Audi 80q 16v henger på turtall - igjen

Anbefalte innlegg

Da har 6A-motor begynt å jage/henge på turtall igjen.: bh : Dette skjer ved kald og varm motor. Turtall detter ikke ned på tomgang før bilen står helt stille. VAG-verkstedet skjønner ikke hva dette kan være. Jeg får ingen feilkoder fra VAG-com. Alle servicer på bil er fulgt. Den runder snart 300' km. Lambda ble byttet sist jeg hadde problemet, og bilen var fin etter dette (et halvt år siden). Tomgangsventilen er også byttet. Alt av vakum-slanger er sjekket/byttet på verksted. Håper noen har ideer om hva som skal til for å fikse dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare synsing fra meg dette, men er det ikke en bryter på gasspjeldet som styrer tomgangsmotorn, muligens den er kaputt? Lest det en eller annen plass.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Skal bestille dette fra Tyskland i morgen. Mulig at en bryter fusker av og til........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg peiling på 6A-motor, men på G60 (PG) hang også på turtallet, fjernet tomgangsstabilisatoren og nå henger den ikke lenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.