Bytte toppakning - noe mer?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte toppakning på s2n min på nyåret pga at den svetter litt. Er det noe mer jeg bør tenke på enn bare og bytte den? Noe som bør tittes på? overhales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpume, registerreim sett med løpehjul

Skal du av med toppen må du også ha nye bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk heller ARP-bolter enn org. strekkbolter, har hørt dette skal være en god investering. Men da gjelder også egne forhåndsregler med eget fett man skal bruke på boltene før man trekker til osv.

 

Kjøp ett slipesett så får du med alle pakningene du trenger til toppakningsskifte inkl. ventiltetninger ol. Jeg ville også levert toppen inn å fått den planslipt når du har den frahverandre. Husk ny veivbolt også da. Denne skal forøvrig trekkes til med 350NM!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svetter litt? olje? Da ville jeg gått for topp-deksel-pakning i såfall, en smule enklere..

 

Kan være jeg misforstår deg, at du vet det er topppakning : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svetter litt? olje? Da ville jeg gått for topp-deksel-pakning i såfall, en smule enklere..

 

Kan være jeg misforstår deg, at du vet det er topppakning : klø :

 

er ikke 100% sikker på at den er gåen, men skal uansett ha av toppen pga nytt grenrør osv;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen bør planslipes også, eller i hvertfall sjekke om den er rett eller ikke:)

 

Men må du ha av toppen for å bytte grenrør da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror her du legger mye arbeid "på bordet og timeplanen" unødvendig.. Det er mest sannsynlig toppdekselpakn. som svetter, det gjorde min, byttet denne, og nå er den tørr.. Samtidig er det heller ikke nødvendig, langt derifra, å av med toppen med alt det medfører for å bytte grenrør.. Ikke misforstå, vil bare at du ikke jobber deg ihjel unødvendig, ikke så stas med skruing vel ;): klø : (hvis ikke porting ol. står på timeplanen da?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm....kansje jeg skal hive på en ny toppdekselpakning og prøve det først, er jo litt mindre arbeid da:)

 

p.s joda,er litt morro og skru;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det, jeg tror det løser seg, kan ofte være masse olje rundt toppen når denne er dårlig..

 

La høre fra deg her igjen når du har bytta da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilstyringer kan jo sjekkes... ARP bolter er nok god invistering, er nok sikker billigere enn orginale bolter også.. koster bare en 1000 lapp for ARP.

 

Viss du skal øke effekten så mye at du behøver nytt grenrør så ville jeg ha overhalt hele motoren først... Ikke særlig stas å trimme på en gammel sliten en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilstyringer kan jo sjekkes... ARP bolter er nok god invistering, er nok sikker billigere enn orginale bolter også.. koster bare en 1000 lapp for ARP.

 

Viss du skal øke effekten så mye at du behøver nytt grenrør så ville jeg ha overhalt hele motoren først... Ikke særlig stas å trimme på en gammel sliten en.

 

ok, neida, skal bare bytte ut den gamle slitne/sprekkete manifoilen. Motorbygge kommer senere fra bunn av;) prøver med toppdeksel pakning først, takk for tips folkens: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilstyringer kan jo sjekkes... ARP bolter er nok god invistering, er nok sikker billigere enn orginale bolter også.. koster bare en 1000 lapp for ARP.

 

Strekkbolter koster litt over 300 + mva veiledende hos oss....:)

Men enig i det med arp-bolter, bedre det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekkbolter koster litt over 300 + mva veiledende hos oss....:)

Men enig i det med arp-bolter, bedre det...

 

Ok... Men da har de ikke komt igjennom møller? :) De tar jo 1000% avanse på alt de selger :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Men da har de ikke komt igjennom møller? :) De tar jo 1000% avanse på alt de selger :(

 

Møller? Hvem er det?: smil :

Selvfølgelig ikke Møller, den prisen er fra Oslo Sylinderservice:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.