Anbefalte innlegg

: bh : så har eg greid det igjen prøvd å spara penger uten att det blei suksess.

eg fant i går ut att det va på tide å skifta olje på tten min.eg satt i gang tappa av gammel olje det gjekk jo smertefritt,men når eg sko ha av oljefilteret så ville det ikke av prøvde forkjelige metoder eg stakk til og med eit skrujern gjennom uten att det gjekk offff typisk min flaks tenkte eg.

 

så kom eg på att eg sko prøva med ei stor rørtang eg gjekk bak i firmabilen fant den størsta eg har å prøvde litt forkjelige vinkler så løsna det til slutt.:)

 

Men det var nesten for godt til å vere sant att eg sko få det til.

så etter eg hadde montert nytt filter tapt på olja så lot eg bilen stå på tomgang ei stund. å når eg då sko kjøre bilen ut av garasjen såg eg att det var ein stor dam med olje under bilen. å nei : dum : ka nå eg har gjort gale då : klø :

 

Lekasjen kommer fra toppen av oljekjøleren vis det er det oljefilteret er skrudd i. Eg har vertfall alltid trudd det var oljekjøleren.

 

 

Er det noen så har vert borti lignende å har noen gode tips til ka eg bør gjøre?

 

Bør eg demontere støtfanger og radiator for å komme lettere til?

Noen tips til ka det vil koste å fikse noe sånt på verksted? ny pakning på oljekjøler vis den då er utskiftbar i utgangspunktet.

Må eg tappa av kjølevannet? siden det går 2 kjøleslanger inn på kjøleren

Kan eg bruke olja om igjen på noen måte? den var svindyr!: eek :

 

 

Hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.