Anbefalte innlegg

har søk litt ang lufting av bremser men finner ikkje det samme problemet som eg har.

når eg trykker på pedalen så stiger nivået i bremsevæskebeholderen og det bobler ekstremt mykje. nivået synker nesten ikkje når eg holder på å lufte.

har lufta bremser før,så eg veit at man skal begynne høgre bak, venstre bak, høgre framme , venstre forran.

 

alt av rør, slanger, hovedsylinder, ja det meste av bremsedeler er skiftet(nytt).

bilen det gjelder er jettaII.

finnes det GODE hjelpemiddler til lufting av bremser??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste hjelpemiddelet jeg har funnet er en bremselufter de har på Biltema. Det er en slange med en ventil i den ene enden og fungerer utmerket.

 

Monter slangen på luftenippelen, åpne nippelen litt og sett den andre enden (med ventilen) ned i en tom flaske eller lignende.

Da er det bare å lufte i vei...ventilen gjør at luft og bremseveske kommer ut, men ikke inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også borre ett hull i ett lokk til bremsevæskebeholderen slik at du akkurat får stappet en ledningsstump nedi der og blåse trykkluft igjennom systemet. Husk å ikke blåse mer en 1-2 bar så ikke du ryker o-ringer ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.