clutch fra 034efi hvordan regne om moment?, hvilken er best?

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe clutch fra USA, hvordan regner man om momentet som den tåler fra ft/lbs til nm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gang ft/lbs med 1.35 for å få nm

 

530ft/lbs = 720nm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker.

 

men den var litt "defekt", men den kommer seg vel på sikt:) så ut til å være mye nyttig på den siden der.. fikk denne meldingen

 

We Apologize!

"Process Tools" are currently unavailable to the general public due to server security problems. We expect them to be back online in about 10-14 days or less. If you like to be notified by email the minute this happens, please enter your email below:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gang ft/lbs med 1.35 for å få nm

 

530ft/lbs = 720nm

ok:) takker så mye: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir jo uten tvil stage 5 litt overkill, tåler 800ft/lbs=1080nm:rolleye:

 

tenker på om stage 3+ kan være et bra valg siden det står "sprung hub for great streetability" hva nå enn sprung hub er for noe:o

 

betyr det at det blir litt mindre "klo-kobling", er den isåfall verdt $170 ekstra: klø : ?

 

link

 

edit: ble jo ikke noe mindre usikker når jeg fant denne...link

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel spec clutcher 034 efi selger? eg kjører med steg 3 på min...skal vere god for 745nm, får kjøpt ferdige spec kit her i norge og til ein grei pris...og han har på lager til dei fleste biler... eg er iallefall kjempe fornøyd med min clutch, den er heilt fin å kjøre daglidags med, og visst en får et "kick" så tar den tak med ein gang...ikkje noe sluring..

 

Velox Tuning i haugesund er importør av denne clutchen i norge...eg kjøpte av han i sommar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er spec clutcher ja. er ikke så nøye for meg hvilket merke det er bare den holder og prisen er riktig:)

 

kom gjerne med tips in/utland. gjerne med link

 

har faktisk vurdert sinterlamell med orginal trykkplate. var i kontakt med en som sa at det skulle holde til ca. 300hk. men det beste hadde jo vært med komplett kit, som gjerne er litt overdim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sachs racing trykkplate på standard lamell er også en veldig fin kombinasjon, like fin å kjøre med som orginal også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den spec clutchen som skal tåle 720nm. Når jeg ruser motor og napper ut clutchen så slurer bilen. dette er 2. gear jeg testet. veit ikke hva som eventuelt er feil her, kontroll målte svinghjul for kast, det var bare et par tusendels millimeter. vasket svinghjul med isopropanol til flaska var tom, den var full når jeg begynte. Så mine erfaringer med spec er ikke så veldig gode frem til jeg finner ut hva som er feilen hos meg hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den spec clutchen som skal tåle 720nm. Når jeg ruser motor og napper ut clutchen så slurer bilen. dette er 2. gear jeg testet. veit ikke hva som eventuelt er feil her, kontroll målte svinghjul for kast, det var bare et par tusendels millimeter. vasket svinghjul med isopropanol til flaska var tom, den var full når jeg begynte. Så mine erfaringer med spec er ikke så veldig gode frem til jeg finner ut hva som er feilen hos meg hvertfall.

Monterte spec selv og fikk masse slur...plata ble blå he he..

Monterte deretter sachs trykkplate som var nesten bra..Hadde 2.5 i S6 da...tung bil/masse effekt.det som er viktig med sinter er å ha ny plana svinghjul og at alt er helt rent ved montering og så skal de innkjøres...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sachs trykkplate på spec lamell og originalt svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spec på bilen min selv og den kan også finne på å slure. Egentlig noe drit de der spec clutchene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem er mest gunstig på pris på trykkplate da, sachs e.l.?

 

fikk pris fra KRB på sinterlamell, 1800+mva.. 5500+mva for komplett

 

 

Monterte spec selv og fikk masse slur...plata ble blå he he..

Monterte deretter sachs trykkplate som var nesten bra..Hadde 2.5 i S6 da...tung bil/masse effekt.det som er viktig med sinter er å ha ny plana svinghjul og at alt er helt rent ved montering og så skal de innkjøres...

hvordan skal de innkjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normal kjøring ca 100 mil, uten å gi på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker.

 

men den var litt "defekt", men den kommer seg vel på sikt:) så ut til å være mye nyttig på den siden der.. fikk denne meldingen

 

Har hatt den bokmerket i årevis, men jeg var ikke klar over at den ikke er oppegående for øyeblikket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.