Trailersjåfører i klubben, ville dere ha kjørt VW hvis dere kunne?

Anbefalte innlegg

Denne modellen produseres av Volkswagen i Brasil. Jeg vet ikke hvorfor VW ikke kaster seg inn i markedet i Europa, men det faktum at VW eier ca 18% av aksjene i Scania og 15% av aksjene i MAN kan vel ha noe med saken å gjøre? Hadde uansett vært kult å sett disse på veiene i Europa!

 

VW%20Titan2.jpg

970.jpg

matvwgeral1.gif

interiorg.jpg

painelg.jpg

motorg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig, så er det kun Iveco og Renault som kommer lengere bak på lista...

La tyskerne gjøre det di kan; person og varebiler, så kan svenskene i Södertälje få gjøre det di kan best...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig, så er det kun Iveco og Renault som kommer lengere bak på lista...

La tyskerne gjøre det di kan; person og varebiler, så kan svenskene i Södertälje få gjøre det di kan best...

stemmer det, noen skjønnet var den nå heller ikke:rolleye: .

er svenskene som kan lastebil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns at det så ut som en koselig trailer jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det, noen skjønnet var den nå heller ikke:rolleye: .

er svenskene som kan lastebil;)

 

Enig i det med utseendet, helt ærlig så er den jo nesten like stygg som Renault Magnum. Dessuten ser jeg at det er rekkemotor i den: syk :

Kjører FH12 med rekkemotor selv, men savner V8'eren som satt i 164'en jeg kjørte før noe helt enormt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jo ut som det er en relativt liten hytte på disse bilene.. motoren ser jo relativt liten ut også.. utseendet var vel heller ikke akkurat noe å skrive hjem om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slektskapet til Crafter er iallefall tydelig, men den er jo heller ikke akkurat vakker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det sånn,så mener jeg at det finnes kun 2 lastebiler,gammel og ny scania,kjører en r620 selv topline: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det sånn,så mener jeg at det finnes kun 2 lastebiler,gammel og ny scania,kjører en r620 selv topline: rock :

 

Helt enig...

Jeg får stå inne for gammel-Scania jeg da. Jeg kjører

 

SCANIA 110 SUPER 1973 mod.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det sånn,så mener jeg at det finnes kun 2 lastebiler,gammel og ny scania,kjører en r620 selv topline: rock :

 

Hvordan er 620'en i forbruk? Driver å vurderer en sånn når FH'en skal byttes ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten motor? får sikkert denne med flere motorstørrelser å.....: klø :

Så kommer tekniske løsninger.... service vennlig...osv

 

Håper de lager den bedre en de lager personbiler iallefall:p

Kansje man må lage et eget forum her inne.... "Hjelp...sentrallåsen virker ikke"...."lastebilen kutter"..... osv...hehe

 

kjøper ikke yrkesbil fordi at den er pen heller da?

men den var nå sjeldent stygg å da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten motor? får sikkert denne med flere motorstørrelser å.....: klø :

Så kommer tekniske løsninger.... service vennlig...osv

 

Håper de lager den bedre en de lager personbiler iallefall:p

Kansje man må lage et eget forum her inne.... "Hjelp...sentrallåsen virker ikke"...."lastebilen kutter"..... osv...hehe

 

kjøper ikke yrkesbil fordi at den er pen heller da?

men den var nå sjeldent stygg å da....

 

Hehe.. vil tørre å påstå at samtlige av dagens lastebilsjåfører er RIIIIMELIG fin på det.. her skal det være nøyaktig og det skal være STRØKENT.. er jo tross alt jobb bilen det er snakk om...... og noen av sjåførene går meg på nervene.. tror faktisk at det er umulig for noen av sjåførene og bestemme seg for hvordan de vil ha bilen sin (når de kjøper ny)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. vil tørre å påstå at samtlige av dagens lastebilsjåfører er RIIIIMELIG fin på det.. her skal det være nøyaktig og det skal være STRØKENT.. er jo tross alt jobb bilen det er snakk om...... og noen av sjåførene går meg på nervene.. tror faktisk at det er umulig for noen av sjåførene og bestemme seg for hvordan de vil ha bilen sin (når de kjøper ny)

 

Jeg vil iallefall gå for pålitlighet og bruks vennlighet, fremfor utsende når det gjeller Yrkesbil....men den er vel ganske lik hos de store (scania,volvo, mercedes..osv)

 

Har alltid vært mercedes i det firmaet jeg jobber i.....bortsett fra magirus i de tidlige årene...

