Hvilket bonemiddel anbefales?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som topic sier så lurer jeg på hvilket bonemiddel som anbefales/beskytter mest nå vinterstid?

Noen som vil dele tips og erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk rens, polering for å fjerne riper, og evt en wax som ikke har rensende egenskaper sånn at du kan legge flere lag..

Meguiars har endel gode produkter som passer til det jeg skriver her, det har også flere av de andre store leverandørene..

 

Jeg har god erfaring med meguiars, og skal prøve å få tatt en skikkelig runde en av de nærmeste helgene, bilen ser faen ikke ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt mye bra om Megiuars. Min også skal få seg en skikkelig boning, vaskes daglig men må bones igjen for sikkerhets skyld...forbanna salt: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir å gå over med Autoglym super resin polish og high gloss protection på min nå rett over nyttår. Men tror jeg skal gi Meguiars en sjans når våren kommer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har endel NXT Generation produkter fra Meguiars her nå, som bilen skal få smake i kveld eller i morra. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det folk bruker for og fjerne riper som sitter i klarlakken?

og hva er fremgangsmåten (har desverre en ganske så lang på fører døra :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer litt anpå hvor dyp ripen er.. du kan prøve meguiars scratchx, mildt slipende effekt, om ikke det holder bør du spandere på deg et besøk til en lakkbehandler, 1000-3000 avhengig av hva du vil ha gjort med bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. Hva er alternativet til meguiars?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Autoglym..

attachment.php?attachmentid=28594&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ser ut som om du har det rette "stuket" på poleringa der!

 

: haha : Lett foroverbøyd, med knekk i knea

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men polering isolskinn er vel ikke det aller beste?

Hva blir autoglym sitt produkt, for fjernning av riper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt en del av Lahega sine produkter, både privat og på jobb med veldig godt resultat. Har prøvd lakkrens, poleringsvoks og hard voks. Resultatet blir bra og holder seg en god stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men polering isolskinn er vel ikke det aller beste?

Hva blir autoglym sitt produkt, for fjernning av riper?

 

Hehe.. Nei, vet det! Men ble ikke så ille, det var 17. mai, så solen varmet ikke så voldsomt.

De har en 'rubbing' (Paint Renovator) som funker bra til ripefjerning, og med deres nyeste Ultra Deep Shine forsvinner så og si alt av 'solstriper' etter polering! VAr mye plaget av det før, men er helt knall på sort bil!

 

Nils: Jepp, for de av dere som husker Selskapsreisen 2, var det en skilærer der som messet 'Bend zee neez!' og den kommer automatisk når man holder på! :P

 

Edit: Extra gloss protection er et 'must' vinterstid, da er det bare å avfette så mye du vil, bilen perler i lang tid etterpå.. Jeg polerte cabben i fjor høst, og den ser relativt nypolert ut ennå.. Utrolig, men sant!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult, har du noen annbefalt påføring/fjernings fremgang for ripefjærning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Extra gloss protection er et 'must' vinterstid, da er det bare å avfette så mye du vil, bilen perler i lang tid etterpå.. Jeg polerte cabben i fjor høst, og den ser relativt nypolert ut ennå.. Utrolig, men sant!

Har aldri helt fått med meg hvor mye man skal bruke av denne. Står vel på boksen at man såvidt skal ha noe på "poler-pad'en", men må jo nesten få noe på bilen også! Er det ikke meningen at man skal se at man har lagt på noe mens det står og tørker? (vet at det ikke skal bli hvitt og tørt som poleringsmiddel)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håvard: Når jeg skal fjerne riper bruker jeg bare en liten mengde rubbing på en liten fille, og gnir litt på tvers og deretter langsmed ripa når 'kantene' er borte. Deretter må jeg kjøre på med vanlig super resin polish helst med maskin, (bare en vanlig billig en fra en lokal bilsjappe..) og så gå over på vanlig måte med Ultra deep shine. Det er strengt tatt ikke nødvendig å fjerne 'restene' mellom operasjonene.

 

Andreas: Hehe.. Du sier noe! Jeg bruker bare en bit perfect polishing cloth (bomullsfille) med littegrann på, og drar forsiktig over så det så vidt blir fuktig. Synes en pad suger til seg vel mye.. Lar det tørke og polerer av så lett som mulig. Prøver å la bilen stå til dagen etter hvis mulig, for å få aller best resultat. Det kan du evt. også gjøre med poleringsmiddelet også, det sitter ikke noe hardere av den grunn. På panser, bagasjelokk, felger og andre utsatte flater gjentar jeg gjerne extra-gloss-behandlingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.