100 1-3 gear, men ikke noe særlig å ligge i 100 for så å kjøre forbi! da er den treger enn en gamal polo 1.0...

 

Har også vurdert å sjekke katalysatoren, tror jeg må stikke noe hardt gjennom for å sjekke om det er noe løst :-)

 

Håper å få noen innspill på dette i før i morgen tidlig, skal kjøre langt på lørdag, og bruke morgendagen påå skaffe xenon og rense innsuget...

 

Se bildet, og kom med innspill! Og lat som om jeg ikke har peiling i det hele tatt, bare vet at motoren er foran, er den ikke det da ? ;-)

egrmed forklaring.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med hvor den skal blendes. Men håper det kommer inspill med en god og enkel forklaring på hvordan man gjør det.

 

Har også lyst til å blende EGR ventilen, men vet ikke hvor ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR er nr 2 på bildet. Jeg tok av vacumslangen på denne ventilen, "skrudde" en maskinskrue inn i slangen og forseglet dette med vulktape.

På denne måten vil ikke EGR ventilen åpne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.