Rustfri sveisetråd og sveising i polert rustfritt stål.

Anbefalte innlegg

Skal helsveise IC-rørene på bilen nå og lurer på om noen har et par tips.. Tenkte kanskje å kjøpe rustfri sveisetråd (mig apparat) og bruke det.. Har brukt 2,5" eksosbender i rustfritt polert stål, hvordan blir det etter sveis? Muligheter for å bruke poler-rondell på drill og polere blank skjøt etterpå? Er iallefall 2 kanskje 3 skjøter som skal sveises + uttak til dump på røra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal helsveise IC-rørene på bilen nå og lurer på om noen har et par tips.. Tenkte kanskje å kjøpe rustfri sveisetråd (mig apparat) og bruke det.. Har brukt 2,5" eksosbender i rustfritt polert stål, hvordan blir det etter sveis? Muligheter for å bruke poler-rondell på drill og polere blank skjøt etterpå? Er iallefall 2 kanskje 3 skjøter som skal sveises + uttak til dump på røra..

 

Om du bruker rustfri tråd i mig-apparatet må du også bytte gass, du bør også bruke bakgass (sveisegass) inni røret for ikke få slagg å dårlig sveis innvendig. Rustfritt blir også brunaktig farge når det sveises, vet du får syre lit å vaske det vekk med (fynker som bare det). Det som er å anbefale er å få noen til å tig-sveise det samt med bakgass om du har tilgang på det. Ville værtfall ikke sveist det med migen å rustfri tråd (å ihvertfall ikke uten å bytte gass, antar det er mison 18 du har?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bruker rustfri tråd i mig-apparatet må du også bytte gass, du bør også bruke bakgass (sveisegass) inni røret for ikke få slagg å dårlig sveis innvendig. Rustfritt blir også brunaktig farge når det sveises, vet du får syre lit å vaske det vekk med (fynker som bare det). Det som er å anbefale er å få noen til å tig-sveise det samt med bakgass om du har tilgang på det. Ville værtfall ikke sveist det med migen å rustfri tråd (å ihvertfall ikke uten å bytte gass, antar det er mison 18 du har?)

 

 

Er ikke 100% sikker på hva det er om er på nå.. Men er vanlig gass og vanlig tråd som er på nå... Kjenner en som sveiser, så kanskje jeg bare nester det sammen og leverer det hos han.. Blir fort dyrt om jeg skal kjøpe både gass og tråd.. Koster litt den rustfrie tråden.. men om han tig-sveiser det, er det mulig å polere opp skjøtene så de blir like blanke som ellers? Har utstyr til å polere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 100% sikker på hva det er om er på nå.. Men er vanlig gass og vanlig tråd som er på nå... Kjenner en som sveiser, så kanskje jeg bare nester det sammen og leverer det hos han.. Blir fort dyrt om jeg skal kjøpe både gass og tråd.. Koster litt den rustfrie tråden.. men om han tig-sveiser det, er det mulig å polere opp skjøtene så de blir like blanke som ellers? Har utstyr til å polere..

 

Ja skulle tro det gikka ann å polere dett opp slik som alta nnet rustfritt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette var mye bedre å tig sveise ? ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette var mye bedre å tig sveise ? ?

 

Les før du poster... Har anbefalt tig med bakgass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel være et verksted i nærområdet som kan sveise det med tig for deg, tar jo bare noen minutter pr sømm, anbefaler også på det sterkeste og bruke bakgass så slipper du "råtten" sveis på innsiden. Før det blir helt kaldt kan du bruke rustfri stålbørste for og fjerne brun/blåfargen for så og polere det opp når det er kaldt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel beste å levere det ja og gjør nok det.. En i familien som jobber på et verksted ca 500 meter fra der jeg bor som helt sikkert kan gjøre det.. Skal høre med han jeg.. Men da vet jeg iallefall at det er håp for polering å greier.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les før du poster... Har anbefalt tig med bakgass

 

Overså den settningen når jeg skum leste innlegget ditt. Sorry

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg lagde rør til ic kittet mitt fikk jeg en kolega til å sveise det, tror faktisk han mag svaisa det, ble helt strøkent, sveise skjøter er da ikke stygge hvis han som har sceisa det kan det han driver med, brukte noe sykt sterk syre etterpå, fint som bare det.

 

 

prøv deg litt fram, det man lærer av. og er mer moro når mn har laga ting selv da. jeg har handla apparat selv nå, så når det skal lages rør til s3`n blir det hjemmelaga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg lagde rør til ic kittet mitt fikk jeg en kolega til å sveise det, tror faktisk han mag svaisa det, ble helt strøkent, sveise skjøter er da ikke stygge hvis han som har sceisa det kan det han driver med, brukte noe sykt sterk syre etterpå, fint som bare det.

 

 

prøv deg litt fram, det man lærer av. og er mer moro når mn har laga ting selv da. jeg har handla apparat selv nå, så når det skal lages rør til s3`n blir det hjemmelaga

 

 

Har sveisa mye før, men er greit å få det skikkelig når det skal se bra ut etterpå.. :) Dessuten måtte jeg ha kjøpt tråd og ny gass og da er det like greit at søskenbarnet mitt tar det om han gidder... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.