Anbefalte innlegg

Hadde venstre vindu halvåpent i dag, da jeg slo av bilen. Lukket igjen vinduet med fjernkontrollen. Da jeg skulle ut i bilen i sted, fungerte ikke dette vinduet, men det andre fungerer som normalt. Når jeg åpner døra, høres en klikkelyd fra døra (ca. samme takt som nødblinken). Som de fleste vet, skal jo vinduet senkes ca. 15mm. når en åpner/lukker døra. Det gjør den heller ikke.

 

Noen som har idè'er på hva som feiler?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket sikringer, men det er jo automat-sikringer på vinduene. Syke greier, dette!

 

Mye arbeid å fjerne dørtrekket? Er det bare EN skrue? (den som holder håndtaket fast)? Kan jo kanskje være at noe har hoppet av, siden døra bare står å lager lyd, som en nødblink?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble i fra batteriet i noen minutter og koble det på igjen. Prøv da om det virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting skjer når du trykker på bryteren?? Hmmm ta og ta av dørtrekket og sjekk om motoren går rundt, kan jo ha hoppet av. Det er av med dekslet til håndtaket også trekker du bare hele dørtrekket rett opp.

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble i fra batteriet i noen minutter og koble det på igjen. Prøv da om det virker.

Ok. Skal prøve dette før jeg tar av dørtrekket. Takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting skjer når du trykker på bryteren?? Hmmm ta og ta av dørtrekket og sjekk om motoren går rundt, kan jo ha hoppet av. Det er av med dekslet til håndtaket også trekker du bare hele dørtrekket rett opp.

 

TThomaz

Eneste som skjer, er at det kommer en lyd fra døra, når jeg åpner den (samme takt som nødblink ca). Uten stopp. Er det veldig knotete å få trekket av? Gummipakninger foran og bak, ser jeg. Hvordan er det med høyttaler og ledninger å slikt? Aldri hatt det av før - men går sikkert greit. Bare redd for å ødelegge noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er det enkleste i verden og få det av. pakkningene sitter bare med gummiknotter som du bare napper ut også er du i mål. Uannsett om det skulle være en defekt motor så tar du og bytter den selv for og spare de spenna. Ta det av du mister og fortell hva du ser....

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er det enkleste i verden og få det av. pakkningene sitter bare med gummiknotter som du bare napper ut også er du i mål. Uannsett om det skulle være en defekt motor så tar du og bytter den selv for og spare de spenna. Ta det av du mister og fortell hva du ser....

 

TThomaz

Ok, skal gjøre det litt senere. Må jobbe nå (pusser opp ett av soverommene):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble i fra batteriet i noen minutter og koble det på igjen. Prøv da om det virker.

Dette hjalp ikke. Etter jeg kobla på batteriet igjen, lyser ABS-lampa og ESP-lampa, når jeg starta bilen : klø :

 

Hva feiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøre diagnose i morgen! Finner sikkert ut av problemet da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt av trekket da??

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt av trekket da??

 

TThomaz

Nei, må først og fremst få sjekka disse lampene som lyser konstant! Kanskje finner vi en feil på diagnose-testen, angående vindus-heisen:) Har ikke hatt tid å sett på trekket i dag. Jeg HATER å pusse opp: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hjalp ikke. Etter jeg kobla på batteriet igjen, lyser ABS-lampa og ESP-lampa, når jeg starta bilen : klø :

 

Hva feiler?

 

Kjør en tur du, så slukker lampene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en tur du, så slukker lampene...

Var det jeg trodde, men nei! Forstår det slik at ESP'en må ha noe ratt-innstillinger etter strømbrudd. Nå hadde ikke jeg mere fart enn kanskje 40 km/t, kan det ha noe å si. Uansett - skal få tatt diagnose i dag, så da får jeg slettet evnt. feilkoder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg trodde, men nei! Forstår det slik at ESP'en må ha noe ratt-innstillinger etter strømbrudd. Nå hadde ikke jeg mere fart enn kanskje 40 km/t, kan det ha noe å si. Uansett - skal få tatt diagnose i dag, så da får jeg slettet evnt. feilkoder:)

 

Skulle ikke være nødvendig med høyere hastighet nei, men du må ha mye rattutslag til begge sider. (ikke samtidig da: haha : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke være nødvendig med høyere hastighet nei, men du må ha mye rattutslag til begge sider. (ikke samtidig da: haha : )

Hadde max rattutslag, begge sidene (ikke samtidig:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde max rattutslag, begge sidene (ikke samtidig:))

 

Da må du nok få lest ut noe feillager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du nok få lest ut noe feillager.

Japp - på tur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren går ikke etter å ha tatt den av vindusmekanismen. Noen som har erfaringer fra elektriske vindusheiser - er det mulig å overhale/fikse den, evnt. bytte enkelte deler på den, eller må jeg bare bestille en ny? Koster visst 2343,- kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.