 

Men nå nylig ble det kjøpt en FH16 660hk trekkvogn til tippsemi og maskinhenger kjøring.

og det ble kjøpt en sisu 4x6 bil med kjerre.....Som har ombygd ramme bak, så vi får til å bruke en spesialhenger for kjøring av vindmøller....

 

Spent på om de holder i liklinje som mercedes har gjort tidligere.....

Selvfølgelig er det ikke sikkert vært mercedes hvis vi hadde drevet med langtransport. men vi driver med anlegg, så det spørs...

 

Vi driver for det meste med Graving,masse transport.

Men tar også på oss andre oppdrag....som fks:

Første bilde er Hus flytting, med en 3353 6x6 (motor yter ca 600hk)

Andre bilde er fra før jeg begynte, 6x6 på vindmølle flytting.

53 6x6.jpg

austad_vindmolle.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg VW-fan, men når det kommer til lastebil så må jeg si det samme som Roy Athle sier.. Det er kun 2 typer lastebil. Ny Scania og gammel Scania.. Jeg kjører Volvo FH16 til vanlig og det er som å komme til himmelen de gangene jeg kommer meg bak rattet på en Scania;)

 

Bård Even: Det bildet av den gamle stjernegrisen du la ut.. Hvor er det tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg VW-fan, men når det kommer til lastebil så må jeg si det samme som Roy Athle sier.. Det er kun 2 typer lastebil. Ny Scania og gammel Scania.. Jeg kjører Volvo FH16 til vanlig og det er som å komme til himmelen de gangene jeg kommer meg bak rattet på en Scania;)

 

Bård Even: Det bildet av den gamle stjernegrisen du la ut.. Hvor er det tatt?

Første bilde er fra trondheim en plass....

det andre er fra Rørvik en gang på tidlig 90 tallet.....

 

Et par til.

B1:Merc`n Litt hjelp opp bakkene til fjellet.....veier tross alt 100t

B2: 8x8 og 6x6 med goldhofer henger på slep, på vei hjem fra hus flytting...

austad_vindmolle_hjulaster.jpg

800x600ACFGHAouay5J.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er 620'en i forbruk? Driver å vurderer en sånn når FH'en skal byttes ut.

jeg kjører fast rute for nor-cargo,men eier bilen selv,fra frøya til oslo ca 10turer imnd.620,n går på rundt 4,2 mila og det er bil og henger 17 og 20pll.men det er ikke no problem å la den få lov til å bruke 4,9til 5,5 på mila nei.men det er 17 mil med veldig tung vei før du kommer til berkåk da og det drar ivei litt mere,men vi har også en par 164,er 580 og detm ligger litt over 620,n.for all del ikke kjøp fh: bh : : bråk : ,vi har og hatt flere av dem,de vingler fram og tebake som bare det,det er nesten sånn at det skulle vært med sjøsyke tabletter.men det er min mening og erfaring,har kjørt nå i 12år,og nesten kjørt bare volvo.så det er en fryd å kjøre scania nå,den nye r,n er bare helt herlig med den nye hytta og den nye opticruis,n. : rock :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde VW levert disse i Europa hadde dem sikkert klart å levert dem like undermotorisert som dem leverte LT og leverer Crafter:o :fy:

 

Ikke stygge akkurat da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy Athle: Når du kommer opp til Berkåk og tar sørover, etter 500m eller noe da, så se til venstre og se den deilige audi V8'n som står der da! ;) Du ser et stort "juletre" på husveggen, hehe..

BTW så har jeg selv kjørt scania 164 480 i to år for MØT, slutta å kjøre fast i høst, siden jeg fikk for lite tid hjemme. Men har vært med og kjørt litt r580 med en kompis sånn av og til når det passer, gildset transport står det i lysskiltet, du har sikkert sett'n. Og som du sier, lovely biler de nye R'ene, opticruisen er faktisk blitt bra.

 

Men back to topic VW-lastebil? Måtte blitt med syncro det da, men ikke engang allhjulstrekk ville veid opp for det utseendet der.. Man skal da stoppe på Tiurn eller Hanestad og parkere ved siden av kompiser også! Spørs nok om man ikke blir tildelt eget bord i en eller annen mørk krok da, gitt.. ;)

 

Legger med et lite bilde av ekvipaget jeg kjørte, verdens fineste kjøring, kjørte kildevann for Edensprings fra Ørebro(Laxå) til forskjellige steder i norge, alltid en lossing pr lass, lasta opp tomgods igjen og returnerte til Laxå for nytt lass.. :)

vabis480.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere "Scaniagutt" (jobbet 6 år som kundemottaker på Scaniaverksted før jeg begynte i Møller) Er det morsomt å se så mange Scaniatilhengere her på forumet.

