Trailersjåfører i klubben, ville dere ha kjørt VW hvis dere kunne?

Anbefalte innlegg

Vel, de som kjøper hos oss på MAN Last og Buss avd. Bergen er ivertfall ALTFOR pirkete synes nå jeg.. skal ikke begynne å ramse opp navn på kunder her, men samtlige av de større selskapene burde virkelig tatt en alvorsprat med sjåførene sine!

Så du jobber hos MAN.....:) vi begynte å sende våre biler til MAN i fjor.....pga at Mercedes verkstedet aldri hadde lastebildeler på lager....absolutt INGENTING: eek :

Og de tok det helt med ro, for de viste at ingen andre skrudde på Mercedes rundt her, helt til MAN satte seg opp et nytt og større verksted :evil:

Da ble det inngått en ny avtale med MAN, full service heletiden.....alltid et par mann ledige som kan ta div haste jobber for oss.....De kjøpte seg faktisk en helt ny feil søkings maskin for mercedes i fjor, og vi ble tilbudt en full service på en bil, så de fikk prøve den nye maskina....:)

Skal si Mercedes fikk seg en på trynet: haha :

Litt spent på å se hvordan 6x6 MAN blir etter veien, som jeg har forstått så blir det hydraulisk drift av framhjul?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører fast rute for nor-cargo,men eier bilen selv,fra frøya til oslo ca 10turer imnd.620,n går på rundt 4,2 mila og det er bil og henger 17 og 20pll.men det er ikke no problem å la den få lov til å bruke 4,9til 5,5 på mila nei.men det er 17 mil med veldig tung vei før du kommer til berkåk da og det drar ivei litt mere,men vi har også en par 164,er 580 og detm ligger litt over 620,n.for all del ikke kjøp fh: bh : : bråk : ,vi har og hatt flere av dem,de vingler fram og tebake som bare det,det er nesten sånn at det skulle vært med sjøsyke tabletter.men det er min mening og erfaring,har kjørt nå i 12år,og nesten kjørt bare volvo.så det er en fryd å kjøre scania nå,den nye r,n er bare helt herlig med den nye hytta og den nye opticruis,n. : rock :: vinke :

Kjører også for Nor-Cargo, men i Offshore prosjektet, så vi kjører åpen semi.

FH500 vi har nå bruker rundt 5 på mila, så 4,2 hadde jo vært en klar forbedring...Når det gjelder opticruise, så er den blitt bra i R-Serien, men den står nok litt tilbake for I-Shift. (vi har både R580 m/opticruise og FH 520 m/I-Shift i firmaet, så jeg har prøvd begge deler)

På en annen side så er I-Shift det eneste Volvo kan skilte med som er bedre enn Scania, mens Scania er bedre på ALLE andre punkter... Blir nok Scania neste gang ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt spent på å se hvordan 6x6 MAN blir etter veien, som jeg har forstått så blir det hydraulisk drift av framhjul?
Har selv jobba på MAN her i Ålesund......Emdal Transport i Sykkylven har vel en av de største MAN-flåtene i Norge og de fikk den første "prototypen" på det nye hydrostatiske 6x4 systemet (forhjulstrekk er hydraulisk slik som en truck) med løftbar pusher-aksling. En stor fordel er at med hydrostat-drift så slipper man den sinnsyke høyden det ofte blir på 4x4/6x4/6x6 osv da fremakslingen blir liggende under motoren. Emdal har en del 4x4 og 6x4 som er så høy i fronten du kan parkere en bil under :P Mens den med hydrostat-drift ser ut som en helt vanlig 6x2 bil,eneste du ser det på er at den har en stor hydraulikk-tank med oljekjøler og noen spesielle nav på fremakselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker vi lastebil for gutter med stor G. Sikkert et h*lvete å kjøre med steinalder-teknologi men fy flate slike US-biler ER og BLIR tøff!! Bildet er tatt på ferieturen i Usa i 2005

Bilde506.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker vi lastebil for gutter med stor G. Sikkert et h*lvete å kjøre med steinalder-teknologi men fy flate slike US-biler ER og BLIR tøff!! Bildet er tatt på ferieturen i Usa i 2005

Bilde506.jpg

Skikkelig tøff tippbil da.:tilber:

Men jeg lurer på hvor de gjør av batterikasse, luft-tanker

og diesel tank...:confused: :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig tøff tippbil da.:tilber:

Men jeg lurer på hvor de gjør av batterikasse, luft-tanker

og diesel tank...:confused: :confused:

Ja si det....på MAN sine tungtrekkere med masse akslinger så bruker alt det å stå i en "kassett" på baksiden av hytta. Er rett å slett ikke plass på ramma der det vanligvis står.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente heller ikke at dere slurva, men utseendet har mye å si. Du skal trivest med bilen du kjører rundt i. Du tenker nå på at de skal ha lakkerte skjermer, rustfrie stålplater rundt svingskive, ekstralys og dertilhørende bøyler, sandstrøere og markeringslys..? Eller hva er det eksakt du tenker på?

