Hvordan la være å ødelegge LMM?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg la være å ødelegge LMM når jeg setter bytter luftfilter? Er det oljen i filteret som ødelegger, eller er det fordi det kommer mer luft ?

 

Bil: Golf GT 1.4 TSI, 2007

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen som ødelegger LMM da den legger seg på føleren og "brenner" den bort med tid. Har ikke opplevd dette selv, men har bare kjørt med åpent filter 2-3 måneder.

 

Anbefaler å tørke filteret HELT ved en vifteovn etter det er oljet, ellers står oljen rett inn etterpå.

 

Mer luft er bare gøy det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen som ødelegger LMM da den legger seg på føleren og "brenner" den bort med tid. Har ikke opplevd dette selv, men har bare kjørt med åpent filter 2-3 måneder.

 

Anbefaler å tørke filteret HELT ved en vifteovn etter det er oljet, ellers står oljen rett inn etterpå.

 

Mer luft er bare gøy det;)

 

Så det filteret jeg kjøper i dag må jeg tørke ekstremt godt bare? tenke jeg skulle opp og kjøpe meg et greenfilter nå... Det er alt jeg trenger å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får ikke kjørt med åpent filter.. da filteret ligger i bunn av boksen.. istede for i lokket :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

? en jeg kjenner har en golf V GT med åpent filter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva anbefales til bruk av rens til lmm da? rens for elektronikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. det er litt rart det der.. Når jeg tenker meg om så kommer jo luften inn fra siden i luftfilteret.. så det burde jo egentlig gi å bare legge filteret der.. Da vil da luftfilteret stikke 5cm ut av lokket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva anbefales til bruk av rens til lmm da? rens for elektronikk?

 

Jeg bruker Elektrorens i fra CRC,funker bra det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bilde av luftfilterboksen din. Skjønner ikke at det ikke er mulig å kjøre med åpent filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen som ødelegger LMM da den legger seg på føleren og "brenner" den bort med tid. Har ikke opplevd dette selv, men har bare kjørt med åpent filter 2-3 måneder.

 

Anbefaler å tørke filteret HELT ved en vifteovn etter det er oljet, ellers står oljen rett inn etterpå.

 

Mer luft er bare gøy det;)

 

 

 

Hvis filteret ditt skal ha olje, og du fjerner oljen så vil den ha svært liten rensende effekt på lufta.

 

Kjøp tørt åpent filter. TS selger dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LYSE BLÅ:

Tynt filter opp mot lokket.

 

SORT:

slange inn fra motoren.. lufting av ett eller annet?

 

BRUN:

tykt filter, med hull inn fra sidene

 

 

Nå er jeg usikker på om røret inn mot luftmengemåleren er splittet.. slik at halve sitter i bunn, og halve i toppen... Men om det ikke er slik, så kan jeg kanskje bare teipe filteret til toppen og legge det løst over boksen/fjerne det.

 

I og med luftinntaket faktisk er fra siden i bunn boksen... jeg trodde egentlig at det var fra bunn av filteret....

filter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med green filter siden i våres å har ikke hatt noe prob... ta ut hele org boksen.... å sett filteret sett på LMM... :)

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver på det jeg da.. men da burde jeg vell også sette på et lite filter på utluftinga som går inn der også? (sorte slangen på bildet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste lmm skal brenne seg rene for støv o.l etter man har slått av tenningen. Så det skal ikke være nødvendig å rense disse som en del av vedlikeholdet. Tråden brenner opp fordi det legger seg oljebelegg på tråden og når den skal brenne seg ren blir det for varmt og tråden brenner opp.

 

Jeg har avfettet filteret mitt og tørket det etterpå, problemet med oljete filtre som ikke har olje er at de er ødelagt når de blir skitne, mye vanskeligere å rengjøre når oljen er borte..

 

Det er også riktig at de filtrerer luften dårligere men jeg vil heller dette enn at lmm ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik har en jeg kjenner gjordt det på golf V gt

 

LMM og slikt finnes ikke på denne motoren, iallefall ikke slik som vi er vant til at de ser ut.. så ikke noe slikt i nærheten av filteret.

tsi.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik har en jeg kjenner gjordt det på golf V gt

 

LMM og slikt finnes ikke på denne motoren, iallefall ikke slik som vi er vant til at de ser ut.. så ikke noe slikt i nærheten av filteret.

 

Det var noe i den duren jeg tenkte på ja...

 

Den grønne slangen, den trenger også et lite filter? Da kjøper jeg ett lite og et stort green filter.. så tørker jeg disse i varmeovnen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan perforere bunnen av luftfilter-boksen med masse hull (tett i tett). Dette gjorde jeg, etter tips fra TThomas. Koster ikke ei krone, og gir "tøffere" lyd ved pådrag og girbytte :)

 

er dette en bedre idee?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette en bedre idee?

Nå vet jo ikke jeg hvordan luftfilterboksen på TSI'en ser ut. Men så lenge du perforerer den siden hvor lufta kommer inn, så skal det funke fint. På min boks ble det jo bunnen, (hvor filteret ligger horisontalt) slik det er på alle 1.8T'er. Eneste "ulempen", er at filteret blir fortere skittent:)

 

Vær nå sikker før du gjør noe:) Siden dette er en helt ny type motor, er det kanskje ikke så mange som har erfaring fra "mods" på disse (deriblant meg selv).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips folkens.. jeg har sendt en mail til ts, håper de har peil på denne motoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du sveiser et slikt alurør, kan du lage en slags inngang på røret slik at du kan tre åndeslangen på, da slipper du filter på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips folkens.. jeg har sendt en mail til ts, håper de har peil på denne motoren :)

Få chip til bilen med det samme (om du ikke har)! TS leverer chip til denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er redd for garantiene jeg da.. om jeg chipper den..

 

Kan jeg bruke dumpventil om jeg chipper? den stiller vell LMM slik at den tåler det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, man kan uansett ikke bruke dumpventil på en bil med LMM. Det ødelegger ikke LMM, men får motoren til å gå alt for fett, tetter katalysator og gir lavere ytelse + ofte nødprogram til stadighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. men ts hadde en resirk dump jeg kunne bruke..Den gir vell bedre lyd ved bruk av åpent/greenfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, resirkulerende er helt fint.. Om det er noen forskjell i lyden er vel en annen sak, men noen har hatt problemer med at originalventilen i plast ryker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.