#1 Skrevet Desember 29, 2006 Skulle bytte tennplugger idag, hoppet glatt over det da ene tennplugghølet hadde litt mye olje i seg, var til halveis opp på tennplugg,så da er det bare og bytte pakning, noen som har noen erfaring med dette? Regner med jeg må/bør bytte pakkning mellom innsug og topp og. Hvordan er det med dysene? Hørt disse pleier og sprekke i bunn. En annen ting jeg fant ut og er at åndeslangen er revnet, like ved der den kommer ut fra blokk, noen hete tips der og? Hørt noen rykter om stålrør, men er ikke så veldig inne i lure ting på disse bilene enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2006 Hei. Jeg har skrudd ifrahverandre min 7A mange ganger. Du må demontere innsuget for å skifte toppdekselpakningen, disse har lett for å lekke så bruk silikon rundt i krokene ved eksoskammen. Dysene trenger du ikke å demontere, bare løsne fuelrailen og skru ut alle 7mm umbrakoboltene på innsuget. Løsne alt av ledninger osv. Dette er en kurant jobb. Reg. reim dekselet må også av. Pass på at ikke de hylsene på baksiden av regreimdekselet detter ned når du tar det av. Spør hvis det er noe du lurer på. Lykke til ! Toppdekselpakningen koster 500kr og innsugspakningen 70kr på mekonomen. Jeg har en toppdekselpakning som er ny og ubrukt fra ett slipesett jeg brukte da jeg skiftet toppakning, du skal få denne for halv pris hvis int. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2006 Hei. Jeg har skrudd ifrahverandre min 7A mange ganger. Du må demontere innsuget for å skifte toppdekselpakningen, disse har lett for å lekke så bruk silikon rundt i krokene ved eksoskammen. Dysene trenger du ikke å demontere, bare løsne fuelrailen og skru ut alle 7mm umbrakoboltene på innsuget. Løsne alt av ledninger osv. Dette er en kurant jobb. Reg. reim dekselet må også av. Pass på at ikke de hylsene på baksiden av regreimdekselet detter ned når du tar det av. Spør hvis det er noe du lurer på. Lykke til ! Toppdekselpakningen koster 500kr og innsugspakningen 70kr på mekonomen. Jeg har en toppdekselpakning som er ny og ubrukt fra ett slipesett jeg brukte da jeg skiftet toppakning, du skal få denne for halv pris hvis int. Da kjøper jeg den av deg:) Er den komplett med ringer rundt tennplugghull og? Gjorde en stor tabbe der da jeg byttet den på celican, hadde bestilt alt av deler uten de ringene, litt surt da det var det siste jeg skulle gjøre etter topp pakningsbytte,noe som ikke er kult på en GT4 hehe. Tenker du på og bruke silikon sammen med pakning til innsuget? Er vel bare der det kan lekke? Og da jeg demonterer fuelrail, er det bare og skru av i enden der bensinslanger kommer inn? Har ikke fått tittet så veldig nøye på det enda:rolleye: Så litt dumt og sørre så mye, men alltid greit med noen tips under veis, sparer tid på sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2006 Du løsner kun der hvor bensinen kommer inn på fuelrailen ja. Toppdeksel-pakningen er komplett med ringer ja. Silikon mellom toppdekselpakning og der hvor toppen buer for kamdrevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2006 Da er jeg med, måtte gjøre det samme på celican. Hvor i oslo holder du til da? Eller det blir kansje billigst og sende i posten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...