 

Dere skulle vert med her, Fabrikken/Demosenteret i Sødertelje Kjørte div biler med 60/70 tonn totvekt og 25m lange. Var ganske rått!

 

Helt enig at det er kun svenskene som kan bygge lastebiler. La tyskerne bygge personbiler, det kan de nok best.

IMG_1479small.JPG

IMG_1487small.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil iallefall gå for pålitlighet og bruks vennlighet, fremfor utsende når det gjeller Yrkesbil....men den er vel ganske lik hos de store (scania,volvo, mercedes..osv)

 

Har alltid vært mercedes i det firmaet jeg jobber i.....bortsett fra magirus i de tidlige årene...

 

Men nå nylig ble det kjøpt en FH16 660hk trekkvogn til tippsemi og maskinhenger kjøring.

og det ble kjøpt en sisu 4x6 bil med kjerre.....Som har ombygd ramme bak, så vi får til å bruke en spesialhenger for kjøring av vindmøller....

 

Spent på om de holder i liklinje som mercedes har gjort tidligere.....

Selvfølgelig er det ikke sikkert vært mercedes hvis vi hadde drevet med langtransport. men vi driver med anlegg, så det spørs...

 

Vi driver for det meste med Graving,masse transport.

Men tar også på oss andre oppdrag....som fks:

Første bilde er Hus flytting, med en 3353 6x6 (motor yter ca 600hk)

Andre bilde er fra før jeg begynte, 6x6 på vindmølle flytting.

 

Vel, de som kjøper hos oss på MAN Last og Buss avd. Bergen er ivertfall ALTFOR pirkete synes nå jeg.. skal ikke begynne å ramse opp navn på kunder her, men samtlige av de større selskapene burde virkelig tatt en alvorsprat med sjåførene sine!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, de som kjøper hos oss på MAN Last og Buss avd. Bergen er ivertfall ALTFOR pirkete synes nå jeg.. skal ikke begynne å ramse opp navn på kunder her, men samtlige av de større selskapene burde virkelig tatt en alvorsprat med sjåførene sine!

 

Nå vet ikke jeg hva kundene dine er så pirkete på, MEN du må huske at veldig mange av dem bor og lever i bilen store deler av uka. Så jeg kan godt forstå at de vil ha ting på stell...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Ruben.. At du fucker/slurver med lastebilen til en langtransportsjåfør er det samme som at snekkern fucker/slurver på soverommet ditt, stua di, kjøkkenet og badet ditt. Ei lastebilhytte tjener alle disse funksjonene gjerne flere uker i strekk, og da er det faen ikke rart de forlanger ett og annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Ruben.. At du fucker/slurver med lastebilen til en langtransportsjåfør er det samme som at snekkern fucker/slurver på soverommet ditt, stua di, kjøkkenet og badet ditt. Ei lastebilhytte tjener alle disse funksjonene gjerne flere uker i strekk, og da er det faen ikke rart de forlanger ett og annet..

 

Er ikke snakk om slurving av arbeid osv osv osv.. innvendig er ikke det jeg tenker på.. det jeg siktet til var utvendige detaljer.. skjønner det VELDIG godt om de er litt nøye med hvordan det skal være inni hytten.. selvfølgelig.. er jo som sagt der de oppholder seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke snakk om slurving av arbeid osv osv osv.. innvendig er ikke det jeg tenker på.. det jeg siktet til var utvendige detaljer.. skjønner det VELDIG godt om de er litt nøye med hvordan det skal være inni hytten.. selvfølgelig.. er jo som sagt der de oppholder seg..

 

Det er nok mange yrkessjåfører som har det samme forholdet til lastebilen sin,

som enkelte her på forumet har til sin VW / Audi...

 

Perfeksjonister finnes blant oss alle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke snakk om slurving av arbeid osv osv osv.. innvendig er ikke det jeg tenker på.. det jeg siktet til var utvendige detaljer.. skjønner det VELDIG godt om de er litt nøye med hvordan det skal være inni hytten.. selvfølgelig.. er jo som sagt der de oppholder seg..

Jeg mente heller ikke at dere slurva, men utseendet har mye å si. Du skal trivest med bilen du kjører rundt i. Du tenker nå på at de skal ha lakkerte skjermer, rustfrie stålplater rundt svingskive, ekstralys og dertilhørende bøyler, sandstrøere og markeringslys..? Eller hva er det eksakt du tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.