Trailersjåfører i klubben, ville dere ha kjørt VW hvis dere kunne?

Anbefalte innlegg

De V10 motorene er rå!!! Vi hadde en flyplass brannbil på service når jeg jobba på MAN. V10 med 500 hester.......fy flate for en heftig lyd!!!!! Har sett i ÖAF-katalogen at man får V12 motorer med 1000 hester i tungtrekker-chassis : rock :

Hehe.. ja.. vi har en avinorbil (brannbil fra flesland airport) inne nå som girkassen er sendt til overhaling på.. V10 med rrrrrrrraaake rør.. helt vanvittig lyd i den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har vi saker gutter..:tilber:

Hadde det bare ikke vært for de idiotiske lengdebegrensningene,

skulle kun ha vært begrensninger på lastemeter!

http://lkw-infos.net/scania-longline.htm

litt morsomt at jeg seinest i lunsjen i kveld (kveldskift) leste om den bilen der i ett blad :P:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det er jo bare gutta på Scania som vet å lage lastebiler da.. Så dette kan dere slutte å krangle om, jenter.. ;)

Som Rune Lian sier, Scania har blitt truck of the year hver eneste gang de har kommet med nye modeller, og R-serien er jo som å kjøre audi nesten.. Det er bare å lene seg tilbake å nyte komfort og kjøreegenskaper, slipper leddgikt og snublefarlige trappetrinn gjør du også. Og definitivt de beste bilene å bo i. ^^

Den Truck of the year-prisen går jo på rundgang blant produsentene. Hver gang de kommer med en ny modell så vinner de. Slik har det vært med Scania,MAN,Mercedes,Volvo osv osv......;) Man med TGA,Mercedes med Actros,Volvo med FH osv osv......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg er noen kjempeihuga lastebil-kar. Men ett monster har fått opp interessen min etter at jeg begynte å jobbe i oslo. Redningsbilen til Sæther-bilberging i Oslo. Makan til opplegg, 2 motorer og noe fryktelig med hester. Eksosrør større en de fleste hus har skorstein+++++++++ Flere som har vert borti denne??

http://www.saeterauto.no/101.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg er noen kjempeihuga lastebil-kar. Men ett monster har fått opp interessen min etter at jeg begynte å jobbe i oslo. Redningsbilen til Sæther-bilberging i Oslo. Makan til opplegg, 2 motorer og noe fryktelig med hester. Eksosrør større en de fleste hus har skorstein+++++++++ Flere som har vert borti denne??

http://www.saeterauto.no/101.htm

Har sett den bilen på tv en gang mener jeg på......en av om ikke Europas råeste bergingsbil : rock : Ganske heftige specs på det monsteret av en bil!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Truck of the year-prisen går jo på rundgang blant produsentene. Hver gang de kommer med en ny modell så vinner de. Slik har det vært med Scania,MAN,Mercedes,Volvo osv osv......;) Man med TGA,Mercedes med Actros,Volvo med FH osv osv......

Det hadde jeg egentlig tenkt å kommentere selv også, men tenkte det var verdt et forsøk å ikke nevne det.. ;)

Du skjønte altså ikke hva jeg mente med kommentaren på signaturen din?

Det er en SKRIVEFEIL Pål.. Det heter "rather push a Lada, than drive a bmw", ikke then.. then betyr "og så(det neste jeg vil gjøre)", than betyr "istedet for".. Prøv å unngå å fremstå som en lystekniker i trassaldern.. *:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg egentlig tenkt å kommentere selv også, men tenkte det var verdt et forsøk å ikke nevne det.. ;)

Du skjønte altså ikke hva jeg mente med kommentaren på signaturen din?

Det er en SKRIVEFEIL Pål.. Det heter "rather push a Lada, than drive a bmw", ikke then.. then betyr "og så(det neste jeg vil gjøre)", than betyr "istedet for".. Prøv å unngå å fremstå som en lystekniker i trassaldern.. *:rolleye:

Hehe kan ikke du lese frøken Almskår ?? Står jo riktig i signaturen min ;): smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe kan ikke du lese frøken Almskår ?? Står jo riktig i signaturen min ;): smil :

Det var da jammen meg på tide.. :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri hatt VAG som yrkesbil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det Scania rekke 8`r?

Har MAN V8 i noen av bilene sine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det Scania rekke 8`r?

Har MAN V8 i noen av bilene sine?

Nei, R6 og V8'ere. R6 fra 9 liter til 12.(320-480Hk) Og 8'er på 16 liter.(500-620 hk) Har nå også kommet med R5 som minste motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket Scania skulle jeg kjørt lastebil fast. Ingeting er som en skikkelig scania V8 med rake rør!!;)

Noen som har no bilder av noen fine Vabiser?

Sjekk denne dere som liker Scania!!

Fyyy for en bil....

http://www.youtube.com/watch?v=Yx4liAhBqvA&mode=related&search=

Har masse, fra tidenes morgen til de nyeste, (Fabrikkstur, der de og har museum) Hva vil du ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket Scania skulle jeg kjørt lastebil fast. Ingeting er som en skikkelig scania V8 med rake rør!!;)
Da har ikke du hørt en V10er med rake rør........en v8 blekner i forhold :tilber:

EDIT: Eller enda bedre......en MAN Panter flyplass-brannbil med 1000 hesters V12 med rake rør..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Brannbilene (scania) på Værnes flyplass da vi var der å lagde en ny taksebane i fjorhøst.....De bilene gikk fint 150kmt på stripa...:) militæret hadde også en gammel MAN der ute....: haha : ...men den hang på ganske godt den å..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, R6 og V8'ere. R6 fra 9 liter til 12.(320-480Hk) Og 8'er på 16 liter.(500-620 hk) Har nå også kommet med R5 som minste motor.

Spørsmålet var ikke om det fantes bil i dag med R8, men om Scania har laget

R8. Og det har de gjort, brukt i gamle trikker, store snøfresere, aggregat.

Bra størrelse på turboen, hvertfall fysiske mål. Ca 60cm i bredde, 40cm i diameter. Sikkert lettdrevet turbo :). Raka rør fra turboen.

Scania R8 (1).JPG

Scania R8.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laget ja, det blir et helt annet spørsmå. Har til og med laget 1 sylindrede motorer.

IMG_1458small.jpg

IMG_1462Small.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

største pisspreiket jeg har hørt!..er ganske lenge siden Scania hadde en "truck of the year" nå!..

og hva kjører du må jeg så spørre deg om.?har du noengang kjørt en scania?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hva kjører du må jeg så spørre deg om.?har du noengang kjørt en scania?

har på en måte kjørt noe scania ja!..fader'n har en 124...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel snakk om smak og behag og hva man selv liker! Alle har sin favoritt..selv liker jeg Scania av diverse grunner men Volvo og Man har og mye fint!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke VW lastebilen har så mye i Norge å gjøre, er for svake/små maskiner etter det jeg forstår. Ellers er det jo alt etter hva den enkelte vil ha. Kjører ikke til vanlig stor bil, men må si at jeg syns Scania er den beste å kjøre. Er lett å finne kjørestillingen i den, og ikke minst så er den fin og rettningsstabil. Der har iallefall Volvo MYE å lære. Har nå hørt rykter om at Scania kommer med en R680-690 eller noe i den duren. Kunne jo bare fått en R700 da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.