#1 Skrevet Desember 29, 2006 Tenkte jeg skulle bytte toppakning på s2n min på nyåret pga at den svetter litt. Er det noe mer jeg bør tenke på enn bare og bytte den? Noe som bør tittes på? overhales? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2006 Vannpume, registerreim sett med løpehjul Skal du av med toppen må du også ha nye bolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2006 Bruk heller ARP-bolter enn org. strekkbolter, har hørt dette skal være en god investering. Men da gjelder også egne forhåndsregler med eget fett man skal bruke på boltene før man trekker til osv. Kjøp ett slipesett så får du med alle pakningene du trenger til toppakningsskifte inkl. ventiltetninger ol. Jeg ville også levert toppen inn å fått den planslipt når du har den frahverandre. Husk ny veivbolt også da. Denne skal forøvrig trekkes til med 350NM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2006 Svetter litt? olje? Da ville jeg gått for topp-deksel-pakning i såfall, en smule enklere.. Kan være jeg misforstår deg, at du vet det er topppakning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2006 Svetter litt? olje? Da ville jeg gått for topp-deksel-pakning i såfall, en smule enklere.. Kan være jeg misforstår deg, at du vet det er topppakning er ikke 100% sikker på at den er gåen, men skal uansett ha av toppen pga nytt grenrør osv;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2006 Toppen bør planslipes også, eller i hvertfall sjekke om den er rett eller ikke:) Men må du ha av toppen for å bytte grenrør da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2006 Jeg tror her du legger mye arbeid "på bordet og timeplanen" unødvendig.. Det er mest sannsynlig toppdekselpakn. som svetter, det gjorde min, byttet denne, og nå er den tørr.. Samtidig er det heller ikke nødvendig, langt derifra, å av med toppen med alt det medfører for å bytte grenrør.. Ikke misforstå, vil bare at du ikke jobber deg ihjel unødvendig, ikke så stas med skruing vel (hvis ikke porting ol. står på timeplanen da?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2006 hmm....kansje jeg skal hive på en ny toppdekselpakning og prøve det først, er jo litt mindre arbeid da:) p.s joda,er litt morro og skru;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2006 Gjør det, jeg tror det løser seg, kan ofte være masse olje rundt toppen når denne er dårlig.. La høre fra deg her igjen når du har bytta da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2006 Ventilstyringer kan jo sjekkes... ARP bolter er nok god invistering, er nok sikker billigere enn orginale bolter også.. koster bare en 1000 lapp for ARP. Viss du skal øke effekten så mye at du behøver nytt grenrør så ville jeg ha overhalt hele motoren først... Ikke særlig stas å trimme på en gammel sliten en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2006 Ventilstyringer kan jo sjekkes... ARP bolter er nok god invistering, er nok sikker billigere enn orginale bolter også.. koster bare en 1000 lapp for ARP. Viss du skal øke effekten så mye at du behøver nytt grenrør så ville jeg ha overhalt hele motoren først... Ikke særlig stas å trimme på en gammel sliten en. ok, neida, skal bare bytte ut den gamle slitne/sprekkete manifoilen. Motorbygge kommer senere fra bunn av;) prøver med toppdeksel pakning først, takk for tips folkens: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 31, 2006 Ventilstyringer kan jo sjekkes... ARP bolter er nok god invistering, er nok sikker billigere enn orginale bolter også.. koster bare en 1000 lapp for ARP. Strekkbolter koster litt over 300 + mva veiledende hos oss.... Men enig i det med arp-bolter, bedre det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 31, 2006 Strekkbolter koster litt over 300 + mva veiledende hos oss....Men enig i det med arp-bolter, bedre det... Ok... Men da har de ikke komt igjennom møller? De tar jo 1000% avanse på alt de selger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 1, 2007 Ok... Men da har de ikke komt igjennom møller? De tar jo 1000% avanse på alt de selger Møller? Hvem er det? Selvfølgelig ikke Møller, den prisen er fra Oslo Sylinderservice:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...