Min 03 A6 1,9 TDI kveles når den er kald!!

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg ut en tur, og opplever da når jeg starter bilen og setter den i "R"(multi) så kveles den. Flere ganger opplever jeg dette før jeg setter den i "P" og ruser den lett en stund. Så går det.

Generelt opplever jeg at bilen reagerer utrolig tregt når jeg gasser. Da spesiellt fra stillestående. Når den kommer opp i 2 - 3000 omdr kommer den som ei kule!! Tregest er den når jeg skal rygge. Da kan jeg omtrent trykke gassen i bånn før det skjer noe..

Er det noen som vet hva dette er?

Ufattelig frustrerende og ikke minst IRRITERENDE!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen mekanikere med peil, på forum i dag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som igjen koksa manefoil. vet det har vært et problem på tidligere tdi til audi. men hørtes rart ut på en slik ny bil. kan også høres ut som kondens. Men da må du ha fylt gammel dieasel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som igjen koksa manefoil. vet det har vært et problem på tidligere tdi til audi. men hørtes rart ut på en slik ny bil. kan også høres ut som kondens. Men da må du ha fylt gammel dieasel.

 

Tenkte også på kondens. Får fylle opp tanken helt da og se hva som skjer.

Der jeg fyller er det rimelig bra trafikk så jeg tror ikke den er så gammel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig en oppdatering av motor og girkasses styreenhet er på sin plass. Dette veit evt. ditt lokale Møller verksted om skal/kan/må gjennomføres. Dette gjøres via diagnoseapparatet hos Møller, enten via programmcder eller online mot VAGs hiddenbase.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens er det hvertfall IKKE, det har aldri vært og vil vel aldri bli et problem på dieselbiler. Hvis det er vann i tanken, vil det uansett stoppe opp i dieselfilteret, og hvis det blir mye av det, vil "Vann i dieselfilteret"-lampa i dashen lyse.

 

Har ingen kjennskap til denne motoren, men vet at på min gamle A6 var det en kaldstart-"solenoid" (magnetventil?) i forbindelse med dieselpumpa, som fungerer på samme måte som "choke" på bensinbiler.

Hvis den ikke virker, vil du vel få omtrent de symptomene som du beskriver når motoren er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

Hadde tenkt å ta en chip hos TS racing, og da bør vel også ting bli oppdatert på nytt? Både motor og gearkasse vet jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok helt sikkert girkassen sin skyld. Hadde en A4 2003 1,9 tdi multi før, og den var også slik når den var kald. Masse turtall for å få den til å starte. Så fort den bnlei varm var det ikke noe problem.

Har også kjørt en 04 modell av sammen bil, og den var ikke slik, men vet at det er en forbedring på girkassa fra 03 til 04 (en ekstra lamell i girkassa)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok helt sikkert girkassen sin skyld. Hadde en A4 2003 1,9 tdi multi før, og den var også slik når den var kald. Masse turtall for å få den til å starte. Så fort den bnlei varm var det ikke noe problem.

Har også kjørt en 04 modell av sammen bil, og den var ikke slik, men vet at det er en forbedring på girkassa fra 03 til 04 (en ekstra lamell i girkassa)

 

Ja jeg er ikke særlig imponert av denne gearkassen. Når du står stille i et kryss og skal raskt over, så er det akkurat som om den hugger tak. Ingen myk overgang. Vet ikke om det blir noen bedring ved å programere denne på nytt jeg eller om det bør gjøres sammen med motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg er ikke særlig imponert av denne gearkassen. Når du står stille i et kryss og skal raskt over, så er det akkurat som om den hugger tak. Ingen myk overgang. Vet ikke om det blir noen bedring ved å programere denne på nytt jeg eller om det bør gjøres sammen med motor?

Det som hjalp en del på min var å ta et oljeskift på kassa, sjekk når det er gjort sist. Det er intervall på 60.000km på oljeskift på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som hjalp en del på min var å ta et oljeskift på kassa, sjekk når det er gjort sist. Det er intervall på 60.000km på oljeskift på den.

 

Høres ut som et greit råd. Bør jo ikke skade!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.