Mener at de ikke klarer å bestemme seg.. ALLE lastebilsjåfører vet at vi på verkstedene som klargjør bilene har en tidsfrist.. når skal de skjønne at det da ikke funker å komme 2 dager før bilen skal leveres å si at jeg vil ikke ha det sånn men sånn og sånn og sånn for så å bli piss forbanna når vi da logisk nok ikke klarer å få bilen ferdig til avtalt tid.. er det som er så jævla irriterende.. når de først har sagt hvordan de vil ha bilen, kan de godt holde på det eller i så tilfelle gi beskjed i god tid eller bare faktisk akseptere at vi trenger mer tid før bilen kan leveres..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja si det....på MAN sine tungtrekkere med masse akslinger så bruker alt det å stå i en "kassett" på baksiden av hytta. Er rett å slett ikke plass på ramma der det vanligvis står.

som f. eks på 2 av bilen vi har inne til klargjøring nå.. to royalbiler.. KREMEN altså!!! 660 med XXL hytte.. faen meg svære..

noen bilder jeg bare måtte ha med meg:

DSC00484.jpg

ganske tøffe baklys på disse også:

DSC00486.jpg

DSC00481.jpg

Copyright

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å dæven......heftig sak!!! Jeg titta litt i brosjyrer ifra ÖAF når jeg jobba hos MAN å må si det er mye tøft man kan få. ÖAF er firmaet som lager alle spesial-bilene for MAN.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig bil:tilber: :tilber:

Hvem skal ha denne?

Er det Statnett Transport?

Siden den har den kraftige koblingen foran.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten en bil jeg kunne tenkt meg:

Tungtrekkeren til Busengdal. (Den ser dessverre pinglete ut i et så lite bilde)

ovrige95.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig bil:tilber: :tilber:

Hvem skal ha denne?

Er det Statnett Transport?

Siden den har den kraftige koblingen foran.

:)

Royal transport ;) er rimerlig bra med bunndrag i den og :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten en bil jeg kunne tenkt meg:

Tungtrekkeren til Busengdal. (Den ser dessverre pinglete ut i et så lite bilde)

Den bilen der er råtøff!!! Selv om det er en Södertälje-traktor : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Royal transport ;) er rimerlig bra med bunndrag i den og :tilber:
Hva slags motor er det i den ? V10 ? V12 ? Norges første 26.603 gikk her i området ;) Den har vært en tur på Fyksen på Lillehammer for en liten "justering" også. Helt sinnsyk dreiemomentskurve på den bilen : eek : ,kopi av bremsepapirene hang på døra på delelageret ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her som det diskuteres lastebil og greier, bare skyter inn et lite spørrsmål! Ser det kommer mer og mer diodelys på lastebiler og busser, kjørelys/bremselys/blinklys...

Det som jeg da undres over, hvordan ser man lysa når det snør? Det setter seg jo sikkert mye snø over lysa da dioder ikke har noe særlig varme...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det sånn,så mener jeg at det finnes kun 2 lastebiler,gammel og ny scania,kjører en r620 selv topline: rock :

største pisspreiket jeg har hørt!..er ganske lenge siden Scania hadde en "truck of the year" nå!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

største pisspreiket jeg har hørt!..er ganske lenge siden Scania hadde en "truck of the year" nå!..
Hehe trengs kun to ting for å fikse en Södertälje-traktor......flattjern og et sveise-apparat. Eneste verktøyet du trenger : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ganske lenge siden nå.... 2005! P-R-T-Serien.

Før det: 1996 4-Serien.

1989 3-Serien

Prøv med: Hver gang de har kommet med ny modell har de blitt kåret til Truck of the Year.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det er jo bare gutta på Scania som vet å lage lastebiler da.. Så dette kan dere slutte å krangle om, jenter.. ;)

Som Rune Lian sier, Scania har blitt truck of the year hver eneste gang de har kommet med nye modeller, og R-serien er jo som å kjøre audi nesten.. Det er bare å lene seg tilbake å nyte komfort og kjøreegenskaper, slipper leddgikt og snublefarlige trappetrinn gjør du også. Og definitivt de beste bilene å bo i. ^^

Forresten Pål Fivelstad.. Skal du først dytte lada, SÅ kjøre bmw? Eller mener du at du heller vil dytte en lada ENN å kjøre bmw? Trodde du var sånn perfeksjonist jeg.. ;) "I`d rather push a Lada then drive a BMW." Og hva vil du heller gjøre de to tinga istedet for? Heller dytte lada og kjøre bmw enn å kjøre vag? Hmmm.. skeptisk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags motor er det i den ? V10 ? V12 ? Norges første 26.603 gikk her i området ;) Den har vært en tur på Fyksen på Lillehammer for en liten "justering" også. Helt sinnsyk dreiemomentskurve på den bilen : eek : ,kopi av bremsepapirene hang på døra på delelageret ;)

V10 660 :) er vel en av de største bilene vi har i landet nå.. hytta er helt enorm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten Pål Fivelstad.. Skal du først dytte lada, SÅ kjøre bmw? Eller mener du at du heller vil dytte en lada ENN å kjøre bmw? Trodde du var sånn perfeksjonist jeg.. ;) "I`d rather push a Lada then drive a BMW." Og hva vil du heller gjøre de to tinga istedet for? Heller dytte lada og kjøre bmw enn å kjøre vag? Hmmm.. skeptisk..

Morro :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

First things first......jeg ville heller skudd en Lada enn å kjøre en BMW,men jeg kjører VW. ;) Skjønn det den som vil :P PS! Jeg har kjørt BMW å ble IKKE imponert ( : haha : 1993 Alpina B6 2,8)

Her er forresten SKIKKELIG lastebil......ikke noe Svensk traktor :)

IMG_0096.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V10 660 :) er vel en av de største bilene vi har i landet nå.. hytta er helt enorm..
De V10 motorene er rå!!! Vi hadde en flyplass brannbil på service når jeg jobba på MAN. V10 med 500 hester.......fy flate for en heftig lyd!!!!! Har sett i ÖAF-katalogen at man får V12 motorer med 1000 hester i tungtrekker-chassis : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.