3er gti 8v til 16v. hva må til?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som må til for å få godkjent ombygging av en 3er golf gti 8v til 16v? Må jeg bytte radiator, bremser, understell ol eller er dette ganske likt? Lurer på 16vt med tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene skal være like, dvs 280*22mm foran\226*10 bak. 16v\Vr6 har såkalt plussunderstell, akkurat hva det betyr vet jeg ikke, men er vel senket bittelitte mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å selv ha giddet å lete, så tør jeg banne på at det sikkert finnes 50+ tråder om nettopp dette på forumet et sted, bruk søkefunksjonen;)

Edit: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29427&highlight=golf+8v+ombygging

Joa, har søkt masse rundt på forumet, men finner ikke svar på akkurat det jeg leter etter. Vet jo at om du skal bygge om en 1,8 l så er det mye mer jobb der bremser og alt er forskjellig. Men 8v og 16v er ganske likt. Tenkte jeg skulle spørre her før turen går til BT. Men takk for svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 8v og 16v er ganske likt.

Ja, siden du har GTI allerede så er det mye likt, samme 280 mm bremsene foran f.eks., mens vanlig Golf GL 2.0 har de mindre 245 eller 256 skivene foran. Siden denne bilen ble leverrt med 16V originalt så burde det ikke være vanskelig. Se også den klistrede tråden på toppen av dette forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.