#1 Skrevet Desember 29, 2006 Hadde venstre vindu halvåpent i dag, da jeg slo av bilen. Lukket igjen vinduet med fjernkontrollen. Da jeg skulle ut i bilen i sted, fungerte ikke dette vinduet, men det andre fungerer som normalt. Når jeg åpner døra, høres en klikkelyd fra døra (ca. samme takt som nødblinken). Som de fleste vet, skal jo vinduet senkes ca. 15mm. når en åpner/lukker døra. Det gjør den heller ikke. Noen som har idè'er på hva som feiler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2006 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2006 Har sjekket sikringer, men det er jo automat-sikringer på vinduene. Syke greier, dette! Mye arbeid å fjerne dørtrekket? Er det bare EN skrue? (den som holder håndtaket fast)? Kan jo kanskje være at noe har hoppet av, siden døra bare står å lager lyd, som en nødblink?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2006 Prøv å koble i fra batteriet i noen minutter og koble det på igjen. Prøv da om det virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2006 Ingenting skjer når du trykker på bryteren?? Hmmm ta og ta av dørtrekket og sjekk om motoren går rundt, kan jo ha hoppet av. Det er av med dekslet til håndtaket også trekker du bare hele dørtrekket rett opp. TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2006 Prøv å koble i fra batteriet i noen minutter og koble det på igjen. Prøv da om det virker. Ok. Skal prøve dette før jeg tar av dørtrekket. Takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2006 Ingenting skjer når du trykker på bryteren?? Hmmm ta og ta av dørtrekket og sjekk om motoren går rundt, kan jo ha hoppet av. Det er av med dekslet til håndtaket også trekker du bare hele dørtrekket rett opp. TThomaz Eneste som skjer, er at det kommer en lyd fra døra, når jeg åpner den (samme takt som nødblink ca). Uten stopp. Er det veldig knotete å få trekket av? Gummipakninger foran og bak, ser jeg. Hvordan er det med høyttaler og ledninger å slikt? Aldri hatt det av før - men går sikkert greit. Bare redd for å ødelegge noe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2006 Nei det er det enkleste i verden og få det av. pakkningene sitter bare med gummiknotter som du bare napper ut også er du i mål. Uannsett om det skulle være en defekt motor så tar du og bytter den selv for og spare de spenna. Ta det av du mister og fortell hva du ser.... TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2006 Nei det er det enkleste i verden og få det av. pakkningene sitter bare med gummiknotter som du bare napper ut også er du i mål. Uannsett om det skulle være en defekt motor så tar du og bytter den selv for og spare de spenna. Ta det av du mister og fortell hva du ser.... TThomaz Ok, skal gjøre det litt senere. Må jobbe nå (pusser opp ett av soverommene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2006 Prøv å koble i fra batteriet i noen minutter og koble det på igjen. Prøv da om det virker. Dette hjalp ikke. Etter jeg kobla på batteriet igjen, lyser ABS-lampa og ESP-lampa, når jeg starta bilen Hva feiler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2006 Skal kjøre diagnose i morgen! Finner sikkert ut av problemet da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2006 Har du tatt av trekket da?? TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 30, 2006 Har du tatt av trekket da?? TThomaz Nei, må først og fremst få sjekka disse lampene som lyser konstant! Kanskje finner vi en feil på diagnose-testen, angående vindus-heisen:) Har ikke hatt tid å sett på trekket i dag. Jeg HATER å pusse opp: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 31, 2006 Dette hjalp ikke. Etter jeg kobla på batteriet igjen, lyser ABS-lampa og ESP-lampa, når jeg starta bilen Hva feiler? Kjør en tur du, så slukker lampene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 31, 2006 Kjør en tur du, så slukker lampene... Var det jeg trodde, men nei! Forstår det slik at ESP'en må ha noe ratt-innstillinger etter strømbrudd. Nå hadde ikke jeg mere fart enn kanskje 40 km/t, kan det ha noe å si. Uansett - skal få tatt diagnose i dag, så da får jeg slettet evnt. feilkoder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 31, 2006 Var det jeg trodde, men nei! Forstår det slik at ESP'en må ha noe ratt-innstillinger etter strømbrudd. Nå hadde ikke jeg mere fart enn kanskje 40 km/t, kan det ha noe å si. Uansett - skal få tatt diagnose i dag, så da får jeg slettet evnt. feilkoder:) Skulle ikke være nødvendig med høyere hastighet nei, men du må ha mye rattutslag til begge sider. (ikke samtidig da: haha : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 31, 2006 Skulle ikke være nødvendig med høyere hastighet nei, men du må ha mye rattutslag til begge sider. (ikke samtidig da: haha : ) Hadde max rattutslag, begge sidene (ikke samtidig:)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 31, 2006 Hadde max rattutslag, begge sidene (ikke samtidig:)) Da må du nok få lest ut noe feillager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 31, 2006 Da må du nok få lest ut noe feillager. Japp - på tur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 13, 2007 Motoren går ikke etter å ha tatt den av vindusmekanismen. Noen som har erfaringer fra elektriske vindusheiser - er det mulig å overhale/fikse den, evnt. bytte enkelte deler på den, eller må jeg bare bestille en ny? Koster visst 2343,- kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...