#1 Skrevet Desember 29, 2006 har søk litt ang lufting av bremser men finner ikkje det samme problemet som eg har. når eg trykker på pedalen så stiger nivået i bremsevæskebeholderen og det bobler ekstremt mykje. nivået synker nesten ikkje når eg holder på å lufte. har lufta bremser før,så eg veit at man skal begynne høgre bak, venstre bak, høgre framme , venstre forran. alt av rør, slanger, hovedsylinder, ja det meste av bremsedeler er skiftet(nytt). bilen det gjelder er jettaII. finnes det GODE hjelpemiddler til lufting av bremser?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2006 Det beste hjelpemiddelet jeg har funnet er en bremselufter de har på Biltema. Det er en slange med en ventil i den ene enden og fungerer utmerket. Monter slangen på luftenippelen, åpne nippelen litt og sett den andre enden (med ventilen) ned i en tom flaske eller lignende. Da er det bare å lufte i vei...ventilen gjør at luft og bremseveske kommer ut, men ikke inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2006 Kan også borre ett hull i ett lokk til bremsevæskebeholderen slik at du akkurat får stappet en ledningsstump nedi der og blåse trykkluft igjennom systemet. Husk å ikke blåse mer en 1-2 bar så ikke du ryker o-ringer ol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...